افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

چهره رژیم صهیونیستی در جهان به شکل شیطان در آمده است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 383556
چهره رژیم صهیونیستی در جهان به شکل شیطان در آمده است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار بین بین المللی «روایت طوفان» همزمان با اولین سالگرد طوفان الاقصی و حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی با سخنرانی سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی بین المللی حمایت از فلسطین، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، مرضیه هاشمی مستندساز و مجری خبر آمریکایی-ایرانی و […]

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار بین بین المللی «روایت طوفان» همزمان با اولین سالگرد طوفان الاقصی و حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی با سخنرانی سید مجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین المللی بین المللی حمایت از فلسطین، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، مرضیه هاشمی مستندساز و مجری خبر آمریکایی-ایرانی و محمدمهدی رحمتی مدیر اجرایی خبرگزاری مهر پیش از ظهر امروز چهارشنبه توسط گروه رسانه ای مهر بازداشت شدند. 11 در تالار حوزه هنری صفارزاده.

محمدرضا وحیدی مدیر گروه خبرنگاران خارجی شبکه العالم مازن عاصری هارون، خبرنگار فلسطین آیکاچ مدیر دفتر تلویزیون تی آر تی ترکیه، مارینا ویالووا از خبرگزاری اخبار رایان روسیه، آمنه مینابی بحرانی، گزارشگر و رئیس دفتر آفاق عراق و ارشاد احراری، رئیس دفتر و گزارشگر ارشد شبکه تلویزیونی تمدن افغانستان در دیداری بین بین المللی نامبردگان حضور داشتند.

همچنین مهمانان ویژه این دیدار خانواده شهدای غزه و سید عبدالله مرتضی از جنوب لبنان بودند. در ادامه در حاشیه این دیدار از تابلوی تاریخ طوفان با نام 175 خبرنگار شهید رونمایی شد.

گزارش تصویری جلسه بین المللی «روایت طوفان» از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

“جلسه بین المللی داستان سرایی طوفان؛ رسانه ها، نسل کشی غزه و بیداری جهانی”

رژیم صهیونیستی صحنه نبرد روایتی را از دست داد

سید مجتبی ابطحی در ابتدای جلسه بین بین المللی در روایت طوفان آمده است: در اولین لحظات طوفان الاقصی در 7 اکتبر سال گذشته، دشمن در هفته اول کنترل رسانه ها و افکار عمومی جهانی را به دست گرفت. آنها یک دوچرخه را در سازمان ملل آویزان کردند و گفتند برای یک پسر بچه شش و هفت ساله است که در حین بازی جان خود را از دست داده و مورد اصابت موشک قرار گرفته است. کفش و لباس یک زن به سازمان ملل تحویل داده شد و گفتند که او آمریکایی است و در تعطیلات اکتبر در سرزمین های اشغالی به طرز فجیعی به قتل رسیده است. “نوز «با الله» با تهیه فیلم و عکس از جنایت ادعایی مبارزان فلسطینی مدعی شد که نوامی ها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند. آنها سعی کردند جو را به گونه ای تغییر دهند که همه ملت های جهان در برابر مبارزان حماس موضع گیری کنند و شرایطی را فراهم کنند که اگر می خواستند همه مردم غزه را از سرزمینشان بیرون کنند، دنیا آنها را بپذیرد. او

وی افزود: رزمندگان حماس در اوج جنگ احساس کردند که بیش از تیراندازی، جهاد و مقابله با دشمن به روایت نیاز دارند. وقار دوربین را به کلاه و اسلحه بستند و لحظه نبرد طوفان الاقصی را به جهانیان منعکس کردند. آزادی خواهان جهان نیز با بازنشر طوفان الاقصی روایت رزمندگان مقاومت را تکمیل کردند. دشمن برای اولین بار احساس کرد که صحنه نبرد روایت را از دست داده است. نتیجه این شکست رژیم صهیونیستی به عنوان یک امپراتوری رسانه ای، بیداری جهانی در دانشگاه های معروف آمریکا و اروپا بود. این بیداری بعدها به موجی از عدالت در سراسر جهان تبدیل شد که مقام معظم رهبری در نامه خود خطاب به جوانان آمریکایی-اروپایی که در سمت راست تاریخ هستند بر آن تاکید کردند. شناسه و شما بخشی از مقاومت هستید.

