افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
1

با این ترفندها هوس شیرینی خود را کنترل کنید

  • کد خبر : 383865
با این ترفندها هوس شیرینی خود را کنترل کنید

آفتاب نیوز: طعم شیرین اولین طعمی است که انسان از بدو تولد تجربه می کند و مصرف شیرینی ها باعث ترشح هورمون هایی مانند دوپامین و سروتونین می شود که استرس را از بین می برد و احساس آرامش را در ما القا می کند. میل به شیرینی دلایل زیادی دارد. بنابراین اولین قدم برای […]

آفتاب نیوز:

طعم شیرین اولین طعمی است که انسان از بدو تولد تجربه می کند و مصرف شیرینی ها باعث ترشح هورمون هایی مانند دوپامین و سروتونین می شود که استرس را از بین می برد و احساس آرامش را در ما القا می کند.

میل به شیرینی دلایل زیادی دارد. بنابراین اولین قدم برای کنترل این ولع، یافتن علت آن است. تغییرات در سیستم انتقال دهنده های عصبی و تجربه شرایطی مانند اضطراب و افسردگی باعث می شود همیشه هوس شیرینی کنیم، علاوه بر این که خواب منظم و کافی نداریم، باعث تغییراتی در سیستم شبانه روزی بدن و تغییر در میزان مصرف، کیفیت و نوع غذا می شود. مصرف خواهد شد.

علاوه بر این، افرادی که در شب زیاد در معرض نور قرار می گیرند یا در شیفت شب مشغول هستند، بیشتر مستعد این ولع هستند. دریافت ناکافی پروتئین در رژیم غذایی، دریافت ناکافی آب و کمبود سطح منیزیم از دیگر دلایل میل به شیرینی جات هستند.

برای کنترل بهتر هوس شیرینی توصیه می شود:

منابع غذایی حاوی منیزیم مانند شکلات تلخ، اسفناج، بادام، کینوآ، لوبیا سیاه، دانه چیا و تخم کدو باید در رژیم غذایی گنجانده شود.

150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​در هفته.

نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید.

علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که مصرف مکمل های “کروم” می تواند تا حد زیادی میل به شیرینی را کنترل کند.

خوب است بدانید که مصرف قندهای مصنوعی در کنترل میل به شیرینی کمکی نمی کند و می تواند اثرات خطرناکی داشته باشد و در طولانی مدت میل به شیرینی را افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.