افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

فلاکس کارت چیست؟ آیا پلتفرم کلاهبرداری Fluxcart است؟

  • کد خبر : 383495
فلاکس کارت چیست؟ آیا پلتفرم کلاهبرداری Fluxcart است؟

شاید اخیراً نام FluxCart را شنیده باشید و اخبار درآمدهای اتریوم را شنیده باشید که برخی افراد از این پلتفرم کسب می کنند. Flux Card ظاهراً یک پلتفرم برای تجارت الکترونیکی است که وعده سود بالا در قالب تتر داده شد و توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. با این حال، بررسی‌ها نشان […]

شاید اخیراً نام FluxCart را شنیده باشید و اخبار درآمدهای اتریوم را شنیده باشید که برخی افراد از این پلتفرم کسب می کنند.

Flux Card ظاهراً یک پلتفرم برای تجارت الکترونیکی است که وعده سود بالا در قالب تتر داده شد و توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این پروژه نه تنها مشکوک به نظر می‌رسد، بلکه بسیاری از سایت‌های کشف کلاهبرداری نیز رتبه بالایی را برای کلاهبرداری بودن آن منتشر کرده‌اند. اما کارت Flux چه نوع تقلبی است؟ FluxCart چگونه از مردم سوء استفاده می کند؟

FluxCart چیست؟

در نگاه اول، Flux Card به عنوان یک پلتفرم تجارت الکترونیکی معرفی می شود که ظاهراً هدف آن کمک به دیده شدن و افزایش فروش محصولات فروشندگان است. در فروشگاه های آنلاین مانند آمازون is حتماً در فروشگاه های آنلاین خودمان مانند ترب یا دیجی کالا متوجه شده اید که بسیاری از محصولات (گاهی اوقات حتی آنهایی که تخفیف داده می شوند یا در بخش فروش شگفت انگیز قرار می گیرند) نظرات و سفارشات بسیار مثبتی برای خرید دارند و بسیاری از افراد گفته اند نظراتی که آنها از خرید محصول راضی بوده و به دیگران توصیه کرده اند حتما کالای مورد نظر را خریداری کنند. این نظرات و واکنش های مثبت امتیاز بالایی را برای فروشندگان آن محصول ثبت می کند و احتمال خرید از او را افزایش می دهد.

اکنون، Fluxcard همچنین ادعا می کند که با مکانیزمی که تعریف کرده است، این به فروشندگان فروشگاه های بزرگ مانند آمازون کمک می کند تا رتبه و اعتبار خود را افزایش دهند و مشتریان و در نتیجه فروش بیشتری داشته باشند. اما چرا سایت های تشخیص کلاهبرداری Flux Card را به عنوان یک کلاهبرداری شناسایی می کنند؟ FluxCart چگونه کار می کند؟

عملکرد و علائم کلاهبرداری کارت Flux

این امر باعث می شود FluxCart مشکوک به نظر برسد و بسیار شبیه به کلاهبرداری های هرمی و پونزی است. اول اینکه اپلیکیشن این پلتفرم نه در گوگل پلی اندروید و نه در اپ استور کاربران iOS وجود دارد و باید اپلیکیشن مورد نیاز را از وبسایت آن دانلود کنید که به درستی کار نمی کند. دوم اینکه برای شروع کار باید 100 Tether را به پلتفرم آن واریز کنید و هیچ تضمینی برای بازگشت سرمایه اولیه شما وجود ندارد!

Fluxcard با وعده سودهای نجومی و بدون ریسک سعی در جذب کاربران زیادی دارد اما همین تمرکز بر جذب کاربران جدید و گرفتن پاداش با ارجاع کاربران بیشتر چیزی به شما نمی آموزد؟ گلد کوئست معروف نیز با مکانیزم دیگری همین وعده ها را داد!

