افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

پنتاگون: انهدام موشک‌های روسیه توسط غرب در اوکراین به معنای ورود آمریکا به جنگ است

  • کد خبر : 384805
پنتاگون: انهدام موشک‌های روسیه توسط غرب در اوکراین به معنای ورود آمریکا به جنگ است

به گزارش صبح جمعه آیرین سینگ در پاسخ به سوالی درباره احتمال سرنگونی موشک های روسی توسط لهستان یا رومانی، گفت: “این ما را در نوع دیگری از جنگ قرار می دهد. در حال حاضر، ما معتقدیم که اوکراین توانسته است با موفقیت از خود در برابر روسیه دفاع کند. ما به این کار ادامه […]

به گزارش صبح جمعه آیرین سینگ در پاسخ به سوالی درباره احتمال سرنگونی موشک های روسی توسط لهستان یا رومانی، گفت: “این ما را در نوع دیگری از جنگ قرار می دهد. در حال حاضر، ما معتقدیم که اوکراین توانسته است با موفقیت از خود در برابر روسیه دفاع کند. ما به این کار ادامه خواهیم داد. حمایت از اوکراین و تضمین توانایی آنها برای دفاع از خود.
خبرنگاران همچنین از معاون سخنگوی پنتاگون پرسیدند که آیا کشورهای غربی می‌توانند به رهگیری موشک‌ها و پهپادها بر فراز اوکراین کمک کنند، همانطور که در اسرائیل اتفاق افتاد، سینگ پاسخ داد: ما در مورد دو موقعیت و میدان جنگ بسیار متفاوت صحبت می‌کنیم. جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده به پنتاگون دستور داد تا آنچه را که اوکراین در میدان نبرد به آن نیاز دارد ارائه دهد و آنها در استقرار این کمک ها بسیار موفق بوده اند.

به گزارش ایرناولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، پس از دیدار با مارک روته، دبیرکل جدید ناتو در پایتخت اوکراین، اعتراف کرد که متحدان کی‌یف تمایلی به سرنگونی موشک‌ها و پهپادهای روسیه بر فراز خاک اوکراین ندارند.

زلنسکی در یک کنفرانس خبری گفت: در مورد سرنگونی موشک‌ها و پهپادهای روسیه بر فراز خاک اوکراین، باید بگویم که ما این کار را انجام می‌دهیم، اما متحدان ما این کار را انجام می‌دهند. [ناتو] آنها هنوز برای انجام این کار آماده نیستند.

به گزارش رویترز، پس از بیش از 31 ماه جنگ بین اوکراین و روسیه، این کشور اکنون تقریبا نیمی از بودجه دولتی خود (حدود 40 میلیارد دلار) را صرف دفاع می کند.

اوکراین همچنین در حال حاضر مقادیر زیادی کمک نظامی و مالی از متحدان غربی خود دریافت می کند، اما مقامات اوکراینی می گویند که در حالی که نیازهای دفاعی این کشور همچنان در حال افزایش است، انتظار می رود این بودجه خارجی به طور پیوسته کاهش یابد و کیف به ناچار به طور فزاینده ای بر تولید تسلیحات متمرکز شده است. و مهمات مورد نیاز داخلی تا حد امکان.

رئیس جمهور روسیه در 21 فوریه 2022 (2 مارس 14:00) استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و از عدم توجه غرب به نگرانی های امنیتی مسکو انتقاد کرد.

سه روز بعد، در روز پنجشنبه، 24 فوریه (5 مارس، ساعت 14:00) ولادیمیر پوتین عملیات نظامی را آغاز کرد که آن را «عملیات ویژه» علیه اوکراین نامید و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو و کی‌یف به یک رویارویی نظامی تبدیل شد.

در واکنش به این اقدام روسیه، آمریکا و کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند و میلیاردها دلار سلاح و تجهیزات نظامی به کی‌یف فرستادند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.