افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

ارزیابی رسانه های غربی از حمله موشکی ایران به اسرائیل/ صبر ایران به پایان رسیده است

  • کد خبر : 384208
ارزیابی رسانه های غربی از حمله موشکی ایران به اسرائیل/ صبر ایران به پایان رسیده است

مهسا مژدهی: حمله سه شنبه شب ایران به سرزمین های اشغالی از ابتدا تا روز بعد مورد توجه شدید رسانه های خارجی قرار گرفت. اگرچه این حمله قابل پیش بینی بود، اما هنوز بسیاری از شدت آن نسبت به وعده صادق صحبت می کنند. که به نظر می رسد کارشناسان و سیاستمداران را شگفت زده […]

مهسا مژدهی: حمله سه شنبه شب ایران به سرزمین های اشغالی از ابتدا تا روز بعد مورد توجه شدید رسانه های خارجی قرار گرفت. اگرچه این حمله قابل پیش بینی بود، اما هنوز بسیاری از شدت آن نسبت به وعده صادق صحبت می کنند. که به نظر می رسد کارشناسان و سیاستمداران را شگفت زده کرده است.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران می‌گوید موشک‌های ایرانی پایگاه هوایی نواتیم، پایگاه هوایی هاسریم و مقر موساد را هدف قرار داده‌اند، اما طرف مقابل درباره پیامدهای حمله ایران توضیحی نداده است.

الجزیره؛ ایران اسرائیل را غافلگیر کرد با گذشت حدود یک سال از جنگ اسرائیل در نوار غزه، این رژیم نتوانست به هیچ یک از اهداف خود دست یابد و هر چه این جنگ طولانی تر می شد، اسرائیل عمیق تر در گل و لای نوار غزه فرو می رفت و خسارات سنگینی متحمل می شد. قبل از اینکه نتانیاهو و ارتش صهیونیستی از شادی پیروزی بیدار شوند. در حالی که آرام در تل آویو قدم می زد، می خواست نشان دهد که دیگر تحت فشار نیست، اما غافلگیری زمانی رخ داد که ایران حدود 200 موشک پرتاب کرد و ساکنان سرزمین های اشغالی را به پناهگاه ها فرستاد. این اقدام باعث شد بسیاری از صهیونیست ها در شبکه های اجتماعی به این موضوع اشاره کنند که ماه اکتبر ماه مصیبت های ماست و اگر هنوز 7 اکتبر آن را فراموش نکرده ایم، امروز حماس و ایران به ما یادآوری می کنند.

همین رسانه در گزارش دیگری نوشت: آخرین باری که ایران به اسرائیل حمله کرد در 13 آوریل بود، حدود 12 روز پس از حمله اسرائیل به پنج تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در دمشق و (شاهد). ایران در ماه آوریل به ایالات متحده و قدرت های غربی از طریق کانال های پشتیبان هشدار داد. اسرائیل امشب سیگنال هایی از آمریکا دریافت کرد مبنی بر اینکه حمله ایران قریب الوقوع است، درست یک ساعت قبل از پرتاب موشک. بنابراین این بار با سناریوی کاملا متفاوتی روبرو هستیم.

ارزیابی رسانه های غربی از حمله موشکی ایران به اسرائیل/ صبر ایران به پایان رسیده است

هدف نهایی ایران در اینجا چیست؟ جز اینکه قدرتش را نشان دهد و خط قرمزها را دوباره ترسیم کند؟ پاسخ به این سوال در حال حاضر آسان نیست، اما مقامات اسرائیلی قبلاً گفته اند که با قدرت پاسخ خواهند داد. آنچه در روزهای اخیر دیده‌ایم، از جمله ترور حسن نصرالله توسط اسرائیل، این است که نتانیاهو ایران را برای انجام این حمله تحت فشار قرار می‌دهد که سپس بهانه‌ای به او می‌دهد تا کاری را که همیشه می‌خواست انجام دهد: حمله به شش مرکز هسته‌ای ایران. امکانات برای اسرائیل و نتانیاهو، هدف واقعی از تعقیب حماس و حزب الله رسیدن به ایران بوده است.

سی ان ان؛ اصابت موشک های ایرانی به پایگاه نواتیم 2 ویدئوهای منتشر شده اخیر نشان می دهد که چندین موشک ایرانی به پایگاه هوایی “نواتیم” در جنوب سرزمین های اشغالی اصابت کرده است. در این فیلم ها می توانید برج مراقبت پایگاه را مشاهده کنید، در حالی که موشک پس از برخورد منفجر می شود و پس از بلند شدن دود، صدای برخورد موشک های دیگر شنیده می شود و انفجارهای دیگری نیز رخ می دهد.