عملکرد و علائم کلاهبرداری کارت Fluxعملکرد و علائم کلاهبرداری کارت Flux
عملکرد و علائم کلاهبرداری کارت Flux

کاربران فلوکس کارت با خریدهای جعلی باید به ارتقای رتبه محصولات و فروشندگان بازارهای آنلاین مانند آمازون کمک کنند و پس از خریدهای جعلی، هم مبلغ پرداختی و هم درصدی از پورسانت فروشنده (به عنوان سود) را به صورت تتر دریافت کنند. ; البته هیچ کاربری نه پولی را که خرج کرده است و نه سودی را دریافت نکرده است! علاوه بر همه اینها، هیچ اطلاعات روشنی از ساختار شرکت و تیم مدیریتی در بستر فلاکس کارت وجود ندارد! بنابراین، به طور کلی، برخی از علائم مشکوک در Flux Card عبارتند از:

محصولات غیر واقعی FluxCart: فلاکس کارت هیچ گونه کالا یا خدمات ملموس و قابل فروش ندارد. تنها چیزی که اعضای این شرکت می توانند تبلیغ کنند و بفروشند عضویت در شبکه وابسته Fluxcard است. هیچ کالای فیزیکی، محصول یا خدمات دیجیتالی توسط این شرکت ارائه نمی شود. کل مدل کسب و کار مبتنی بر جذب اعضای جدید و سرمایه گذاری آنها در این طرح است، با وعده بازده روزانه و کمیسیون از جذب دیگران. این فقدان یک محصول یا خدمات قانونی هشدار مهمی است که FluxCart احتمالاً یک طرح هرمی یا پونزی غیرقانونی است.

مشابه پونزی و طرح های هرمی: در طرح های پونزی و هرمی سود کاربران مسن از پول کاربران جدیدتر پرداخت می شود. وعده سودآوری در Fluxcart نیز بر روی همین مکانیسم تعریف شده است و سطوح مختلف سرمایه گذاری در این پلتفرم از 35 Tether تا هزاران Tether متغیر است.

  • عرشه VIP1: سرمایه گذاری با 35 Tether برای دریافت 2 تا 2.3 درصد سود روزانه
  • سطح VIP2: سرمایه گذاری با 500 Tether برای دریافت 2.3 تا 2.7 درصد سود روزانه
  • سطح VIP3: سرمایه گذاری با 3000 Tether برای دریافت 2.7 تا 3.2 درصد سود روزانه.

سود روزانه بین 2 تا 3 درصد توسط این پلتفرم وعده داده شده بود و در ازای انجام هر گونه فعالیت واقعی اقتصادی وعده داده شده بود!

پاداش تدریجی به کاربران: در Flux Card کاربران می توانند با دعوت از دیگران و اضافه کردن زیرمجموعه پورسانت های بالایی کسب کنند. این سیستم پاداش در سه سطح طراحی شده است: سطح اول 20٪، سطح دوم 5٪ و سطح سوم 3٪ است. چنین سازه پله ای یکی از ویژگی های مشترک طرح های هرمی و پونزی است.

سود غیر منطقی: ادعای کارت شار که پرداخت 60 تا 65 درصد کارمزد فروشندگان به کاربران کاملا غیر منطقی است. هیچ کسب و کاری نمی تواند چنین سود بالایی را بدون فعالیت واقعی به کاربران خود بپردازد. چنین وعده‌های غیرواقعی معمولاً برای فریب کاربران ناآگاه طراحی می‌شوند و نشانه‌ای آشکار از کلاهبرداری هستند.

عدم شفافیت در اطلاعات موجود: شفافیت عامل اساسی جلب اعتماد پایدار است. اطلاعات خاصی در مورد مالکیت، تیم اجرایی یا سابقه فعالیت در فلاکس کارت وجود ندارد. همه دامنه های مختلف ثبت شده برای این پلتفرم یا در دسترس نیستند یا اطلاعات واضحی ارائه نمی دهند. شفاف نبودن نحوه پرداخت سود تتری به کاربران و عدم تضمین بازگشت سرمایه اولیه نیز دلیل مهمی بر تقلبی بودن پروژه است. این شرکت با چندین دامنه مختلف مرتبط است:

  • fluxcart.store – اولین بار در دسامبر 2023 ثبت شد و در 24 ژانویه 2024 به طور خصوصی به روز شد.
  • fluxcart.top – اولین بار در دسامبر 2023 ثبت شد، در 11 سپتامبر 2024 به روز شد و اکنون رها شده است.
  • fluxcart.vip – ثبت شده در سپتامبر 2023 و آخرین به روز رسانی خصوصی در 2 نوامبر 2023 (اکنون رها شده است).
  • fluxcart.bond – به صورت خصوصی در 15 سپتامبر 2024 ثبت شده است.

Fluxcart شرکت ثبت شده در بریتانیا Fluxcart E-Commerce Technology Co., LTD را که در آوریل 2022 تاسیس شد به عنوان بخشی از ادعای اعتبار خود فهرست می کند. با این حال، این شرکت یک سال و نیم قبل از راه اندازی شرکت MLM به ثبت رسیده است که نشان می دهد ارتباطی بین این دو وجود ندارد.

