افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
1

دین برای چیست / سید مهدی شجاعی پاسخ می دهد

  • کد خبر : 383856
دین برای چیست / سید مهدی شجاعی پاسخ می دهد

مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیکتاب “دین به چه دردی می خورد؟” اثر سید مهدی شجاعی کتاب کوچکی است که به چند پرسش رایج درباره دلیل دین در عصر کنونی می پردازد. ابنا در خبری نوشت: نویسنده کتاب سید مهدی شجاعی را بسیاری از خوانندگان ادبیات با محتوای مذهبی و اجتماعی در ایران می شناسند. بیانی […]

مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیکتاب “دین به چه دردی می خورد؟” اثر سید مهدی شجاعی کتاب کوچکی است که به چند پرسش رایج درباره دلیل دین در عصر کنونی می پردازد.

ابنا در خبری نوشت: نویسنده کتاب سید مهدی شجاعی را بسیاری از خوانندگان ادبیات با محتوای مذهبی و اجتماعی در ایران می شناسند. بیانی عرفانی و زیبا از سیره ائمه و قلمی تیز در بررسی انتقادی رفتارهای اجتماعی در قالب داستان های کوتاه و بلند دارد. شجاعی در «دین چه فایده!؟» او تلفیقی زیبا از این دو تجربه ساخته و اثری خلق کرده که نه داستانی است و نه متنی عرفانی. بلکه با طنز ملایم و البته با استفاده از عناصر زبانی ساده به دنبال خوانشی پرسشگر از چالش های دین در عصر مدرن است.

شجاعی برای این موضوع کتاب خود را با روش اثبات معکوس آغاز می کند و با برشمردن برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی ساختارهای زیستی در جامعه دینی و انکار گزاره های ساده استنباط شده از این مبحث، از کارکردهای واقعی دین در زندگی اجتماعی صحبت می کند. .

این متن ترسیمی دقیق و بی طرفانه از مختصات زندگی و زندگی در دنیایی است که انسان معاصر را احاطه کرده است. شجاعی که پیش از این در قالب داستان و متون روایی در این زمینه صحبت کرده است، در این اثر به ساختار و بافت جدیدی از متن دست یافته است که نتیجه آن خلق متنی است که وزن تخصصی و تخصصی را به دوش نمی کشد. دانشمند متن هایی برای مخاطبان شما با خود حمل می کند و مانند یک متن تاریخی نیست که به هیچ مخاطبی مرتبط نباشد. متن روایی و استنباطی این کتاب ابزاری است که توده های زیادی از مردم را با کتاب پیوند داده است. نویسنده با استفاده از روش روایی، به متن و زبانی جهانی خوانا دست یافته است.

چاپ پنجم «دین چه فایده!؟» اثر سید مهدی شجاعی در پنجاه و شش صفحه نیم‌وزیری به بهای ۴۵ هزار تومان توسط انتشارات نیستان منتشر و راهی بازار کتاب شد. نسخه الکترونیک کتاب را نیز می توانید از طاقچه و کتابراه تهیه کنید.

217

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.