افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
1

افشاگری پانزوان از حذف 6 وزنه بردار/قربانی فدراسیون شدم – خبرگزاری بیشتر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 384032
افشاگری پانزوان از حذف 6 وزنه بردار/قربانی فدراسیون شدم – خبرگزاری بیشتر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتم شهریورماه مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در رده های مردان و بانوان برگزار شد و در آستانه این رقابت ها ۶ وزنه بردار ایرانی به دلیل رعایت نکردن قوانین دوپینگ از حضور در این رقابت ها محروم شدند. . مشروط حذف این 6 وزنه بردار ضربه سختی برای تیم […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشتم شهریورماه مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان در رده های مردان و بانوان برگزار شد و در آستانه این رقابت ها ۶ وزنه بردار ایرانی به دلیل رعایت نکردن قوانین دوپینگ از حضور در این رقابت ها محروم شدند. . مشروط حذف این 6 وزنه بردار ضربه سختی برای تیم ملی جوانان بود.

شاگردان پانزوان ابتدا قرار بود با 10 وزنه بردار در مسابقات جهانی حضور داشته باشند که با حذف این 6 وزنه بردار، این تیم با 4 ملی پوش وارد مسابقات شد که نتیجه ای بهتر از یازدهم کسب نکرد. پس از این اتفاقات جلسه کمیته فنی تشکیل شد و در نهایت سید هادی پانزوان سرمربی تیم وزنه برداری جوانان از سمت خود استعفا داد.

تصمیم گرفتن برای رفتن بهتر از ماندن است

هادی پانزوان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری جلسه کمیته فنی و استعفای خود از سمت خود اظهار داشت: وقتی فردی احساس می کند حضورش مثمر ثمر نیست و فدراسیون علاقه ای به همکاری ندارد، تصمیم عدم ماندن است. خیلی بهتر از ماندن احساس می کردم فدراسیون قصد ادامه همکاری با من را ندارد، بنابراین اجباری به این کار ندارم. فقط اومدم کمک کنم و تا جایی که میتونستم انجام دادم. تیم جوانان قهرمان آسیا شد. در رده جوانان به مقام قهرمانی رسیدیم. ما روی تیم های پایه کار کرده ایم و تعمیم نتیجه یک مسابقه به همه مسابقات عادلانه نیست.

من سرمربی بودم و مسئولیت همه چیز را بر عهده می گیرم.

سرمربی بازنشسته تیم ملی وزنه برداری نوجوانان گفت: قطعا اگر آن 6 وزنه بردار حذف شده در مسابقات جهانی شرکت می کردند، تیم ما به مقام قهرمانی می رسید. سال آینده تیم قوی تر خواهد شد. به هر حال ما کاشتیم و حالا وقت آن رسیده که دیگران از آن استفاده کنند.

پانزوان با اشاره به حذف 6 وزنه بردار حذف شده در این مسابقات خاطرنشان کرد: از این 6 وزنه بردار که به دلیل عدم انجام تست دوپینگ حذف شدند، تنها چهار وزنه بردار در اختیار من بودند. من مربی تیم ملی بودم و مسئولیت را می پذیرم و از همه عذرخواهی می کنم، به خاطر این موضوع استعفا دادم.

فدراسیون به دنبال قربانی کردن یک نفر بود

وی گفت: من مربی تیم بودم و همه مسئولیت ها بر دوش من است اما اینکه به دنبال فداکاری هستند درست نیست. آیا برای اولین بار است که یک تیم را هدایت می کنم؟ یا این اولین بار است که درخواست آزمایش دوپینگ می کنم؟ تاکنون وزنه برداران زیادی را آموزش داده و در اختیار جامعه وزنه برداری قرار داده ام. در حال حاضر در تیم بزرگسالان 4 وزنه بردار از رده جوانان حضور دارند. چه کسی این وزنه برداران را ساخته است؟ آنها از پایه به تیم ملی آمدند.

مسئولیت فرار وزنه بردار و رفتن کیانوش را هم به عهده می گیرم!