آکسوس اسرائیل هنوز تصمیمی برای پاسخ به حمله ایران نگرفته است. بسیاری از مقامات اسرائیلی به تاسیسات نفتی ایران به عنوان یک هدف احتمالی اشاره می کنند، اما برخی می گویند ترورهای هدفمند و انهدام سامانه های پدافند هوایی ایران نیز از احتمالات قوی هستند. پاسخ اسرائیل می‌تواند شامل حملات هوایی با استفاده از جت‌های جنگنده و همچنین عملیات‌های مخفی مشابه عملیاتی باشد که دو ماه پیش اسماعیل هنیه، رهبر حماس را در تهران به هلاکت رساند. یک مقام اسرائیلی گفت که حمله دیگر ایران در تلافی اسرائیل مستلزم همکاری دفاعی با فرماندهی مرکزی ایالات متحده، مهمات بیشتر برای نیروی هوایی اسرائیل و احتمالاً سایر پشتیبانی عملیاتی ایالات متحده است.

زمان مالی؛ سیاست خاورمیانه ای بایدن شکست خورده است: با فروپاشی سیاست دولت جو بایدن در خاورمیانه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان، بیشترین سود را از تشدید تنش ها در منطقه خواهد برد. ایران برای دومین بار به اسرائیل موشک شلیک کرد و آمریکا به این رژیم کمک کرد تا موشک ها را ساقط کند. در آوریل گذشته رویارویی ایران و اسرائیل متوقف شد، اما این بار بعید به نظر می رسد که بتوان از گسترش درگیری ها جلوگیری کرد.

نگهبان؛ صبر ایران تمام شده است انتقام‌جویی خطرناک و بی‌سابقه ایران نشان‌دهنده اجماع در درون نخبگان ایرانی است که تصمیم ایران برای انجام ندادن انتقام‌جویی نظامی پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس در تهران در ژوئن در ژوئن، یک اشتباه استراتژیک بود. برخی از تندروهای ایرانی صبر ایران را به انفعال تعبیر کردند. این طیف سیاسی درون ایران بر این باور است که انتقام نگرفتن ایران از ترور هنیه، به جای آرام کردن اسرائیل، به نتانیاهو جرات انجام حملات بیشتر را داده و وجهه ایران را به عنوان رهبر «محور مقاومت» تضعیف کرده است.

دان صباغ، سردبیر دفاعی و امنیتی گاردین، اکنون برداشت جالبی از استراتژی نظامی ایران دارد: پرتاب این همه موشک بالستیک در عرض چند دقیقه نشان دهنده تلاش جدی برای نابودی یا فرسودگی پدافند هوایی اسرائیل است، همانطور که با موشک های رهگیر پیشرفته نشان داد. و گران هستند و در دسترس بودن آنها نامشخص است.

در پشت پرده، به نظر می رسد که کاخ سفید همچنان از اسرائیل می خواهد که در واکنش به عملیات موشکی ایران با خویشتن داری عمل کند تا ایران مجبور به تلافی نشود. دولت بایدن پس از خروج نیروهایش از افغانستان نمی خواهد وارد جنگ دیگری در خاورمیانه شود.

گلوبال تایمز؛ ایالات متحده یک سیگنال نامناسب به اسرائیل داده است: ایالات متحده سیگنال های اشتباهی را در زمان نامناسب به متحدان اشتباه ارسال کرده است و این وضعیت را تشدید می کند. [در خاورمیانه] رهبری کرد و کنترل اوضاع را از دست داد و [تنش‌ها] در حال گسترش است. بنابراین احتمال وقوع درگیری های متعدد در آینده نزدیک بسیار زیاد است. ایالات متحده با افزایش حضور نظامی خود در همبستگی با اسرائیل، سعی در تضعیف قدرت نظامی محور مقاومت به رهبری ایران دارد، اما با تشدید [تنش‌ها] بین تهران و تل آویو، دستیابی به این تعادل به طور فزاینده ای دشوار خواهد شد.

نوووسیتی: پاسخ اسرائیل به حملات موشکی ایران بعید است که قاطعانه باشد. از آنجایی که تشدید تنش ها به نفع اسرائیل نیست، این رژیم احتمالا پس از نشان دادن واکنش نسبی توجه خود را به وضعیت جنوب لبنان معطوف خواهد کرد.

اسپوتنیک؛ میانه روی ایران را نقطه ضعف ندانید: دولت ایران صبورانه مراقب است و نگاهی بلندمدت به مشکلات دارد و لزوماً به دنبال پیروزی فوری نیست. اما او می خواهد شاهد پیشرفت در صلح در منطقه باشد و این به معنای شکست اسرائیل است. باید دید چگونه کار خواهد کرد.

۳۱۲۳۱۱

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.