افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
1

تثبیت کننده ها هم به سپاه و هم به دولت حمله کردند/ یک هفته تلاش برای نابودی پزشکان

  • کد خبر : 383778
تثبیت کننده ها هم به سپاه و هم به دولت حمله کردند/ یک هفته تلاش برای نابودی پزشکان

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه شرق نوشت: اگر موشک در شب سه شنبه 19 مهرماه در اسرائیل فرود آمد، فیلم منتشر شده از گفتگوی رئیس جمهور و فرمانده سپاه ضد سم روی مواد سمی پخش شد. منتشر شده در روزنامه هفته گذشته محتوایی که مشخصا هدفش ایجاد شکاف بزرگ بین دولت و سپاه و حتی بیشتر […]

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه شرق نوشت: اگر موشک در شب سه شنبه 19 مهرماه در اسرائیل فرود آمد، فیلم منتشر شده از گفتگوی رئیس جمهور و فرمانده سپاه ضد سم روی مواد سمی پخش شد. منتشر شده در روزنامه هفته گذشته محتوایی که مشخصا هدفش ایجاد شکاف بزرگ بین دولت و سپاه و حتی بیشتر از آن بود.

این فیلم پیام مهمی داشت؛ پیامی که محتوای آن این بود: تلاش شما برای ایجاد شکاف بین دولت و سپاه بیهوده و ناموفق بود. این فیلم مشخصا از اتاق عملیات سپاه گرفته شده و توسط سپاه در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

فیلم اخیر به این دلیل منتشر شد که علاوه بر موشک شلیک شده علیه اسرائیل، خنثی کردن بخشی از داخل کشور نیز ضروری بود. آیا نمی دانید در چنین مواردی فرآیند تصمیم گیری از طریق شورای عالی امنیت ملی چگونه انجام می شود؟ هدف از تلاش های رادیکال های داخلی چیست؟ آیا آنها فقط به دنبال تضعیف دولت هستند؟ آیا هدف شما از وارد کردن نیروهای نظامی به معادلات سیاسی داخلی و تقویت جبهه آنها با قرار دادن آنها در راس دولت است؟ یا آیا آنها اهداف بلندتری در سر دارند؟ آیا تلاش آنها به برکناری برخی از فرماندهانی که در انتخابات اخیر با آنها زاویه پیدا کردند مربوط نمی شود؟

حمله به فرماندهان در تهران

عملیات «وادح صدوق 2» پایان یک هفته حملات و فشار بر نیروهای دولتی و نظامی بود. این را کسانی هم می گویند که مدعی دفاع از فرماندهان میدانی بودند. آنها هنگام حمله به همین فرماندهان از طعنه و کنایه دست برنداشتند. موضوع را تا جایی پیش بردند که «فرماندهان نظامی گوش نمی دهند».

در چنین شرایطی بود که چند شهروند قمی مقابل استانداری تجمع کردند و خواستار جنگ شدند. مردی جلوی استانداری ایستاده است که روی آن نوشته شده بود: «مواضع پزشکان و افرادشان در آمریکا باعث شد که دشمن صهیونیستی در مقابل جبهه مقاومت وحشی‌تر شود. ما سید رسات را تنها گذاشتیم».

دیگری به جای شرکت در تظاهرات خیابانی در توییتر فعال است. خانمی که مسئولیت بازرسی وزارت کار دولت رئیس جمهور را برعهده داشت در توئیتی نوشت: ما دقیقاً چه غلطی می کنیم، دو ماه پیش حضرت آقا دستور دادند که خونخواهی کنند، ما این دستور را می خواهیم، ​​گفتند: ما باید زیرساخت ها را برای حمله کامل با هم آماده کنیم.

دیگری نماینده نزدیک به جلیلی است که در انتخابات اخیر به جای پسرش به صداوسیما راه یافت. وی در توئیتی می نویسد: چه کسی با سرپیچی از فرمان رهبری و توقف عملیات انتقام جویی شهید هانیه باعث ترور سیدحسن نصرالله شد؟ یوسف مدیشیان، فرزند رئیس جمهور در پاسخ به یکی از نمایندگان مجلس در توئیتی نوشت: «مسائل جنگ و صلح در صلاحیت مقام معظم رهبری است و مدیشیان هرگز از دستورات فرمانده کل قوا سرپیچی نمی کند و القای چالش رئیس جمهور ادامه عملیات اسرائیل است.

