افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
1

قیمت طلا به سنگ خورد/ پیش بینی آینده بازار طلا و بورس

  • کد خبر : 383814
قیمت طلا به سنگ خورد/ پیش بینی آینده بازار طلا و بورس

به گزارش خبرآنلاین، تنش های سیاسی با تأثیری که بر انتظارات روانی جامعه می گذارد، یک سری آثار کوتاه مدت و یک سری آثار بلندمدت بر جای می گذارد. پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل در سه شنبه شب اتفاق کوچکی نیست که تاثیری بر بازار نداشته باشد، اما برخلاف انتظار، چنین اقدامی بدون […]

به گزارش خبرآنلاین، تنش های سیاسی با تأثیری که بر انتظارات روانی جامعه می گذارد، یک سری آثار کوتاه مدت و یک سری آثار بلندمدت بر جای می گذارد. پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل در سه شنبه شب اتفاق کوچکی نیست که تاثیری بر بازار نداشته باشد، اما برخلاف انتظار، چنین اقدامی بدون شک نوسانات موجود را افزایش می دهد.

تنش در بازارهای جهانی، به ویژه بازارهای بزرگ مانند طلا و نفت نیز ممکن است تغییر کند. ماه گذشته که دولت چهاردهم زمام امور را در دست گرفت، قیمت جهانی نفت ۱۲ دلار کاهش یافت، اما معاملات روز سه شنبه باعث شد تا قیمت نفت در بازارهای بین المللی ۵ درصد افزایش یابد.

بهنام صمدی کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت بازار در هفته پرتنش گفت: در هفته جاری ارزش فروش در بازار سرمایه به دو میلیارد تومب نزدیک شد، اما این هفته با اخبار زیادی مبنی بر جنگ در بازار سرمایه همراه بود. خاورمیانه که باعث فروش ویژه در روز شنبه شد «اگرچه در روز یکشنبه وضعیت تا حدودی تعدیل شد، اما از روز دوشنبه دوباره صف‌های فروش تشکیل شد.

وی ادامه داد: این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه دارد اما باید توجه داشت که تصمیم مسئولان برای کاهش دامنه نوسان در این شرایط بسیار مناسب بود و به عبارتی دامنه نوسان یک درصدی حمایت موثری برای سهامداران به ویژه خرد است. سهامداران فراموش نکنیم که اگر این محدوده نوسان تصویب نمی شد، زیان این گروه از سهامداران 15 درصد بود، اما با تصویب این سیاست، این محدوده به 5 درصد کاهش یافت.

وی در توضیح آن ادامه داد: باید پذیرفت که این کاهش دامنه از سوی دیگر اگرچه بار را کاهش می دهد اما باعث کاهش انگیزه خرید و سرمایه گذاری نیز می شود.

وی گفت: در هر صورت بورس تهران اگرچه روند نزولی داشت و در اواسط هفته روند تعدیل شد و باز هم به دلیل تشدید تنش ها با خروج بخشی دیگر از بازار مواجه شدیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه درباره علت افت نسبی شاخص بورس در هفته گذشته توضیح داد: به نظر من علاوه بر تنش های مربوط به جنگ در خاورمیانه، عوامل موثر دیگری مانند بدون ریسک باید وجود داشته باشد. نرخ سود پرداختی، به عنوان مثال، توسط صندوق های درآمد ثابت، بالاتر از 30 درصد است و یا نرخ سود اوراق قرضه دولتی بین 32 تا 33 درصد است “

وی در خصوص شاخص های بورس جهانی در کشورهای مختلف جهان گفت: در هفته های اخیر دولت چین در تلاش برای رفع رکود حوزه املاک و مستغلات، سیاست هایی را اعمال کرد که به طور خودکار تاثیرات مثبتی بر بازارهای جهانی داشت. برخی از کالاهای مهم به ویژه مواد خام به همین دلیل نمی توان افزایش جهانی قیمت نفت را صرفاً به افزایش تنش های نظامی در منطقه تقلیل داد.

صمدی افزود: در مجموع اکنون همه چیز سیاه و منفی نیست و در این روزها که اخبار جنگ در منطقه همه را نگران کرده است، شاهد تحولات مثبتی نیز بوده ایم که به عنوان مثال قیمت سکه نیمایی و قیمت سکه بازار خیلی به هم نزدیک شده‌اند، فکر می‌کنم در آینده با یک فضای کاملاً تاریک یا روشن مواجه نخواهیم شد.»

این تحلیلگر با اشاره به افزایش سه درصدی قیمت نفت در بازار جهانی تصریح کرد: بازار طلا نیز کاهش چندانی نداشته است. علاوه بر این، بازارها باید در یک فرآیند بلندمدت مورد بررسی قرار گیرند. از جمله اینکه قبل از عملیات 16 مهر، هر اونس طلا حدود هزار دلار قیمت داشت و اکنون قیمت آن حدود 2700 دلار است. بنابراین حتی اگر شاهد یک روند نزولی باشیم، می تواند به این معنی باشد که قیمت از نظر فنی به سنگ خورده است.”

۲۲۳۲۲۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.