افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

OpenAI پس از جمع آوری 6.6 میلیارد دلار بودجه، 157 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است

  • کد خبر : 384276
OpenAI پس از جمع آوری 6.6 میلیارد دلار بودجه، 157 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است

طبق گزارش های بازار، OpenAI در وبلاگ خود اعلام کرد که اخیراً یک دور جدید سرمایه گذاری با ارزش بالا را مطرح کرده است. 6.6 میلیارد دلار دریافت کرده است با وجود این سرمایه گذاری، ارزش ChatGPT، استارتاپی که به دنبال ایجاد هوش مصنوعی جامع است، به 157 میلیارد دلار می رسد در پست وبلاگ […]

طبق گزارش های بازار، OpenAI در وبلاگ خود اعلام کرد که اخیراً یک دور جدید سرمایه گذاری با ارزش بالا را مطرح کرده است. 6.6 میلیارد دلار دریافت کرده است با وجود این سرمایه گذاری، ارزش ChatGPT، استارتاپی که به دنبال ایجاد هوش مصنوعی جامع است، به 157 میلیارد دلار می رسد

در پست وبلاگ OpenAI آمده است: “ما در حال حرکت به سمت ماموریت خود هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که هوش مصنوعی انتها به انتها به نفع تمام بشریت است.” هر هفته بیش از 250 میلیون نفر در سراسر جهان از ChatGPT برای تقویت کار، خلاقیت و یادگیری خود استفاده می کنند. در سراسر صنایع، شرکت ها در حال بهبود بهره وری و عملیات خود هستند و توسعه دهندگان از پلتفرم ها برای ایجاد نسل جدیدی از برنامه های کاربردی استفاده می کنند. و ما در ابتدای راه هستیم.”

سرمایه گذاران OpenAI

دور جدید سرمایه گذاری در OpenAI توسط Thrive Capital هدایت می شود که یک میلیارد دلار به آن کمک کرده است. رویترز همچنین در گزارش خود توضیح می دهد که Thrive یک قرارداد انحصاری با OpenAI امضا کرده است که بر اساس آن در صورت دستیابی توسعه دهنده ChatGPT به اهداف درآمدی خود، یک میلیارد دلار دیگر در سال آینده سرمایه گذاری خواهد شد.

گزارش اخیر نشان می دهد که این شرکت در مسیر رسیدن به درآمد 3.7 میلیارد دلاری تا پایان سال 2024 قرار دارد، اما همچنان انتظار می رود در صورت های مالی خود 5 میلیارد دلار ضرر داشته باشد.

مایکروسافت، انویدیا، Softbank، Khosla Ventures و Altimeter Capital از دیگر شرکت هایی هستند که در این دور سرمایه گذاری در OpenAI شرکت کردند. وال استریت ژورنال می گوید مایکروسافت کمتر از 1 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است، در حالی که انویدیا 100 میلیون دلار و سافت بانک 500 میلیون دلار در OpenAI سرمایه گذاری کرده اند.

در پست وبلاگ OpenAI They help hard می نویسد: «سرمایه گذاری جدید به ما این امکان را می دهد که رهبری خود را در تحقیقات هوش مصنوعی دو برابر کنیم، ظرفیت محاسباتی خود را گسترش دهیم و به ایجاد ابزارهایی که به مردم در حل مشکلات کمک می کند ادامه دهیم.

علاوه بر این، فایننشال تایمز گزارش می دهد که OpenAI از سرمایه گذاران خواسته است که از استارتاپ های رقیب مانند Entropic و xAI ایلان ماسک حمایت نکنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.