افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
1

درخواست 100 میلیاردی رئیس کل بانک مرکزی با اسناد جعلی/ مشاور جعلی رئیس جمهور اقدام به تشکیل باند خطرناکی کرده بود.

  • کد خبر : 386071
درخواست 100 میلیاردی رئیس کل بانک مرکزی با اسناد جعلی/ مشاور جعلی رئیس جمهور اقدام به تشکیل باند خطرناکی کرده بود.

اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز (شنبه) ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله وی گفت: بدون تردید اگر امروز سید عزیزمان از این عالم فانی به سرای ابدی شتافته است، اما می دانیم که روح والای آن سید خلیل القدر ارزش های جدیدی را در جوامع اسلامی ایجاد می کند و روحیه ایجاد می کند. […]

اصغر جهانگیر در نشست خبری امروز (شنبه) ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله وی گفت: بدون تردید اگر امروز سید عزیزمان از این عالم فانی به سرای ابدی شتافته است، اما می دانیم که روح والای آن سید خلیل القدر ارزش های جدیدی را در جوامع اسلامی ایجاد می کند و روحیه ایجاد می کند. از وحدت . در میان مسلمانان به زودی در کشورهای لبنان و در فلسطین و یمن و عراق شاهد ده ها قهرمان مبارزاتی چون سید حسن نصرالله خواهیم بود که انشاءالله به یاری این بزرگان این غده سرطانی از بین خواهد رفت. دنیا برای همیشه

وی افزود: از دلاورمردان و عزیزان نیروهای مسلح به ویژه پاسداران عزیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ستاد کل نیروهای مسلح در عملیات غرور آفرین صدیق 2 تشکر می کنم.

وی گفت: فرزندان رهبران امروز می توانند در زمان خود سیلی محکمی به دشمنان غاصب و استکبار جهانی نه عجله و نه با تأخیر بزنند و ما باید دست و بازوان این بزرگان را ببوسیم. .

وی تاکید کرد: فرزندان امام و رهبری با هرگونه تجاوز به کشور عزیزمان و مصالح کشور مواجه خواهند شد و دشمن از اقدام خود پشیمان خواهد شد.

وی گفت: نماز جمعه دیروز نشان داد که نیروی انتظامی ایران در سایه میلیون ها نفر از اقشار مختلف مردم، بزرگان و مراجع تقلید و ارزش ها و حفظ این ارزش ها، اخلاق و انسانیت است. از همه آحاد ملت می خواهد که به ندای اتحاد که در ایران مطرح شده است توجه کنند. آنها می توانند گوش دهند.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: قوه قضاییه از گذشته مبارزه قاطع با انواع فساد را آغاز کرده بود و در دوره جدید و دوره تحول قوه قضاییه به ریاست حجت الاسلام محسنی آژه ای رویکرد جدیدی در پیش گرفته است. . اقدامات اتخاذ شده در زمینه مبارزه با فساد در داخل و اطراف قوه قضاییه پیگیری شده و هدف آن برخورد بدون مدارا با مفسدان است.

وی ادامه داد: یکی از معضلات مهم امروز که آثار بدی بر جامعه اسلامی داشته، وجود افراد متقلب است که با استفاده از نام و شهرت برخی افراد و با عناوین جعلی مانند استاد و وکیل، خود را به عنوان مقامات و افراد در مناصب معرفی می کنند. قاضی بازنشسته اقدام به کلاه گذاشتن و اخاذی از مردم می کند و با دادن وعده های توخالی علاوه بر سلب اموال دیگران باعث می شود تا دستگاه های دولتی با کاهش اعتماد عمومی مواجه شوند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سلب اعتماد مردم به دولت، حاکمیت، نیروی انتظامی و… مشکلات متعددی ایجاد می کند؛ لذا رسیدگی قاطعانه به این افراد یکی از ویژه برنامه های در دستور کار قوه قضائیه است و شماره امروز نیز به این موضوع اختصاص دارد.

