افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

بیش از 90 درصد کودهای شیمیایی کشور در داخل تولید می شود.

  • کد خبر : 384311
بیش از 90 درصد کودهای شیمیایی کشور در داخل تولید می شود.

به گزارش بازار، محمدمهدی سعیدی در حاشیه پنجمین همایش آموزشی، ترویجی و معرفی محصولات سبد کودی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزان برای افزایش تولید و کیفیت محصولات خود از کودهای دارای ریزمغذی ها نیز استفاده کنند. به کودهای اساسی و استفاده ارگانیک. وی افزود: برای آشنایی کشاورزان با کودهای ریزمغذی و جدیدترین […]

به گزارش بازار، محمدمهدی سعیدی در حاشیه پنجمین همایش آموزشی، ترویجی و معرفی محصولات سبد کودی استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزان برای افزایش تولید و کیفیت محصولات خود از کودهای دارای ریزمغذی ها نیز استفاده کنند. به کودهای اساسی و استفاده ارگانیک.

وی افزود: برای آشنایی کشاورزان با کودهای ریزمغذی و جدیدترین محصولات کودی و همچنین حمایت از شرکت های تولید داخل، همایش هایی در استان های سراسر کشور برنامه ریزی و برگزار می شود.

سعیدی با بیان اینکه در تولید کودهای کشاورزی در کشور باید به سمت خودکفایی حرکت کنیم تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد کودهای مصرفی در کشور تولید داخل و کمتر از 10 درصد وارداتی است.

وی گفت: امروز هفدهمین همایش ملی در استان مرکزی و شهرستان اراک برگزار می شود و 19 شرکت تولیدی از نقاط مختلف کشور در آن حضور خواهند داشت.

علی صفری رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز بر افزایش بهره وری برای ایجاد امنیت غذایی تاکید کرد و اظهار داشت: دلیل پایین بودن بهره وری در برخی از حوزه های تولیدی کشاورزی کمبود اعتبار است که باید با روش های مختلف آن را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه مصرف کودهای شیمیایی در ایران 220 کیلوگرم در هکتار است، تصریح کرد: در حالی که مصرف کودهای شیمیایی در دنیا 330 کیلوگرم در هکتار است مصرف بالایی نداریم.

صفری افزود: سال گذشته بیش از 500 هزار تن گندم در استان مرکزی تولید کردیم و رشد تولید ما نسبت به کشور که 16 درصد است به 72 درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از کودهای غیرشیمیایی منجر به تغذیه مناسب گیاه و افزایش بهره وری می شود، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش تولید گندم در استان استفاده از کودهای مناسب و تغذیه مناسب گیاه توسط کشاورزان است.

صفری با بیان اینکه استفاده کشاورزان از محصولات شرکت های دانش بنیان برای توسعه بهره وری مهم است، تصریح کرد: شرکت های تولید کننده کودهای غیر یارانه ای به دلیل کیفیت بالاتر و رقابت سالم اعتماد کشاورزان را به خود جلب کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه باید از کودهای یارانه ای فاصله بگیریم، گفت: تولیدکنندگان نباید کیفیت را فدای سود بیشتر کنند زیرا اگر محصول مرغوب نداشته باشند نمی توانند در بازار باقی بمانند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.