افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

5.9 میلیارد مترمکعب آب برای کشت پاییزه در خوزستان برآورد شده است

  • کد خبر : 383485
5.9 میلیارد مترمکعب آب برای کشت پاییزه در خوزستان برآورد شده است

با توجه به بازار، مجید نبی پور وی روز چهارشنبه در جلسه شورای کشاورزی خوزستان در سالن اجتماعات استانداری گفت: با موافقت سازمان آب و برق در کشت پاییزه امسال کشاورزان با مشکل تامین آب مواجه نخواهند شد. کشاورزان خوزستانی نگران نباشند. وی گفت: ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی برای قانونی شدن اراضی و گیاهان کشت […]

با توجه به بازار، مجید نبی پور وی روز چهارشنبه در جلسه شورای کشاورزی خوزستان در سالن اجتماعات استانداری گفت: با موافقت سازمان آب و برق در کشت پاییزه امسال کشاورزان با مشکل تامین آب مواجه نخواهند شد. کشاورزان خوزستانی نگران نباشند.

وی گفت: ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی برای قانونی شدن اراضی و گیاهان کشت شده در استان و پیشنهادات ارائه شده به مرکز در این خصوص در شورای کشاورزی استان به تصویب رسید.

نبی پور افزود: در سال زراعی جاری یک میلیون و 32 هزار هکتار در پاییزه در استان کشت می شود که از این میزان 656 هزار هکتار اراضی آبی، 302 هزار هکتار به صورت دیم و 73 هزار هکتار به صورت دائمی از جمله ذرت است. و یونجه.

وی با بیان اینکه خوزستان قطب کشور در تولید محصولات کشاورزی است، اظهار داشت: هر ساله به طور متوسط ​​17 میلیون تن محصولات غذایی در استان کشت و تولید می شود و این میزان تولید، خوزستان را به قطب کشور تبدیل کرده است. تولید مواد غذایی .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: پارسال یک میلیون و 623 هزار تن گندم در استان برداشت شد و خوزستان رتبه نخست تولید گندم در کشور را به خود اختصاص داد.

نبی پور با بیان اینکه 288 هزار گندمکار فعال در خوزستان وجود دارد، اظهار داشت: خوزستان رتبه اول صادرات خرما را به خود اختصاص داده و رتبه دوم تولید این محصول در کشور می تواند در اکثر محصولات کشاورزی رکورددار باشد.

به گزارش بازار، رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت خوزستان اعلام کرد بر اساس آخرین سرشماری کشاورزی استان که در سال 1392 انجام شد، 165 هزار کشاورز در استان وجود دارد که از این تعداد 125 هزار نفر صاحب زمین هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.