پانزوان تاکید کرد: در فدراسیون یک رنگ حاضر شدم، مسئولیت 4 نفری که به دلیل رعایت نکردن دوره تست دوپینگ از این مسابقات غایب بودند را به عهده می گیرم زیرا در اختیار من بودند؛ مسئولیت دو نفر دیگر را هم قبول دارم، کیانوش رستمی که به کوزوو رفت، وزنه بردار ایرانی فراری از هتل هم مسئولیت من است. هر اتفاق بدی در فدراسیون افتاد باید تقصیر من باشد. حتی اگر در آینده به چند مسابقه بروند و نتیجه نگیرند باز هم من را مقصر می دانند. هر اتفاق خوبی که در این فدراسیون افتاد را باید به آقایان نسبت دهیم.

سخنان نامناسبی که در جلسه کمیته فنی مطرح شد

مربی بازنشسته تیم ملی وزنه برداری جوانان تصریح کرد: در جلسه کمیته فنی با من بحث فنی نشد. حتی به رئیس فدراسیون وزنه برداری گفتم در جلسه کمیته فنی درباره خاله زنکی با من صحبت می کنید. در رده نوجوانان و جوانان قهرمان جهان شدم. حالا با این کارنامه در جلسه کمیته فنی به من گفتند که در چنین جایی چنین حرفی زدم. حتی به رئیس فدراسیون هم گفتم این جلسه کمیته فنی است و باید در مورد مسائل فنی صحبت کنیم اما شما دنبال دعوا هستید!

افشاگری پانزوان از حذف 6 وزنه بردار/ قربانی فدراسیون شدم

مهلت 14 روزه در نامه ارسالی از سوی فدراسیون مشخص نشده است.

پانزوان در پاسخ به این سوال که نقش کمیته پزشکی و ضد دوپینگ در حذف این 6 وزنه بردار چه بوده است، گفت: در نامه ای که برای اینجانب ارسال شد به هیچ وجه گفته نشده که دوره در کنترل. ضد دوپینگ باید به مدت 14 روز رعایت شود. طبق همان نامه که در آن مهلت ذکر نشده است، بر همین اساس کار خود را انجام داده ام. در نامه ای که از سوی فدراسیون برای من ارسال شد، به صراحت آمده است که نادو باید دو تست انجام می داد و در نامه هیچ اشاره ای به اینکه این دو تست باید با فاصله 14 روز انجام می شد، وجود ندارد. برای من چه فرقی داشت که بالابر من 12 روز بعد از اولین آزمایش یا 14 روز بعد از اولین آزمایش دوباره آزمایش کند؟

چرا 20 روز قبل از مسابقه نامه را برای من ارسال کردند؟

مربی بازنشسته تیم ملی وزنه برداری جوانان تاکید کرد: چیزی که هنوز برای من مشخص نیست این است که چرا نامه ای که سال گذشته به فدراسیون ارسال شده بیست روز مانده به مسابقات به دست من می رسد؟ دلیل این کار چه بود؟ آیا چنین چیزی ممکن است؟ آیا فدراسیون بدون در و بدنه است که چنین اتفاقی رخ دهد؟ یک سال پیش نامه ای به فدراسیون ارسال شد که چرا باید بیست روز قبل از بازی در اختیار مربی قرار گیرد؟

نامه در اختیار عده ای بود اما دیر به ما اطلاع دادند.

وی گفت: برخی از وزنه برداران تست داشتند و برخی دیگر مصدوم شدند و من مجبور شدم دوباره همه این نفرات را جمع کنم. علاوه بر این، در نامه ذکر نشده است که هر دو آزمایش دوپینگ باید با فاصله 14 روز انجام شود. در نامه ارسالی فقط آمده بود که در دو نوبت کنترل ضد دوپینگ توسط ناداو انجام شود و دوره دو هفته ای اصلا ذکر نشده است. دو آزمایش مواد مخدر به این معنی است که ورزشکار من امروز و فردا دوباره آزمایش خواهد داد. طبق نامه ای که فدراسیون برایم فرستاده بود، کارم را درست انجام دادم.

سرمربی بازنشسته وزنه برداری جوانان در پاسخ به این سوال که چرا نامه فدراسیون اینقدر دیر به او ابلاغ شد، گفت: واقعا نمی دانم چه جوابی بدهم چون قطعا برخی قبول نمی کنند اما چیزی که می دانم این است که این نامه در اختیار برخی افراد بود، اما به ما اطلاع ندادند. مگر می شود نامه امور بین الملل بیاید و ندانم؟

