افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

بازارچه های مرزی و لذت خرید کالای ارزان و با کیفیت

  • کد خبر : 384871
بازارچه های مرزی و لذت خرید کالای ارزان و با کیفیت

برخلاف گذشته که شهرهای بزرگ و بزرگ منبع جست‌وجوی کالاها و اقلام مدرن بودند و مردم برای خرید محصولات مختلف به این شهرها می‌رفتند، امروزه بازارچه‌های مرزی از محبوبیت بیشتری برخوردار است و علاوه بر تنوع محصولات، مناسب‌تر و ارزان‌تر است. قیمت ها مردم را مشتاق خرید می کند. در این بازارها دو برابر شده […]

برخلاف گذشته که شهرهای بزرگ و بزرگ منبع جست‌وجوی کالاها و اقلام مدرن بودند و مردم برای خرید محصولات مختلف به این شهرها می‌رفتند، امروزه بازارچه‌های مرزی از محبوبیت بیشتری برخوردار است و علاوه بر تنوع محصولات، مناسب‌تر و ارزان‌تر است. قیمت ها مردم را مشتاق خرید می کند. در این بازارها دو برابر شده است. در این مقاله با بازارچه های مرزی آذربایجان غربی و شرقی و همچنین کردستان که در فاصله کمی از شهرهای آذربایجان قرار دارند آشنا می شویم.

بازار مرزی ماکو

شهر ماکو واقع در شمال آذربایجان غربی و هم مرز با ترکیه، دارای بزرگترین منطقه آزاد ایران و دومین منطقه آزاد بزرگ (از نظر وسعت) پس از شانگهای چین است. بازارچه مرزی ماکو در 5 کیلومتری جاده بازرگان ماکو قرار دارد و همه روزه پذیرای گردشگران زیادی است که برای خرید محصولات اصیل ترکیه به این بازار سرازیر می شوند.

بازارچه مرزی غربی منطقه آزاد ماکو 1

تمامی لباس هایی که در فروشگاه های پوشاک مرزی بازارچه به فروش می رسند از برندهای معتبر ترکیه ای هستند که با اختلاف قیمت زیادی نسبت به مراکز خرید شهرهای مرکزی به فروش می رسند. علاوه بر فروشگاه های پوشاک، از دیدن فروشگاه های مواد غذایی که انواع شکلات، کلوچه و تنقلات خارجی و ترکی را عرضه می کنند، هیجان زده خواهید شد. از آنجایی که ورود محصولات غیراصیل چینی در بازار ماکو ممنوع است، می توانید با اطمینان از اصل بودن و با قیمت بسیار پایین، لوازم آرایشی و بهداشتی و شوینده را خریداری کنید. فروشگاه های لوازم خانگی بازارچه گزینه خوبی برای خرید جهیزیه هستند.

بازار مرزی ماکوبازار مرزی ماکو

بازارچه مرزی سارو ارومیه

یکی دیگر از بازارچه های مرزی بازارچه مرزی سارو است. شهر سارو در 55 کیلومتری شمال غربی شهر ارومیه و با شهر وان در ترکیه هم مرز است. قرار گرفتن گمرک در این شهر و ایجاد بازارچه مرزی گردشگران و خریداران زیادی را به این شهر می کشاند. بازار سرو متشکل از چندین مجتمع تجاری و بسیاری از مغازه های پراکنده است که محصولات آنها مستقیماً از ترکیه وارد می شود. پوشاک، کیف و کفش ترکی از جمله محصولات اصلی مورد استقبال گردشگران است.

در حالی که این بازار گزینه خوبی برای خرید لوازم آرایشی از برندهای ترک و سایر برندها است، اما در این بازار فروشگاه لوازم خانگی پیدا نمی کنید. مواد اولیه و قطعات خط تولید، نخ جوراب و فرش، قطعات خودرو، لوازم لوله کشی، مواد اولیه رنگرزی، کاغذ فکس و فتوکپی، دستگاه فتوکپی و کابل آسانسور از دیگر محصولاتی است که در این بازار به فروش می رسد و خریداران از اصناف مختلف آن را به ارمغان می آورند. بازار

بازار مرزی سدربازار مرزی سدر


بازار مهاباد

اگرچه مهاباد شهری مرزی نیست اما بازار آن مقصد بسیاری از گردشگرانی است که این شهر را برای خرید اجناس با قیمت مناسب انتخاب می کنند. بنابراین بهتر است در سفر به آذربایجان از این بازارها دیدن کنید. مهاباد یکی از شهرهای کردنشین آذربایجان غربی است که در جنوب این استان قرار دارد. مراکز خرید نور، اصغری و نوین بازارهای مهم و لوکس مهاباد هستند که در آن محصولاتی از قبیل لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، پوشاک و کیف و کفش زنانه و مردانه، اقلام تزیینی و تزیینی، لوازم آرایشی و زیورآلات به فروش می رسد. کمد، اسباب بازی و لوازم کودک، ساعت و عینک، لوازم کادویی، بدلیجات و لوازم لوکس آشپزخانه با قیمت بسیار مناسب و با تنوع بسیار بالا به فروش می رسد.

بازار اصغری در نزدیکی بازار تاناکورای مهاباد قرار دارد که منبع اصلی تامین سایر تاناکورا در سراسر کشور است. ثناکورای مهاباد یک بازار پوشاک دست دوم خارجی است که در بین علاقه مندان به پوشاک مارک دار و خارجی بسیار محبوب است و از هر قشری برای خرید به آن مراجعه می کنند.

