افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

عراقچی: به هر اقدام اسرائیل پاسخ سخت تری خواهیم داد

  • کد خبر : 385348
عراقچی: به هر اقدام اسرائیل پاسخ سخت تری خواهیم داد

آفتاب نیوز: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه پس از دیدار و گفتگو با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در نشست خبری شرکت کرد. عراقچی پیش از این با نهیب میقاتی نخست وزیر لبنان دیدار و گفتگو کرده بود. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این نشست خبری گفت: امروز […]

آفتاب نیوز:

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه پس از دیدار و گفتگو با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در نشست خبری شرکت کرد.

عراقچی پیش از این با نهیب میقاتی نخست وزیر لبنان دیدار و گفتگو کرده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این نشست خبری گفت: امروز رایزنی های بسیار خوبی با نخست وزیر و رئیس مجلس لبنان داشتم. ما گفتگوهای بسیار خوبی و تبادل نظر بسیار خوبی در مورد رویدادهای اخیر لبنان داشتیم.

وی در ادامه گفت: در این دیدارها تاکید کردم که ایران با لبنان است و با لبنان خواهد ماند. ایران با مقاومت است و با مقاومت خواهد ماند و مطمئن هستیم که جنایات رژیم صهیونیستی مانند گذشته شکست خواهد خورد و ملت لبنان پیروز بیرون خواهد آمد.

عراقچی در پاسخ به سوالی گفت: حضور من در بیروت در این شرایط سخت و در حالی که رژیم صهیونیستی هر شب و در هر لحظه بیروت را بمباران می کند، بهترین نشانه این است که جمهوری اسلامی ایران همچنان پشت سر حزب الله ایستاده و حمایت خواهد کرد. آن را از طرف شیعیان و مردم لبنان ادامه خواهد داشت.

ما فقط به مراکز نظامی و امنیتی رژیم حمله می کنیم.

وی همچنین درباره عملیات «وضع صدیق 2» گفت: این حمله دقیقاً دفاع از خود و دفاع مشروع بر اساس منشور سازمان ملل بود. ما آغازگر حمله نبودیم، اما به حمله اسرائیل به خاک ایران، سفارت ایران در دمشق و حمله به اهداف ایرانی پاسخ دادیم. برخلاف اسرائیل که به اهداف غیرنظامی، منازل مسکونی، زنان و کودکان حمله می کند، ما فقط به مراکز نظامی و امنیتی این رژیم حمله می کنیم.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه «تا زمانی که رژیم صهیونیستی قصد ادامه حملات خود را نداشته باشد، قصد ادامه نداریم»، گفت: اگر اسرائیل اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد، اقدام ما سخت‌تر از آن خواهد بود و قطعا پاسخ خواهیم داد. . پاسخ ما متناسب و کاملا حساب شده خواهد بود.

ما از تلاش ها برای برقراری آتش بس حمایت می کنیم

عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا سفرش به لبنان یک سفر عادی است و همچنین تلاش برای آتش بس در لبنان گفت: وضعیت لبنان وضعیت عادی نیست، سفر من یک سفر عادی است. من درباره آتش بس با مقامات لبنانی صحبت کردم و با کشورهای دیگر برای برقراری آتش بس در تماس هستیم.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «از تلاش‌هایی که برای برقراری آتش‌بس انجام می‌شود حمایت می‌کنیم»، گفت: تا زمانی که حقوق مردم لبنان مورد احترام و پذیرش مقاومت باشد و ثانیاً مصادف با آتش بس در غزه

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.