سپاه و فرماندهان ارتش را مردمی سرکش و نافرمان معرفی کردند که با سیاست کلی و ملی سازگاری ندارند. آنها القا کردند که نه تنها در کشور “تفاوت” وجود دارد، بلکه مقامات ارشد نظام در مقابل “چالش” ناتوان هستند. اما حمله “قول صادقانه 2” پاسخی به همه کسانی بود که سعی کردند بین دولت و دولت شکاف بیندازند.

هدف از تلاش های رادیکال های داخلی چیست؟ هدفش چه بود؟ چرا در هفته گذشته سعی کردند سطح اختلافات داخلی را بالا ببرند و با حمله به دولت و حتی نیروهای نظامی فضای کشور را مسموم کنند؟ اما پس از حمله به شدت مدعی شدند که فشار آنها باعث انجام این حمله شده است و نوشتند: «عملیات بی نظیر حما صادق 2 نه تنها حمله نظامی به قلب اسرائیل بود، بلکه یک حمله ادراکی به قلب ها بود. و ذهن منافقین و نفوذی هایی که سازش کردند و تسلیم را تئوریزه کردند و انجام دادند.

هدفی فراتر از دولت؟

تندروهایی که تحت اندیشه «ثبات» (نه سازمانشان) جمع شده‌اند، امروز می‌دانند که نمی‌توانند اقدامات مؤثری برای سرنگونی دولت انجام دهند. مگر از طریق صندوق رای. صندوق رأی و پیروزی در آن نیز بسیار دور از دسترس است. با این توضیح چرا سعی می کنند شکاف بیشتری بین دولت و سپاه ایجاد کنند؟

آیا هدف شما از وارد کردن نیروهای نظامی به معادلات سیاسی داخلی و تقویت جبهه آنها با قرار دادن آنها در راس دولت است؟

این فکر نشان داده است که آنها در میل خود به تمامیت ثابت نمی مانند. حرکتی که با تطهیر و حذف تمامی نیروهای دولت روحانی با شعار «بنیانگذاران وضع موجود» آغاز شد در سال 1402 به رقابت چنار و پژوش رسید تا جایی که حتی در بین سازمان های پایداری (به رهبری فعلی صادق طشابی و آقا تهرانی) با تفکر پایداری شکاف بزرگی ایجاد شد که البته هنوز در سیاست ایران چندان به آن پرداخته نشده است. اما شکی نیست که محصولی که در کنار لیست موز در انتخابات مجلس قرار می گیرد و سپس در انتخابات ریاست جمهوری موضع خود را نسبت به جلیلی تغییر می دهد ناگفته های بسیاری دارد.

آنها متوجه شده اند که در شرایط فعلی نمی توانند دولت را حذف کنند، بلکه فقط می توانند آن را تضعیف کنند. واقعیت این است که یک جریان همچنان به دنبال انتقام شکست در انتخابات است. زیرا این انتخابات را عاملی برای تغییر خط سیاسی ارزیابی می کند. از منظر این تفکر، انجام گفتگوی احوالپرسی با پزشکان با آن کیفیت صمیمانه و انتشار آن توسط نیروهای نظامی قابل قبول نبود.

موضع دولت و نیروهای نظامی در یک سمت، اسرائیل را نگران می کند که نمی تواند از این شکاف استفاده کند. از سوی دیگر این تفکر پایدار را ناامید می کند که با بهره گیری از این شکاف نمی توانند دولت را به سمت طرز فکر خود جذب کنند. بله این تلاش‌ها در گذشته با موفقیت همراه بود، اما این بار تجربه سه بار درگیری از اواسط دهه 70 تا پایان دولت روحانی در سبد تصمیم‌گیران نظام موجود است. آنچه امروز مشاهده می شود این است که دولت و حتی نیروهای نظامی از یک سو تحت فشار بین المللی هستند و از سوی دیگر جریان های تندرو که در انتخابات شکست خورده اند، اما فشار خارجی باعث تفرقه نشده است.

21302

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.