افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 4 October , 2024
1

6 عادت قوی برای کاهش وزن، به خصوص قبل از خواب

  • کد خبر : 384690
6 عادت قوی برای کاهش وزن، به خصوص قبل از خواب

آفتاب نیوز: شما می خواهید وزن کم کنید و به وزن ایده آل خود برسید، بنابراین باید راه های موثر و اصولی را انتخاب کنید. البته در این راه روش های خشن و طاقت فرسا همیشه کارساز نخواهد بود و گاهی رعایت یک سری عادت های ساده می تواند قدرت چربی سوزی بدن را افزایش […]

آفتاب نیوز:

شما می خواهید وزن کم کنید و به وزن ایده آل خود برسید، بنابراین باید راه های موثر و اصولی را انتخاب کنید. البته در این راه روش های خشن و طاقت فرسا همیشه کارساز نخواهد بود و گاهی رعایت یک سری عادت های ساده می تواند قدرت چربی سوزی بدن را افزایش داده و روند کاهش وزن را تسریع کند. یکی از زمان های تایید شده برای کاهش وزن و کاهش وزن ساعات قبل و حین خواب است.

1- لاغری قوی به نام لبنیات:

خوردن یک لیوان شیر یا یک فنجان ماست یونانی قبل از خواب با شکم بزرگ شما مبارزه می کند. این دسته غذایی به شما کمک می کند تا در هنگام خواب عضلات بهتری بسازید و وزن کم کنید. پروتئین موجود در لبنیات دیر هضم می شود، به همین دلیل، در طول شب، ماهیچه های شما برای تسریع روند کاهش وزن در حین هضم و سوزاندن اسیدهای آمینه، برای مدت طولانی تری فعال هستند.

2- درجه اتاق می تواند یک لاغری قدرتمند و رایگان باشد:

دمای اتاق و محیط خواب خود را حدود 2 ساعت قبل از خواب تنظیم کنید تا دمای اتاق به خوبی متعادل شود. دکتر “ربکا اسکات” متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه نیویورک می گوید: تحقیقات روی بیماران دیابتی و دارای اضافه وزن نشان داده است که خوابیدن در اتاقی با دمای مناسب اما پایین باعث تبدیل شدن برخی از چربی های سفید بدن به چربی می شود. قهوه ای و از آنجایی که چربی های قهوه ای یکی از عوامل محرک کاهش وزن هستند، روند کاهش وزن و چربی سوزی در بدن آغاز می شود.

3- سرگرمی قبل از خواب یک عامل لاغری قوی و موثر است:

شاید برای بسیاری از شما، خواندن یک کتاب یا انجام یک سری کارها قبل از خواب اتلاف وقت باشد، در حالی که واقعیت چیز دیگری است. اگر 30 دقیقه قبل از خواب خود را با فعالیت های آرام و مثبت سرگرم کنید، بدن شما در وضعیت بهتر و مناسبی برای کاهش وزن قرار می گیرد. بر اساس مقاله منتشر شده در Women’s Health، محققان بر این باورند افرادی که قبل از خواب شبانه به آرامش می رسند، از نظر بدنی در وضعیت بهتری قرار دارند زیرا سوزاندن چربی در بدن آنها روند سریع تری دارد.

4- وقتی نور لاغری در اتاق خواب قوی می شود:

از نور کافی در محل خواب استفاده کنید، حتی اگر عادت به روشن نگه داشتن نور تخت در شب ندارید، از نور بیرونی استفاده کنید که می تواند از پنجره وارد اتاق شود تا با کاهش میزان ملاتونین در بدن راحت تر وزن کم کنید. طبق مطالعات انجام شده در دانشگاه آکسفورد، زنانی که در یک اتاق کاملا تاریک می‌خوابند، ۲۱ درصد وزن کمتری نسبت به زنانی که در اتاق خوابی با نور کم می‌خوابند، از دست می‌دهند و معمولاً شب‌ها نور شب روشن است. عصر

5- حرکات صحیح یوگا قبل از خواب برای کاهش وزن فوق العاده است:

اگرچه انجام ورزش قبل از خواب توصیه نمی شود، اما به دلیل تفاوت در مراحل اجرا و میزان حرکت بدن، یوگا یکی از توصیه هایی است که متخصصان برای برنامه کاهش وزن قبل از خواب می دهند. حرکات کششی و تنفس عمیق در حین انجام حرکات ساده یوگا باعث تحریک عضلات شکم و پهلو می شود و تنفس عمیق که یکی از ملزومات انجام تمرینات یوگا است باعث آرامش سیستم عصبی پاراسمپاتیک و کاهش تنش و اضطراب قبل از خواب می شود.

6- حذف مشروبات الکلی، مهمترین راز لاغری:

علاوه بر آسیب های جسمی و روحی مشروبات الکلی، اختلالات خواب و چاقی که به طور طبیعی ایجاد می کنند، یکی از عوارض مهم مشروبات الکلی است. دکتر «اسکات» می گوید: قند موجود در مشروبات الکلی اجازه نمی دهد بدن شما متابولیسم مناسبی را انجام دهد و با تحریک سیستم عصبی بدن، الگوی خواب را تغییر می دهد، به همین دلیل چاقی در این گروه از افراد و تلاش آنها افزایش یافته است. برای کاهش وزن تقریبا بی فایده باقی می مانند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.