افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
0

ایران خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 385740
ایران خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی شد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بحرینی با ارسال دو نامه جداگانه به رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن محکومیت حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار واکنش فوری به این موضوع شد. جامعه جهانی علیه تجاوزات و جنایات بین المللی رژیم اسرائیل و آنها را پاسخگو خواهد […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بحرینی با ارسال دو نامه جداگانه به رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن محکومیت حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، خواستار واکنش فوری به این موضوع شد. جامعه جهانی علیه تجاوزات و جنایات بین المللی رژیم اسرائیل و آنها را پاسخگو خواهد دانست.

سفیر ایران در این دو نامه به حملات رژیم صهیونیستی به بیروت که سید حسن نصرالله دبیرکل فقید حزب الله لبنان و یارانش از جمله سردار عباس شاهد آن بودند اشاره کرد. فروشندگان نیل آنها را رهبری کرد، آنها را به شدت محکوم کرد و آنها را نماد آشکار نقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی دانست.

وی با اشاره به لزوم پاسخگویی رژیم صهیونیستی به این جنایات، بر پیامدهای حقوقی و سیاسی این اقدام برای جامعه جهانی تاکید کرد.

سفیر ایران در ادامه به استفاده اسرائیل از سلاح های ساخت آمریکا در این حملات اشاره کرد و گفت: در این عملیات از بمب های BLU-109 و کیت های هدایت JDAM استفاده شده است. وی هشدار داد: این نکته نشان دهنده همدستی مستقیم غربی ها به ویژه آمریکا در اقدامات نظامی اسرائیل و تاثیر منفی آن بر وضعیت حقوق بشر در منطقه است.

بحرینی خاطرنشان کرد: درختان زیتون که زمانی نماد زندگی و مقاومت بودند، اکنون در زیر خاکستر جنگ قرار دارند و هیچ سایه و میوه ای ارائه نمی دهند. به نظر می رسد که سرزمین فلسطین اشغالی به کشتار عادت کرده است. بنابراین هر تراژدی جدید به آرامی به چرخه مداوم خشونت می پیوندد.

وی افزود: جنایات رژیم اسرائیل در سایه انفعال جامعه جهانی به یک “عادی جدید” تبدیل شده است، به طوری که حق حیات فلسطینی ها به سایه ای محض در زیر تابش تسلیحات غربی تبدیل می شود. زخم های عمیق این سرزمین التیام نیافته و در عوض مصیبت های جدیدی به بار می آورد.

دیپلمات ارشد ایران در ژنو تصریح کرد: رژیم اسراییل اکنون فصل جدیدی از اشغالگری و جنایات خود را آشکار کرده است که همه آن در مقابل چشمان جامعه خفته بین المللی رخ می دهد. این رژیم سایه تاریک ظلم و ستم خود را فراتر از فلسطین گسترش داده و شرارت خود را به لبنان نیز کشیده است.

وی افزود: این حمله وقیحانه به لبنان نیز سرایت کرده است و در جریان حمله ماه سپتامبر اسرائیل بیش از 1300 غیرنظامی بی گناه کشته شده اند. علاوه بر بمباران گسترده مناطق شهری و روستایی که به عمد برای ایجاد یک فاجعه انسانی طراحی شده بود، باعث هجوم گسترده پناهندگانی شد که از خشونت گریختند.

بحرین با اشاره به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواستار توقف فوری انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی توسط کشورهای غربی شد و افزود: این درخواست به ویژه در شرایط کنونی که بحران‌های انسانی و نظامی در خاورمیانه در حال افزایش است، اهمیت دارد. . . حزب الله یک نهاد سیاسی قانونی و بخشی از دولت لبنان است که علیه اشغالگری و آپارتاید مبارزه می کند. این تاکید برای پرهیز از تحریف حقایق و مشروعیت بخشیدن به اقدامات حزب الله در دفاع از سرزمین و مردم لبنان بوده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران به نقل از سید حسن نصرالله بر پایبندی حزب الله به قوانین بین المللی بشردوستانه تاکید کرد و تصریح کرد که این گروه ضمن دفاع از حقوق مردم لبنان به اصول بشردوستانه و حقوق بشر احترام می گذارد.

بحرین در این نامه ها خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ایران با استناد به حق دفاع از خود، پاسخ موشکی دقیقی را علیه تأسیسات نظامی اسرائیل انجام داده اند. این اقدام پاسخی به تجاوزات اسرائیل و دفاع از حاکمیت ملی و امنیت منطقه ای ایران است.

دیپلمات ارشد ایران در ژنو از مقامات بین المللی خواست اسرائیل را مجبور به توقف فوری تجاوزات خود و عقب نشینی از لبنان، محکومیت شهادت سید حسن نصرالله و پاسخگویی اسرائیل کنند.

وی تاکید کرد: این درخواست نه تنها نشان دهنده نارضایتی از شرایط موجود است، بلکه بر ضرورت اقدامات عاجل و قاطع جامعه جهانی تاکید دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه گذشته (6 مهر) با حمایت آمریکا دستور ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را از مقر سازمان ملل در نیویورک صادر کرد.

در پی این دستور، هواپیماهای رژیم صهیونیستی بعدازظهر جمعه در مناطق مسکونی این محله به پرواز درآمدند. گرما هاریک در حومه شهر بیروت به شدت بمباران شد. برخی منابع در رژیم صهیونیستی از حمله به حومه شهر جنوب بیروت با 8 تا 12 جنگنده و بمب. سنگ شکن 2 هزار پوند آمریکا استفاده شد.

حزب الله لبنان در بیانیه ای روز شنبه (7 مهر) شهادت این مجاهد بزرگ لبنانی را به شهادت رساند. پشتیبانی کنید سید حسن نصرالله در سن 64 سالگی و پس از 32 سال دبیرکلی حزب الله لبنان به شهادت رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.