شخصی با نامه جعلی 100 میلیارد تومان از بانک مرکزی درخواست کرده بود

جهانگیر در تشریح یکی از این موارد گفت: یکی از این موارد در استان فارس رخ داد که فردی با جعل اسناد رسمی مدعی سمت یک مقام عالی رتبه در حوزه اقتصادی شد و با ارائه نامه ای درخواست 100 میلیارد دلار کرد. . توماس، اما درخواست او عملی نشد. در این مورد شناسایی انجام شده و پرونده فرد در حال رسیدگی است. این فرد دارای حکم رسمی از دستگاه قضایی است. الحمدلله با تلاش مرکز اطلاعات قضائی شناسایی و به موقع دستگیر شد.

وی گفت: مورد دیگری در استان البرز وجود دارد که فردی با جعل عناوین دولتی اقدام به اخذ وجوه از مردم کرده است. دادگاه خاطرنشان کرد: مشکل کشف و متهم دستگیر شد.

مشاور دروغین رئیس جمهور باند خطرناکی تشکیل داده بود

وی افزود: در تهران فردی با عنوان مشاور رئیس جمهور به بهانه امور خیریه و شرعی، با نزدیک شدن به مقامات رسمی و طرح ادعاهای واهی و عناوین غصبی اقدام به تشکیل باندی خطرناک در قالب کلاهبرداری کرد. هدف از کلاهبرداری این بود که این پرونده نیز در جریان است.

جهانگیر گفت: باندی در استان اصفهان با نفوذ در پرونده های قضایی، جعل نامه و دادن آن به مالباختگان، 900 میلیون تومبه به دست آوردند، بررسی ها نشان داد با تأسیس موسسه غیرمجاز به نام عدالت گستر دادگر، با همکاری چند وکیل و مردم عادی محاکمه شدند. برای فریب مردم با مانورهای متقلبانه این افراد شناسایی و دستگیر شدند و در دستگیری مقادیر قابل توجهی اسناد جعلی دولتی، اسلحه نیز کشف شد. همچنین تحت عنوان افراد برنده در مناقصات به سراغ افراد می رفتند که در یک مورد بیش از 200 میلیون تومان برای شخص برنده مناقصه می گرفتند. علاوه بر این برای اتباع مدارک جعلی داشتند و برای هر گواهی 50 میلیون تومان دریافت می کردند. آنها برای افراد اسلحه تهیه کردند و از هر نفر حداقل 6 میلیون توکن دریافت کردند. آنها حداقل 100 نفر را به دلیل صدور مجوز اسلحه متهم کردند.

و افزود: برای رفع مشکل یک میلیارد و 200 میلیون شات از یک نفر نیاز بود. این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

سه وکیل که از خانواده زندانیان کلاهبرداری کردند

جهانگیر گفت: در پرونده دیگری نیز سه وکیل شامل دو مرد و یک زن در پرونده های سنگین مواد مخدر از خانواده زندانیان اخاذی کردند و مدعی شدند که در دستگاه قضایی می توانند به نفع زندانیان خود رای دهند. اعضای این باند که به باند پزشکان معروف بودند نیز شناسایی شدند و سه نفر بازداشت و تلاش برای شناسایی بستگان آنها ادامه دارد. طرح این موضوع به معنای کمبود وکلای محترم نیست، بلکه امروز وکلای شریفی داریم که به دستگاه قضایی کمک می کنند و کسانی که از این موقعیت سوء استفاده می کنند باید شناسایی و با آنها برخورد شود.

وی افزود: در پرونده ای دیگر، چندین وکیل با سوء استفاده از وکلا و وکلا جدید، پرونده های ویژه ای را به این تازه واردان مبدل به وکالت ارائه کردند و خودشان با برقراری ارتباط با نهادهای قضایی، پرونده را به سمت دیگری بردند و در صورت دستگیری، کارآموزی می کردند. وکلا و وکلای جدید دستگیر شدند. این باند یک باند بزرگ رشوه خواری و کلاهبرداری بود و 29 نفر شناسایی و دستگیر شدند و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

ادامه…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.