افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

استقبال دولت از چین، روسیه و اروپا در بافت فرسوده شهرداری تهران ورود چینی ها را دنبال می کند، نمی دانیم

  • کد خبر : 386106
استقبال دولت از چین، روسیه و اروپا در بافت فرسوده شهرداری تهران ورود چینی ها را دنبال می کند، نمی دانیم

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: موضوع ورود چین به بازار املاک و نوسازی بافت های فرسوده ماه هاست که از سوی شهرداری تهران به دقت پیگیری می شود. هرچند چند ماه پیش گفته می شد که یک شرکت چینی در حال حاضر در تهران مستقر است. اما از ابتدا بر دو شرط اساسی […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: موضوع ورود چین به بازار املاک و نوسازی بافت های فرسوده ماه هاست که از سوی شهرداری تهران به دقت پیگیری می شود.

هرچند چند ماه پیش گفته می شد که یک شرکت چینی در حال حاضر در تهران مستقر است. اما از ابتدا بر دو شرط اساسی برای ورود چینی ها به بافت فرسوده تهران تاکید شد. اول اینکه چینی ها منابعی را برای کمک به رونق ساخت و ساز تهران با هدف نوسازی بافت فرسوده فراهم می کنند. دومین شرط اساسی انتقال فناوری جدید است. بنابراین تا زمانی که این دو موضوع محقق نشود، شرکت های چینی وارد قرارداد نمی شوند.

اگرچه تا زمان تکمیل و نهایی شدن قرارداد با چینی ها مشخص نیست که چینی ها با چه قیمتی واحدهای مسکونی می سازند و منابع آنها چگونه تامین می شود، اما در فاز اول فرض بر این است که چینی ها 200 هزار واحد مسکونی بسازند. . در مناطق 22 گانه تهران واحد در حال ساخت است و مهم ترین طرح چینی ها ورود به بافت فرسوده است.

سید محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار، در پاسخ به این سوال که آیا در هفتم به حضور سرمایه گذاران خارجی توجه شده است. طرح توسعه وی بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه هر سرمایه گذاری که در بافت فرسوده وارد می شود ذکر شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است که اگر این اتفاقات در بافت فرسوده رخ دهد مشمول حمایت می شود.

و افزود: در برنامه هفتم توسعه هر فردی غیر از دولت می تواند در موضوع نوسازی در بافت فرسوده سرمایه گذاری کند. البته در برنامه هفتم توسعه به بخش غیردولتی اشاره شده است. در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است که اگر این اتفاقات در بافت فرسوده رخ دهد مشمول حمایت می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در صورت انجام خدمات در لبه بافت فرسوده، داخل بافت فرسوده یا بلافاصله در مجاورت آن، مشمول حمایت می شود و اظهار داشت: یعنی هر سرمایه گذاری در حوزه صنایع محلی و گردشگری، ورزش و سلامت. و اگر درمان در داخل، لبه پارچه فرسوده و خارج از پارچه فرسوده انجام شود، مشمول حمایت قانونی است. هر چیزی که منجر به مسکن یا ارائه خدمات در بافت فرسوده شود.

شرکت بازآفرینی شهری در جریان ورود چینی ها به بافت فرسوده نبوده و نیست. این موضوع در شهرداری تهران در حال بررسی است.

آئینی در پاسخ به این سوال که بالاخره با چینی ها چه شد؟ وارد بافت قدیم تهران شدند؟ وی گفت: از ورود چینی ها به موضوع بافت فرسوده و نوسازی آن خبری ندارد. باید اعتراف کنم که شرکت بازآفرینی شهری ایران ربطی به این موضوع نداشت. در هر صورت بنگاه بازآفرینی شهری با آمدن چینی ها منسوخ نشده و نیست. شهرداری تهران در حال رسیدگی به این موضوع است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پاسخ به این سوال که آیا با ورود چینی ها به بافت فرسوده تهران مخالف هستید؟ وی گفت: نمی توانیم اظهار نظر کنیم زیرا اطلاعی از این طرح و جزئیات آن ندارم و به شرکت بازسازی ارسال نشده است.

و ادامه داد: شهرداری تهران به دنبال ورود چینی ها به بافت فرسوده و نوسازی آن است. اما شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان متولی بافت فرسوده از هرگونه سرمایه گذاری حمایت می کند.

پارچه فرسوده، دریایی به وسعت 170 هزار هکتار است و اکنون چینی‌ها، روس‌ها و اروپایی‌هایی که می‌خواهند روی پارچه‌های فرسوده سرمایه‌گذاری کنند، مورد استقبال شرکت تفریحی قرار گرفته‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به هر حال بافت فرسوده دریای 170 هزار هکتاری است و اکنون چینی ها، روس ها و اروپایی ها که بخواهند در بافت فرسوده سرمایه گذاری کنند مورد استقبال شرکت بازآفرینی قرار خواهند گرفت. ما از هرگونه سرمایه گذاری که بتواند یک واحد مسکونی را در بافت فرسوده بازسازی کند استقبال می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.