بازار مهابادبازار مهاباد

بازارچه مرزی تمرچین پیرانشهر

یکی دیگر از شهرهای مرزی آذربایجان غربی که در شمال غربی این استان واقع شده و بازارچه مرزی معروفی دارد، شهر کردنشین پیرانشهر است. که با داشتن معادن گرانیت به شهرت جهانی دست یافته است. پیرانشهر به دلیل قرار گرفتن در شاهراه ترانزیتی ایران و عراق و سایر کشورهای حوزه مدیترانه یکی از بزرگترین مراکز تجارت خارجی ایران است. بازارچه پررونق تمرچین در سال 85 رتبه نخست صادرات را در بین بازارچه های مرزی به خود اختصاص داد و یکی از بازارچه های مرزی فعال کشور در مرز ایران و عراق است. قیمت پایین و تنوع برندها باعث می شود مسافران زیادی به این بازار بیایند. این بازار در آذربایجان به عنوان مرکز لوازم و خدمات چینی شناخته می شود. تجهیزات صوتی و تصویری، قطعات ماشین آلات سنین و سایر لوازم خانگی عمده ترین محصولات وارداتی این بازار است.

بازار تمرچینبازار تمرچین

بازار صنم بلاغی پلدشت

پلدشت در شمال آذربایجان غربی با نخجوان در جمهوری آذربایجان هم مرز است. بازارچه صنم بلاغی از دیگر بازارچه های مرزی غرب کشور در سال 1371 در مرز پلدشت و نخجوان افتتاح شد و در حال حاضر 30 غرفه در این بازارچه فعال است. شاید صنم بلاغی در پلدشت چندان توجه گردشگران را برای خرید مایحتاج و پوشاک روزانه جلب نکند، اما از آنجایی که قطعات یدکی خودرو و مصالح ساختمانی صادراتی، محصولات صنعتی و صنایع چوب عمده ترین محصولاتی است که در این بازار خرید و فروش می شود، این بازارچه برای فعالان اصناف مختلف است، درست مانند خودرو و مصالح ساختمانی، مهم و غنی محسوب می شود.

بازار مرکزی پیلدشتبازار مرکزی پیلدشت

بازارچه مرزی جلفا آذربایجان شرقی

شهرستان جلفا در انتهای جنوبی رود ارس در آذربایجان شرقی قرار دارد. در سفر به شهر تاریخی تبریز حتما از منطقه آزاد تجاری ارس دیدن کنید. فاصله تبریز تا جلفا 132 کیلومتر و با ماشین حدود یک ساعت و نیم است. منطقه آزاد ارس یکی از مراکز تجاری ایران است که در سال های اخیر با احداث چندین مرکز خرید و فروشگاه های بزرگ به مرکزی عالی برای خرید پوشاک ترکی و برند تبدیل شده است.

بازارچه جلفا - آذربایجان شرقیبازارچه جلفا - آذربایجان شرقی

بازارچه های مرزی منطقه آزاد ارس با ذائقه ایرانیان به دنبال محصولات ترکی و اروپایی بسیار سازگار است. علاوه بر پوشاک که یکی از اصلی ترین محصولات عرضه شده در بازارچه های مرزی جلفا است، بازار شوینده ها، لوازم آرایشی و اسباب بازی های ترک و مارک دار نیز در این منطقه مرسوم است.

بازارچه های مرزی کردستان

که او

وقتی صحبت از خرید لوازم خانگی و جهیزیه می شود، نام بانه به میان می آید. شهرستان مرزی بانه، واقع در استان کردستان و در مرز ایران و عراق، سالهاست که رقیبی سرسخت در بازار شهرهای مرکزی و توزیع کنندگان لوازم خانگی بوده است. این روزها بازار بانه تنها به لوازم و لوازم خانگی محدود نمی شود، انواع ظروف و لوازم آشپزخانه، پوشاک و لوازم آرایشی نیز به لیست محصولات عرضه شده در بانه اضافه شده است.

بازار مرکزی برای خرید ارزان 1بازار مرکزی برای خرید ارزان 1

البته نباید این تصور را داشته باشید که در شهرستان مرزی بانه فقط بازارچه مرزی و مغازه های پراکنده را می بینید. این شهر به مجموعه ای از گالری ها و مراکز خرید تبدیل شده است که تقریباً می توانید تمام مایحتاج خود را در آن تهیه کنید و احتمالاً نمی توانید در یک روز از همه مراکز خرید آن دیدن کنید.

بازارچه مرزی بانهبازارچه مرزی بانه

بازارچه مرزی باشماق مریوان

مریوان یکی از شهرهای مهم استان کردستان است که در 125 کیلومتری مرکز استان کردستان، سنندج قرار دارد. ترانزیت و واردات کالا در مرز ایران و عراق (که در حدود 21 کیلومتری شهر است) رونق اقتصادی گسترده ای به مریوان داده است.

بازارچه مرزی باشماقبازارچه مرزی باشماق

بازارچه مرزی باشماق یکی از با ارزش ترین بازارچه های غرب کشور است که در 15 کیلومتری شهر مریوان قرار دارد. ورود اجناس خارجی از مرز عراق با قیمت های بسیار مناسب مسافران و خریداران را به این بازار می کشاند. در این بازار تقریباً همه چیز از لوازم خانگی و الکترونیک گرفته تا پوشاک و لوازم آرایشی، صنایع دستی و زیورآلات سنتی زنانه را می توانید پیدا کنید. دست خالی از این بازار بیرون نخواهید رفت.

نظرات شما

و اکنون به قسمت جالب داستان و نظرات شما می رسیم. آیا تا به حال از این بازارچه های مرزی خرید کرده اید؟ چه تجربیات و خاطراتی از این بازارها دارید؟ در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.