Fluxcart یک شرکت ثبت شده در انگلستان با نام Fluxcart E-Commerce Technology Co., LTD است.Fluxcart یک شرکت ثبت شده در انگلستان با نام Fluxcart E-Commerce Technology Co., LTD است.
فلاکس کارت یک شرکت ثبت شده در انگلستان با نام است Fluxcart شرکت فناوری تجارت الکترونیک، با مسئولیت محدود

ارتباطات و ریشه های چینی: شواهد موجود در سورس کد وبسایت فلاکس کارت ریشه چینی این شرکت را نشان می دهد. وجود حروف چینی و پیوندهای برنامه FluxCart احتمالاً نشان می دهد که افرادی که این عملیات را اجرا می کنند در چین مستقر هستند. با توجه به سابقه چین در تحمل و تسهیل عملیات تجاری متقلبانه، به ویژه در حوزه ارزهای دیجیتال و MLM، اتصالات چینی Fluxcard باید به عنوان یک هشدار جدی برای سرمایه گذاران بالقوه تلقی شود. عدم شفافیت در مالکیت و ساختار شرکتی ناشناس، تأیید ادعاهای شرکت را بسیار دشوار می کند.

طرح‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال که مالکیت و ساختار عملیاتی مبهم دارند و در چین مستقر هستند، خطر بسیار بالایی برای کلاهبرداری یا طرح‌های پونزی دارند. سرمایه گذاران باید قبل از ورود به FluxCart یا شرکت های مشابه که منشاء چینی دارند و شفافیت ندارند، احتیاط و شک و تردید زیادی به خرج دهند.

داده‌های Google Trends درباره Flux Cardsداده‌های Google Trends درباره Flux Cards
داده‌های Google Trends درباره Flux Cards

داده های Google Trends: طبق داده‌های Google Trends، Fluxcard عمدتاً کاربران کشورهای خاورمیانه از جمله ایران و عراق و همچنین بنگلادش را هدف قرار داده است. این مناطق نشان دهنده افزایش قابل توجهی در جستجوها برای شرکت است، جایی که احتمالاً اکثر قربانیان Fluxcard از آنجا آمده اند.

خلاصه

با توجه به نشانه های مختلف، FluxCart به عنوان یک پلتفرم کلاهبرداری با ساختار هرمی و پونزی شناخته می شود و وعده های غیرواقعی، عدم شفافیت و فشار برای جذب کاربران جدید در این پلتفرم، همگی از عواملی هستند که به ریسک بالای FluxCart اشاره می کنند. قبل از سرمایه گذاری در چنین پلتفرم هایی، کاربران باید تحقیقات کافی را انجام دهند و از منابع قابل اعتماد استفاده کنند تا از ضررهای مالی جلوگیری کنند.

Fluxcard چندین علامت هشدار دارد که قویاً نشان می دهد که این شرکت یک طرح پونزی جعلی است که به عنوان یک فرصت بازاریابی شبکه ای قانونی جلوه می کند. عدم شفافیت در مورد مالکیت و مدیریت، پیوندهای مشکوک با چین و شبکه های جرایم سازمان یافته، و عدم وجود هر گونه محصول یا خدمات واقعی از جمله دلایل اصلی نگرانی است.

مدل اصلی کسب و کار Fluxcard بر اساس یک سیستم ساختگی است که در آن به مردم وعده داده می شود با ثبت سفارشات جعلی از خرده فروشانکسب سود کنید، اما در واقع هیچ فعالیت تجاری واقعی انجام نمی شود. در واقع، Fluxcard تنها از پول سرمایه‌گذاران جدید برای پرداخت به سرمایه‌گذاران قدیمی استفاده می‌کند که نشانه‌ای از یک طرح پونزی است.

تحقیقات اخیر نشان داده است که این نوع کلاهبرداری ها با گروه های جنایت سازمان یافته، به ویژه در آسیای جنوب شرقی مرتبط است. در سپتامبر 2024، وزارت خزانه داری ایالات متحده وارد عمل شد و سیاستمداران کامبوج را به دلیل ارتباط آنها با قاچاق انسان در چین و کارخانه های تقلبی پشت این طرح های جعلی تحریم کرد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-02 22:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.