دبیر کل همایش بین المللی حمایت از فلسطین در ادامه سخنان خود گفت: بروز حوادث و روندها در منطقه به این معنا نیست که فردا همه چیز امن و امان خواهد بود. نبرد در منطقه به جغرافیا محدود نمی شود، نبرد، نبرد تغییر جهان است. جهانی که او از پایان جنگ جهانی دوم بر آن حکومت کرده است در حال فروپاشی و تغییر است دریافت کنید این یک سیستم دیگر است. تا جایی که در نبرد کنونی مقاومت و روایت گری اگر این اتفاق بیفتد، جهان آینده برای چندین قرن در مسیر درست قرار خواهد گرفت. دشمن در شرف نابودی است و جبهه مقاومت در شرف پیروزی است.

به گفته وی، در جنگ 2006 خدمه شعبی، انصارالله، فاطمیون، زینبیون، حسینیه و جیش میهن پرستی من می بینم آنها نبودند جنگ فقط در محدوده حزب الله بود و آن پیروزی بزرگ حاصل شد. حالا اگر جبهه مقاومت در یک جبهه زده شود، هفت هشت جبهه قوی وجود دارد که به سرعت ضربه را جبران می کند.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت فلسطین زنگ خطری برای صهیونیست ها بود، تصریح کرد: از اولین لحظه وقوع طوفان الاقصی، تمام عاقبت رژیم قدس اشغالی این بود که جمعیت زیادی از مهاجران را از جهان بیاورد. ترکیب کرانه باختری را برای همیشه مختل کند. ایده و استراتژی این رژیم دروغین این بود که جنگ را آنقدر سخت بگیرد که جمعیت 2 میلیون و 200 هزار نفری هیچ کس فلسطینی ها وارد سرزمین مصر می شوند.

خبرنگاران مقابل دوربین شهید شدند و غرب سکوت کرد.

دنبال کننده ابوشریف یکی دیگر از سخنرانان این نشست در ادامه گفت: در نبرد یک ساله طوفان الاقصی، خبرنگاران و خبرنگاران در غزه مورد حمله قرار گرفتند. در مقابل چشم جهانیان، تمامی دفاتر رسانه ای در کرانه باختری بسته شد. سازمان های مطبوعاتی غزه شهدای زیادی تقدیم کردند. بر اساس آخرین آمار 175 خبرنگار شهید شدند هستند. صدها نفر مجروح شدند هستند. تعدادی از خبرنگاران مقابل دوربین شهید شدند هستند. اگر جهان غرب و جهان عرب رژیم صهیونیستی را متهم نمی کردند، همه اینها اتفاق می افتاد هستند.

چهره رژیم صهیونیستی در جهان به شکل شیطان در آمده است

کار رسانه ای کمتر از جهاد نیست

مرضیه هاشمی وی گفت: خبرنگاران مقاومت گاهی فکر می کنند که نمی توانند با خبرنگاران خارجی برخورد کنند. خطوط قرمزی که خبرنگاران مقاومت دارند، خبرنگاران خارجی ندارند. آنها نیازی به گفتن حقیقت ندارند. ما به خدا ایمان داریم و نباید امیدمان را از دست بدهیم. من اعتقاد راسخ دارم که خدا به ما کمک خواهد کرد. کار رسانه چیزی کمتر از جهاد نیست. خبرنگاران مقاومت وظیفه دارند خون، نام و یاد شهدا را زنده نگه دارند و در نشر حقیقت تلاش کنند.

وی افزود: شب گذشته همزمان با حمله موشکی ایران، مردم از سراسر شرق و غرب به من پیام می دادند و ابراز خوشحالی می کردند. هر کس به دنبال حقیقت باشد از این اقدام ایران خوشحال خواهد شد. عملیات اربعین حزب الله عملیات بسیار موفقیت آمیزی بود، اما چون تصاویر آن طور که باید نبود، دشمن سعی کرد حقیقت را به گونه ای دیگر جلوه دهد.

چهره رژیم صهیونیستی در جهان به شکل شیطان در آمده است

تصویر رژیم صهیونیستی تبدیل به شیطان شد

دکتر محمد مهدی رحمتی وی گفت: در حوزه نظریه های مرتبط با رسانه سه حوزه نظری تاثیرات رسانه ای، هنجارهای رسانه ای و نقد رسانه ای داریم. نظریه اول بررسی می کند که رسانه ها چگونه می توانند تأثیر بگذارند و چه تأثیراتی دارند؟ نظریه دوم مشخص می کند که رسانه ها چه چیزی را باید رعایت کنند و چه چیزی را نباید رعایت کنند. نظریه سوم زمانی شکل گرفت که جامعه جهانی بعد از جنگ جهانی دوم به این نتیجه رسید که عقلانیت می تواند بشریت را به سر حد عالی برساند و چرا باید بشریت را با جنگ هایی با این عظمت و سوزاندن زنان مواجه کنیم؟

