افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

این 8 علامت نشان می دهد که شما سالم هستید

  • کد خبر : 384162
این 8 علامت نشان می دهد که شما سالم هستید

آفتاب نیوز: پزشکان می گویند که امروزه مردم بیش از حد به سلامت خود توجه می کنند. مشکلی که می تواند باعث بروز یک بیماری روانی «خود مرضی» در فرد شود. اینها علائمی هستند که واقعاً سلامت شما را نشان می دهند. 1- فقط زمانی که گرسنه هستید غذا می خورید و هرگز پرخوری نمی […]

آفتاب نیوز:

پزشکان می گویند که امروزه مردم بیش از حد به سلامت خود توجه می کنند. مشکلی که می تواند باعث بروز یک بیماری روانی «خود مرضی» در فرد شود. اینها علائمی هستند که واقعاً سلامت شما را نشان می دهند.

1- فقط زمانی که گرسنه هستید غذا می خورید و هرگز پرخوری نمی کنید

اگر برای رفع خستگی غذا نمی خورید و اعتیاد به غذا ندارید، این نشان دهنده سلامت شماست.

2- رژیم غذایی سالمی دارید

غذاهای غنی و متنوع می خورید و مثلاً رژیم غذایی خود را به تکه های برنج و مرغ محدود نمی کنید. یا برعکس شیرینی ها و غذاهای مضر زیاد مصرف نمی کنید.

3- به اندازه نیاز بدن می خورید

نیازهای غذایی هر فرد منحصر به فرد است. هیچ قانون کلی وجود ندارد تا بتوانید بر اساس آن تعداد کالری مورد نیاز خود را محاسبه کنید، در واقع این یک موضوع کاملا فردی است. شما می توانید نسبت به دیگران غذای بسیار کمتر یا بسیار بیشتری بخورید و همچنان در شرایط عادی باشید. نکته مهم این است که به بدن خود توجه کنید و سعی کنید نیازهای آن را درک کنید. بنابراین سه مورد اول در این لیست معنی یکسانی دارند: به مقدار معمولی بخورید، خیلی بیشتر یا کمتر از آنچه باید غذا نخورید و غذاهای متنوع بخورید.

4- می توانید از یک ردیف پله بالا بروید و به طور طبیعی نفس بکشید

این نکته سلامت جسمانی شما را نشان می دهد. برای سلامتی لازم نیست فوق العاده قوی باشید یا زیاد ورزش کنید. اگر هنگام بالا رفتن از پله ها احساس خستگی زیادی نمی کنید، به این معنی است که در شرایط بدنی خوبی هستید.
اگر بتوانید بدون توقف از دو پله بالا بروید و در پایان احساس خوبی داشته باشید، به این معنی است که از سلامت جسمانی خوبی برخوردار هستید و بدن شما قادر است به طور طبیعی با فعالیت های بدنی روزانه کنار بیاید.

5- احساسات متفاوتی را تجربه می کنید. از غم گرفته تا احساس

سلامت روان به این معنا نیست که در تمام لحظات زندگی به شدت خوش بین باشید. دانشمندان می گویند که عصبانیت گاه به گاه، غمگینی، عصبانیت و افسردگی مشکلاتی طبیعی هستند. داشتن تمام این احساسات نشانه سلامت روان شماست. اما باید بدانید که هیچ یک از این احساسات دائمی نیستند.

6- می توانید بدون ساعت زنگ دار زود بیدار شوید

این بدان معناست که شما می توانید بدون نیاز به استفاده از ساعت زنگ دار صبح زود بیدار شوید و روحیه خوبی داشته باشید. این برای روزهایی که باید ساعت 6 صبح از خواب بیدار شوید صدق نمی کند، بلکه برای روزهایی که برنامه آرامی دارید و نیازی به بیدار شدن در ساعت خاصی ندارید، صدق می کند.

بنابراین اگر بتوانید زود از خواب بیدار شوید و بعد از خواب راحت و استراحت کامل احساس خوبی داشته باشید، در سلامت کامل هستید.

7- بلافاصله به خواب نمی روید

در زندگی همه ما روزهای سختی وجود دارد که وقتی سرمان را روی بالش می گذاریم، چند لحظه برای به خواب رفتن کافی است. این کاملا طبیعی است، البته تا زمانی که دائمی نباشد. دانشمندان می گویند که روند طبیعی به خواب رفتن بین 10 تا 20 دقیقه طول می کشد. در واقع این فرآیند باید به آرامی انجام شود.

8- انرژی کافی برای انجام کارهای مورد علاقه خود دارید

این به این معنی است که اگر در چرخه «خواب، بخور، کار، بخواب» گیر نکرده اید، در وضعیت خوبی هستید. شما انرژی کافی برای فعالیت های مورد علاقه خود دارید، مانند بازی با فرزندان و معاشرت با دوستان. بنابراین یک قانون ساده وجود دارد: اگر در مقادیر معمولی غذا بخورید، خوب بخوابید و در طول روز فعال باشید، به این معنی است که سالم هستید.

منبع: روزیاتو

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.