افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 4 October , 2024
0

عراقچی: تا زمانی که حقوق مردم لبنان در آتش بس رعایت شود و مورد تایید جبهه مقاومت باشد، از آتش بس حمایت می کنیم. آتش بس باید همزمان در لبنان و غزه باشد.

  • کد خبر : 385276
عراقچی: تا زمانی که حقوق مردم لبنان در آتش بس رعایت شود و مورد تایید جبهه مقاومت باشد، از آتش بس حمایت می کنیم. آتش بس باید همزمان در لبنان و غزه باشد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک در بیروت گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش های لبنان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کامل خواهد کرد. به گزارش «انتخاب»؛ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک در بیروت گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک در بیروت گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش های لبنان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کامل خواهد کرد.

به گزارش «انتخاب»؛ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک در بیروت گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش های لبنان برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کامل خواهد کرد.

وی افزود: امروز رایزنی های بسیار خوب و مفیدی با جناب آقای میقاتی نخست وزیر محترم و آقای نبی بری رئیس مجلس لبنان داشتم.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: گفت و گوی بسیار خوبی بود و در مورد حوادث اخیر لبنان تبادل نظر داشتیم. در این دیدارها تاکید کردم که ایران در کنار لبنان است. و او با لبنان خواهد ماند، ایران با مقاومت است.

عراقچی افزود: مطمئن هستیم که جنایات رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد و ملت لبنان پیروز خواهد شد.

وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه توضیح شما برای کسانی که می گویند ایران لبنان را فروخت و فکر می کند درگیری ایران و اسرائیل به کجا می انجامد و آیا ایران پایگاه های آمریکایی را بمباران خواهد کرد چیست، گفت: حضور من در بیروت در این شرایط سخت و در حالی که رژیم صهیونیستی هر شب و هر لحظه بیروت را بمباران می کند بهترین نشانه این است که جمهوری اسلامی ایران به حمایت قاطعانه از حزب الله ادامه خواهد داد. و ما به حمایت از شیعیان لبنان و مردم لبنان ادامه خواهیم داد.

حمله به اسرائیل طبق منشور سازمان ملل برای دفاع از خود بود

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک در بیروت همچنین در پاسخ به سوال دیگری به حملات ایران به رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: نکاتی را در مورد موشک هایی که علیه رژیم اسرائیل مورد هجوم قرار گرفت را بیان می کنم. این حمله دقیقاً دفاع از خود، دفاع مشروع بر اساس اصول منشور ملل متحد بود.

عراقچی تصریح کرد: ما آغازگر حمله نبودیم، بلکه به حمله اسرائیل به خاک ایران، سفارت ایران در دمشق و حمله به اهداف ایرانی پاسخ دادیم.

وی افزود: برخلاف اسرائیل که به اهداف غیرنظامی، منازل مسکونی، زنان و کودکان حمله می کند، ما فقط به مراکز نظامی و امنیتی آن رژیم حمله می کنیم.

اگر اسرائیل ادامه دهد، پاسخ ما تندتر خواهد بود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: تا زمانی که رژیم صهیونیستی بخواهد به حملات خود ادامه ندهد، قصد ادامه نداریم. اگر اسرائیل اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد، اقدام ما شدیدتر خواهد شد و قطعا پاسخ خواهیم داد. پاسخ ما متناسب و کاملا حساب شده خواهد بود.

از تلاش های کشورها برای آتش بس در لبنان حمایت کنید

عراقچی در پاسخ به این سوال که آیا سفرش یک سفر عادی و روتین است یا پیام های خاص و آرامش بخشی برای لبنان دارد، گفت: شرایط لبنان عادی نیست و سفر من یک سفر عادی است. در مورد آتش بس، با مقامات لبنانی صحبت کردم. و برای برقراری آتش بس با کشورهای دیگر در تماس هستیم. ما از تلاش ها برای آتش بس حمایت می کنیم.

آتش بس باید همزمان در لبنان و غزه برقرار شود

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه تا زمانی که حقوق مردم لبنان در آتش بس رعایت شود از آتش بس حمایت خواهیم کرد و ادامه داد: تا زمانی که آتش بس به حقوق مردم لبنان احترام بگذارد و به تصویب برسد از آن حمایت خواهیم کرد. استقامت . و البته این آتش بس باید به طور همزمان در غزه اجرا شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.