و افزود: امروز مهم است که روی تاثیری که می توانیم داشته باشیم تمرکز کنیم. در حوزه نفوذ رسانه ای سه دوره را پشت سر گذاشتند. در دوره اول اعتقاد بر این بود که رسانه ها هر رویدادی را منعکس می کنند و مردم آن را می پذیرند. در دوره دوم برعکس این اتفاق افتاد. می تواند رسیدن اینکه رسانه ها تأثیر عمیقی ندارند، بلکه تأثیری کاملاً محدود دارند. یعنی برای اینکه گروه های مرجع اجتماعی پذیرفته شده به یک واقعیت اعتقاد نداشته باشند، اگر آن واقعیت توسط رسانه ها گفته شود، در قالب کمک می کند. دریافت کنید اذهان عمومی ندارد. دوره سوم به ساخت اجتماعی واقعیت اختصاص دارد. بر اساس این دوره، واقعیت چیزی است که در ذهن ها و در جامعه وجود دارد. فقط آنچه در جامعه گفته می شود، واقعیت را شکل نمی دهد، با توجه به آنچه در ذهن شکل می گیرد، بخش مهمی از واقعیت و باور بیرونی را تشکیل می دهد.

به گفته وی، از ابتدای طوفان الاقصی تا امروز با دو ساخت و ساز جدید مواجه بوده ایم. از این ساخت، باید بتوانیم واقعیتی را در ذهن مخاطب بر اساس «تفاهم بین الاهانیبیایید به نظر برسد که درست است. در عین حال باید مصداق عینی این واقعیت را داشته باشیم. اولین خبر بعد از طوفان الاقصی شیطان شدن چهره رژیم صهیونیستی است. این کار توسط رسانه ها انجام شد. امروز نتانیاهو و کابینه رادیکال رژیم تصویر شیطان را پذیرفته اند هستند. تصویر شیطان بودن را پذیرفت هستند که به راحتی از مرزهای جنایت عبور می کنند.

چهره رژیم صهیونیستی در جهان به شکل شیطان در آمده است

مدیر کل خبرگزاری مهر در ادامه سخنان خود اظهار داشت: دومین ساخت و ساز جدید پس از طوفان الاقصی این است که مفهوم جدیدی از شهروندخبرنگار پیدا می کنیم. در روزهای آغازین طوفان الاقصی به ویژه در میان رسانه های ایرانی این سوال مطرح شد که چه کسی روایت غزه را در دست خواهد گرفت؟ برخی رسانه های عربی دسترسی داشتند، ما کمتر دسترسی داشتیم. با حجم زیادی از شهروندخبرنگاران مواجه شدیم که مایل بودند روایت درستی از صحنه را بیان کنند، چیزی که پیش از این غیرقابل تصور بود. مفهوم شهروند خبرنگار در جنگ اخیر به خوبی خود را نشان داد. با افرادی مواجه شدیم که با رسانه های مختلف تماس گرفتند و گفتند من آماده ام. مترو تا این داستان را به شما بگویم. حتی این آمادگی وجود داشت که او حاضر شد لوگوی رسانه را طراحی و روی میکروفون خود نصب کند. به صحنه ای برخوردم که یک خانم در مدرسه ای کاپری او مردم را دور خود جمع کرد تا آنها را تربیت کند. در زمانی که معلم بود، حاضر بود در اخبار هم کار کند.

دکتر رحمتی ادامه داد: ما در جنگ ها برای روایت بلندمدت آماده نشدیم. ما همیشه فرض می کنیم که این فردا یا پس فردا تمام می شود. مشکل این است که ساخت اجتماعی واقعیت پایان نخواهد یافت. افکار عمومی پدیده ای بلندمدت نیست، افکار عمومی پدیده ای هیجان انگیز و کوتاه مدت است. ما باید همیشه برای اقناع افکار عمومی برنامه ریزی کنیم. ساخت اجتماعی واقعیت نه طولانی مدت است و نه به اخبار بستگی دارد.

وی گفت: یکی از مواردی که ما غفلت می کنیم این است که ماجرای طوفان الاقصی و مقاومت تنها به اطلاع رسانی و اخبار کوتاه مدت محدود می شود. من با نویسندگان عرب فلسطینی ملاقات کردم که تصویری از مقاومت ایجاد می کنند که ما نمی توانیم آن را در اخبار خود ایجاد کنیم. همانطور که یک کار تولیدی در یک رسانه دارای پیش تولید، تولید و پس از تولید است، خبر نیز در زمینه تجسم و ساخت اجتماعی واقعیت نقش ویژه ای دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383556

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.