پانزوان گفت: هر نامه ای که فدراسیون برایم سند می فرستد را در تلفن همراهم ذخیره می کنم. از برج 12 پارسال و همچنین از برج 2 و 3 به فدراسیون نامه زدم که تست دوپینگ بدهم. به برج 4 آمدند تا من را آزمایش کنند، من کارم را به خوبی انجام دادم و قصوری در کار نبود. مردم باید نامه ای را که فدراسیون برای من فرستاده ببینند. باز هم می گویم مسئولیت با من مربی است اما مردم متن نامه ارسالی فدراسیون وزنه برداری را بخوانند و بعد قضاوت کنند. چرا فدراسیون گزارش درستی نداد؟ چه فرقی می کند ورزشکارم بعد از 12 یا 14 روز دوباره آزمایش بدهد؟ من اگر حرفی بزنم بد ماجرا می شوم و دیگر مسئولان ورزش کاری به مدیرعامل فدراسیون وزنه برداری ندارند. اما واقعیت چیزی است که شما می بینید.

افشاگری پانزوان از حذف 6 وزنه بردار/ قربانی فدراسیون شدم
نامه ارسالی فدراسیون وزنه برداری به هادی پانزوان

آیا افسر بین المللی می تواند مستقیماً برای من نامه بنویسد؟

پانزوان تاکید کرد: فدراسیون وزنه برداری به دنبال مقصر است و در این موضوع من و مقام بین المللی قربانی شدیم. آیا مسئول بین المللی می تواند به عنوان مربی برای من نامه بنویسد؟ انوشیروانی چه رئیس فدراسیونی است که پروتکل های اداری را نمی داند؟ چرا من باید وضعیت کنترل دوپینگ بچه ها را پیگیری کنم اما آقایان به من اطلاع ندادند؟ در نامه ای که برای من ارسال کردند، چرا نگفته اند که فدراسیون جهانی به آنها اعلام کرده است که تست وزنه برداری باید در دو دوره 14 روزه انجام شود.

فدراسیون اصرار داشت من بروم.

پانزوان تاکید کرد: اگر فدراسیون مایل به ادامه همکاری با من نیست چرا بهانه های واهی می آورند؟ به زور اومدم؟ یک روز به من گفتند تیم جوانان را هدایت کن، یک روز این مسئولیت از من گرفته می شود، این کارها چه معنایی دارد؟ متأسفانه فدراسیون مرا مجبور به رفتن کرد. این چیه؟ باز هم می گویم که مسئولیت این اشتباه با من بود، البته من فقط 4 وزنه بردار در اختیار داشتم نه 6 نفر. اگر کسی مسئولیت آن دو نفر را نپذیرد، مسئولیت آن دو نفر را هم می پذیرم. هر اتفاق بدی را باید به من نسبت داد و هر اتفاق خوبی را باید به مسئولان فعلی فدراسیون نسبت داد تا آنها احساس آرامش کنند.

وی گفت: این چیزی است که باید به اهالی فدراسیون بگویم و باید به زبان خودشان صحبت کنم. آیا افرادی که در آن جلسه حضور داشتند از نظر فنی چیزی برای گفتن به من داشتند؟ یک سال هدایت تیم را برعهده گرفتم، همین تیم را به مسابقات قهرمانی آسیا و جهان بردم و پنج وزنه بردار از همان تیم رکورد زدند. این مردان در آن زمان کجا بودند؟ چرا کسی به ما نگفت خسته نباشید؟

یک نفر باید فدای فدراسیون وزنه برداری می شد

پانزوان تاکید کرد: حالا که امروز این اتفاق افتاد همه شکایت کردند؟ آیا من سرمربی امروز و دیروز هستم؟ من حداقل 18 سال است که مربی هستم. بعید است این اشتباه را مرتکب شوم و به راحتی مرتکب آنها نمی شوم. در مسابقات زیادی شرکت کردم و وزنه بردار شدم. من قطعا چنین اشتباهی نمی کنم. آن طور که آقایان می گویند درست نیست. به خاطر این اتفاقات تلخ یک نفر باید قربانی می شد و قرعه به نام من رفت.

وی گفت: ای کاش تصمیماتی که گرفته شد سازنده بود اما در این جلسه کمیته فنی تصمیماتی بدتر از گذشته تصویب شد. هرکسی که بعد از من هدایت تیم جوانان را برعهده بگیرد موفق می شود اما امیدوارم وزنه بردارانی که ما ساختیم باقی بمانند و حداقل نفرات بیشتری را اضافه کنند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، اگر نه، نام تیمی را که من دو سال روی آن کار کردم، نمی برند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.