افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 4 October , 2024
0

بازتاب گسترده بیانات رهبر انقلاب در رسانه های عربی

  • کد خبر : 385233

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، نماز جمعه امروز به امامت حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی تهران اقامه شد. این نماز جمعه در پی حوادث اخیر از جمله شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان این حزب در حملات رژیم صهیونیستی […]

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، نماز جمعه امروز به امامت حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی تهران اقامه شد.

این نماز جمعه در پی حوادث اخیر از جمله شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان این حزب در حملات رژیم صهیونیستی به حومه بیروت و موشک «وضاح صادق 2» از ایران برگزار می شود. عملیاتی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه سرزمین های اشغالی انجام شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در خطبه‌ی اول نماز جمعه امروز تهران تأکید کردند: دشمن ملت ایران دشمن ملت‌های فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن است.

شبکه الجزیره قطر بخشی از سخنان امروز رهبر ایران را پوشش داد.

شبکه الجزیره به نقل از رهبر انقلاب اسلامی نوشت: سیاست مستکبران و ظالمان بر ایجاد تفرقه و فتنه بین مسلمانان است. دشمن امت اسلامی هم همین است، گرچه در هر کشوری از روش های مختلف استفاده می کند.

رهبر انقلاب تأکید کردند: هر ملتی حق دارد از سرزمین و حاکمیت خود در برابر متجاوزان و غاصبان دفاع کند. مردم فلسطین حق دارند علیه اشغالگران قیام کنند. هیچ کس حق ندارد لبنانی ها را به خاطر کمک به برادران فلسطینی خود در دفاع از سرزمینشان مورد انتقاد قرار دهد. اقدام نیروهای مسلح ما در خصوص حمایت از غزه در روزهای اخیر قانونی و کاملاً مشروع بود.

روزنامه المصری الیوم نیز بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران را منتشر کرد.

این روزنامه نوشت: رهبر انقلاب اسلامی ایران امروز تاکید کردند که عملیات حمله به الاقصی اقدام قانونی و طبیعی ملت فلسطین است و هیچکس حق ندارد لبنان را به خاطر کمک به ملت فلسطین مورد انتقاد قرار دهد.

رهبر انقلاب اسلامی ایران در جمع خیل عظیم مردم تأکید کردند: اقدام نیروهای مسلح ایران در حمایت از غزه قانونی و کاملاً مشروع بود. وی با عزاداری در شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، افزود: همه ما از شهادت وی ناراحت شدیم. این یک ضرر بزرگ است.

شبکه روسی الیوم و خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز سخنان امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران را پوشش دادند.

اسکای نیوز امارات نیز بخشی از سخنان امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران را منتشر کرد.

این شبکه گزارش داد که رهبر انقلاب اسلامی ایران امروز (جمعه) در اقدامی نادر در خطیب نماز جمعه به زبان عربی صحبت کردند و گفتند: عملیات نیروهای مسلح ما که چند شب پیش انجام شد قانونی و کاملاً مشروع بود. .

اسکای نیوز گزارش داد که حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: حمله موشکی ایران مجازات کمتر جنایات رژیم صهیونیستی بود و ایران از انجام آنچه که باید برای مقابله با اسرائیل انجام دهد دریغ نخواهد کرد.

خبرگزاری های فلسطینی از جمله سما، شهاب و قدس نیز سخنرانی امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران را پخش کردند.

همچنین شبکه الحدث سعودی سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران مبنی بر اینکه گشایش جبهه لبنان برای حمایت از غزه حق قانونی و مشروع است را منتشر کرد.

شبکه العربی نیز بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی ایران را منتشر کرد.

این رسانه گزارش داد که رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند که ریشه مشکلات منطقه مداخله خارجی است و ملت های آن توانایی دستیابی به امنیت و صلح را دارند.

همچنین شبکه های لبنانی المیادین، النشره، العهد و المنار به طور گسترده سخنان امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران را پوشش دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که رهبر انقلاب امروز در خطبه های نماز جمعه تاکید کردند: مشکل اصلی منطقه دخالت بیگانگان است. عامل اصلی جنگ و ناامنی در منطقه، رژیم صهیونیستی و حضور کشورهایی است که مدعی صلح و امنیت در منطقه هستند. مقاومت در منطقه در مقابل شهادت رهبرانش عقب نشینی نمی کند و پیروزی هم پیمان آن است.

روزنامه رای الیوم نیز بخش هایی از سخنان امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران را منتشر کرد.

سایت عربی 21 بخش هایی از سخنان آیت الله خامنه ای را منتشر و گزارش داد. رهبر انقلاب اسلامی ایران پس از حدود پنج سال برای اولین بار به زبان عربی صحبت کردند و گفتند که حساسیت این جایگاه ایجاب می کند که بخشی از سخنرانی خود را به زبان عربی ایراد کند. عرب

پایگاه عربی 21 گزارش داد که رهبر انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند: دشمنان امت اسلامی همان دشمنان فلسطین، لبنان، عراق، مصر، سوریه و یمن هستند و هر ملتی حق دارد از خود دفاع کند. زمین و حاکمیت در برابر مهاجمان.

شبکه های عراقی از جمله بغداد الیوم، سومریه نیوز و صابرین نیوز نیز بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب را منتشر کردند.

۳۱۱۳۱۱

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.