افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

با واردات فناوری جوانان بیکار را به کار گیرید

  • کد خبر : 384216
با واردات فناوری جوانان بیکار را به کار گیرید

به گزارش بازار، در سال های اخیر افزایش عرضه جوانان در بازار کار مشکل کار کشور را دوچندان کرده است. بنابراین جویندگان کار به ویژه جوانان برای یافتن کار به روش های مختلف عمل می کنند. در این میان، دفاتر کاریابی به عنوان بازوهای اجرایی وزارت کار از جمله ابزارهای کارآمدی هستند که می توانند […]

به گزارش بازار، در سال های اخیر افزایش عرضه جوانان در بازار کار مشکل کار کشور را دوچندان کرده است. بنابراین جویندگان کار به ویژه جوانان برای یافتن کار به روش های مختلف عمل می کنند. در این میان، دفاتر کاریابی به عنوان بازوهای اجرایی وزارت کار از جمله ابزارهای کارآمدی هستند که می توانند تاثیر خوبی در کاهش هزینه ها در هنگام ورود به بازار کار داشته باشند. بازار و شناسایی فرصت های شغلی.

شهر تهران از نظر موقعیت سیاسی به دلیل پایتخت بودن و وجود سفارتخانه ها، از نظر اقتصادی به دلیل وجود کارخانه ها، پست های صنعتی و مهاجرت مردم از استان های دیگر برای کاریابی از بازار کار بالایی برخوردار است. با توجه به وجود مشاغل متنوع در این شهر افراد می توانند در تمامی رشته ها و مشاغل مختلف استخدام و مشغول به کار شوند.

محمد آذر پناه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از فعالیت 85 کارجوی بین المللی در این استان خبر داد.

محمد آذر پناه با تاکید بر نقش مهم این فرصت های شغلی در ایجاد فرصت های شغلی برای نیروی کار ماهر، گفت: وجود این تعداد فرصت شغلی بین المللی فرصتی مساعد برای حضور نیروی کار ماهر ایرانی در فرصت های شغلی و پروژه های بین المللی است و تجربه خود را افزایش دهید.

وی افزود: فرصت های شغلی بین المللی علاوه بر کمک به جوانان بیکار می تواند به انتقال فناوری و دانش از کشورهای پیشرفته به ایران نیز کمک کند.

آذرپناه با اشاره به توانمندی های سامانه مهاجرت نیروی کار افزود: کاریابی بین المللی باید به گونه ای عمل کند که با مراقبت از بازار کار داخلی و پرهیز از خروج نیروی کار متخصص مورد نیاز کشور از بازار کار داخلی، نسبت مناسبی از فرصت ها برای به دست آوردن شغل موجود در بازار بین المللی برای نیروهای متخصصی که بیش از نیازهای داخلی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: کاریابی بین المللی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که نیروی کار اعزامی پس از کسب تجربه و ارتقای مهارت و استفاده از دانش و تجربه خود برای توسعه به کشور بازگردند. شرکت های جدید در داخل کشور استفاده می کنند و به عبارتی به همکاری مناسب با کاریابی ملی برای ایجاد فرصت های بازگشت و جذب متخصصان به بازار کار ملی توجه جدی دارند.

آذرپناه با اشاره به اهمیت حفظ و تقویت نیروی کار ماهر در کشور تاکید کرد: خروج نیروی کار ماهر از کشور یکی از چالش های جدی در حوزه اشتغال است و باید تلاش کنیم تا از مهاجرت این نیروها جلوگیری کنیم. با ایجاد شرایط مناسب و تشویق آنها به ماندن در کشور.

وی افزود: افزایش تعداد مشاغل بین المللی در تهران نشان دهنده پتانسیل بالای نیروی کار ایرانی در سطح جهانی است و با برنامه ریزی دقیق و ایجاد مشوق های مناسب می توان از این فرصت برای توسعه نیروی انسانی متخصص استفاده کرد. و پیشرفت و بهبود بازار کار کشور.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.