افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

حباب پول به 8 میلیون و 700 هزار تومان رسید

  • کد خبر : 385323
حباب پول به 8 میلیون و 700 هزار تومان رسید

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای درباره توسعه بازار طلا طی هفته گذشته افزود: در هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی نسبت به هفته های گذشته تقریباً اندکی ثبات داشت و نوسانات آن بین 10 تا 15 دلار بود. . بنابراین در این هفته افزایش قیمت جهانی طلا را نداشتیم. کاهش 13 دلاری قیمت […]

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای درباره توسعه بازار طلا طی هفته گذشته افزود: در هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی نسبت به هفته های گذشته تقریباً اندکی ثبات داشت و نوسانات آن بین 10 تا 15 دلار بود. . بنابراین در این هفته افزایش قیمت جهانی طلا را نداشتیم.

کاهش 13 دلاری قیمت جهانی طلا

این کارشناس بازار طلا تصریح کرد: در هفته های اخیر یکی از دلایل افزایش قیمت طلا و ارز افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی بود اما در پایان هفته جاری که قیمت جهانی به 2645 دلار رسید. قیمت طلا 13 دلار کاهش یافت که در بازارهای جهانی تجربه کردیم. اما در کشور به دلیل اتفاقات داخلی و همچنین مسائل سیاسی منطقه ای، نرخ ارز تحت تاثیر این اتفاقات قرار گرفت و نوساناتی را در بازار تحمیل کرد.

وی تصریح کرد: شوق قیمت ارز باعث شد تا قیمت جهانی طلا کاهش یابد اما در هفته جاری قیمت طلا و سکه در سطح کشور افزایش یافت.

کشتی آرای ادامه داد: نسبت به ابتدای هفته البته نوسانات قیمت در روزها و ساعات هفته ادامه داشت و نوسانات سینوسی بود یعنی قیمت بر حسب ساعت یا روز افزایش یا فردا کاهش یافت.

وی گفت: در کل بازار با وجود نرخ ارز و قیمت های جدید به دور از شور و نشاط معمول، معاملات عادی خود را داشت و اتفاق خاصی در بازار نیفتاد و قیمت ها افزایش یافت.

قیمت هر گرم طلا 4 میلیون و 110 هزار تومان بود.

کارشناس بازار طلا افزود: قیمت سکه طرح قدیم در هفته گذشته با یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش در هفته به 43 میلیون و 200 هزار تومان و سکه طرح جدید با یک میلیون و 150 هزار تومان افزایش به 48 میلیون و 850 هزار تومان رسید. البته این افزایش قیمت سکه واقعی نبود و دیروز حباب پول به 8.8700 هزار تومب رسید.

وی تصریح کرد: قیمت نیم سکه 700 هزار تومان هفتگی به 26 میلیون و 700 هزار تومان، ربع سکه 500 هزار تومان با افزایش هفتگی به 17 میلیون و 700 هزار تومان و سکه گرمی 200 هزار تومان به 8 میلیون و 100 هزار تومان افزایش یافت. همه این افزایش قیمت ها در اصل به دلیل افزایش کاذب حباب بوده است.

کشتی آرای تصریح کرد: در واقع قیمت ارز باعث افزایش قیمت انواع ارز شد اما قیمت واقعی ارز ناشی از کاهش قیمت جهانی طلا نبود.

وی افزود: همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده با نوسانات معمول در آخرین روز هفته (پنجشنبه) به 17 میلیون و 760 هزار تومان رسید که نسبت به ابتدای هفته 566 هزار تومان افزایش داشت.

کارشناس بازار طلا افزود: هر گرم طلای 18 عیار دیروز معادل 4 میلیون و 110 هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته 131 هزار تومان افزایش نشان می دهد.

پیش بینی سقوط حباب پولی با کاهش تنش در هفته آینده

وی حراج های ارزی بانک مرکزی را در این شرایط بی تاثیر ندانست و پیش بینی کرد: با توجه به کاهش تنش ها و حراج هایی که بانک مرکزی در روزهای دوشنبه هر هفته برگزار می کند، در صورت عدم تغییر قیمت جهانی طلا در آینده بیایید. کاهش حباب پول را ببینید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.