افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

آشنایی با سیستم دفاعی اسرائیل که توسط موشک های ایران خنثی شد.

  • کد خبر : 385798
آشنایی با سیستم دفاعی اسرائیل که توسط موشک های ایران خنثی شد.

به گفته مانیبان، گنبد آهنین برای رهگیری موشک های بالستیک طراحی نشده است، هدف اصلی آن رهگیری راکت های کوتاه برد و گلوله های توپخانه است. اگرچه در شرایط خاصی ممکن است توانایی محدودی در برابر موشک های بالستیک بسیار کوتاه برد داشته باشد، اما این هدف اولیه آن نیست و در برابر موشک های […]


به گفته مانیبان، گنبد آهنین برای رهگیری موشک های بالستیک طراحی نشده است، هدف اصلی آن رهگیری راکت های کوتاه برد و گلوله های توپخانه است. اگرچه در شرایط خاصی ممکن است توانایی محدودی در برابر موشک های بالستیک بسیار کوتاه برد داشته باشد، اما این هدف اولیه آن نیست و در برابر موشک های بالستیک دوربرد یا ارتفاع بالاتر موثر نیست.

اسرائیل برای مقابله با این تهدیدات از سامانه های دیگری مانند سامانه دفاع موشکی داوود و پیکان استفاده می کند.

در برابر انواع تهدیدات موشکی، اسرائیل از یک سیستم دفاعی چند لایه استفاده می کند که شامل سامانه های مختلف با بردها و قابلیت های متفاوت است.

سامانه گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌ها و راکت‌های کوتاه‌برد طراحی شده است، در حالی که از سامانه‌های پیشرفته‌تر برای مقابله با تهدیدات پیچیده‌تر استفاده می‌شود.

سامانه دفاع موشکی دیوید اسلینگ به عنوان لایه میانی این سامانه دفاعی عمل می کند. این سامانه قادر است موشک های بالستیک کوتاه و متوسط، موشک های کروز و پهپادها را در برد 40 تا 300 کیلومتر رهگیری کند. موشک های رهگیر داوود با استفاده از فناوری های هدایت دقیق به سمت اهداف شلیک می شوند و می توانند در ارتفاعات و سرعت های مختلف عمل کنند.

در بالاترین سطح دفاع موشکی اسرائیل، سامانه ارو قرار دارد. این سامانه برای رهگیری موشک های بالستیک دوربرد طراحی شده و برد بسیار بالایی دارد.

موشک های رهگیر پیکان از فناوری های پیشرفته ای مانند هدایت راداری فعال و سیستم های پیچیده کنترل آتش برای رهگیری اهداف در ارتفاعات بسیار بالا استفاده می کنند. این سیستم برای مقابله با تهدیدات بسیار جدی و دوربرد طراحی شده است.

منبع: مطالعات اروپایی


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.