افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
1

عملیات استشهادی چگونه مسیر جنگ را تغییر می دهد؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 383446
عملیات استشهادی چگونه مسیر جنگ را تغییر می دهد؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، بعدازظهر سه شنبه در حالی که رژیم صهیونیستی به پایان اولین سال تجاوزات خود به غزه نزدیک می شود و تنش جدیدی را در لبنان و غزه آغاز کرده است، دو جوان فلسطینی دست به اقدامی زدند. عملیات در مرکز شهر همیشه آویو و ضمن نفوذ به […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، بعدازظهر سه شنبه در حالی که رژیم صهیونیستی به پایان اولین سال تجاوزات خود به غزه نزدیک می شود و تنش جدیدی را در لبنان و غزه آغاز کرده است، دو جوان فلسطینی دست به اقدامی زدند. عملیات در مرکز شهر همیشه آویو و ضمن نفوذ به سرزمین های اشغالی، 2 نظامی صهیونیست را با سلاح های تیغه ای مورد حمله و خلع سلاح قرار دادند و 22 صهیونیست را با سلاح های خود به هلاکت رساندند یا زخمی کردند.

این عملیات یک روز بعد انجام شد. وب سایت خبرهای بالا اعلام کردند که ارتش آماده است. خوب شهادت او پس از ظهور هشدارها در مورد عملیات مطالبه گر قبل از شروع جشن های سال نو یهودیان، جشن های بیشتری وجود دارد.

این گزارش می افزاید: در مبارزه فلسطینی ها علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، حرکت های آزادیبخش عملیات استشهادی مطالبه گر از آن استفاده می کنند تا بیشترین خسارات و تلفات را در ابعاد مادی، معنوی و روانی به دشمن صهیونیستی وارد کنند.

جنبش حماس در 4 فوریه 1994 برای اولین بار در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در حرم ابراهیمی این نوع عملیات را انجام داد که توسط باروخ گلدشتاین صهیونیسم افراطی تمام شد، استفاده شد. در این عملیات یک اتوبوس رژیم صهیونیستی منفجر شد و در این عملیات 20 نفر کشته و بیش از 104 نفر مجروح شدند. پس از آن 14 عملیات استشهادی. مطالبه گر به همین مناسبت انجام شد و منجر به کشته شدن 86 صهیونیست و واکنش دردناک به جنایات صهیونیست ها در فلسطین اشغالی شد.

بر اساس این گزارش، این عملیات استشهادی همچنان از حمایت گسترده فلسطینی ها برخوردار بوده و این مشروعیت مردمی، که مراکز رای گیری از جمله نظرسنجی مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی فلسطین، نشان می دهد که 69 درصد فلسطینی ها در سال 2000 حملاتی را انجام داده اند. شهادت علیه رژیم صهیونیستی را تایید کرده اند.

به این ترتیب تعداد عملیات های استشهادی افزایش یافت، به طوری که بین سال های 2000 تا 2005، 135 عملیات استشهادی در میان تمامی گروه های فلسطینی صورت گرفت که 54 مورد آن به جنبش حماس اختصاص داشت. در نتیجه این عملیات ها صدها صهیونیست کشته و صدها نفر دیگر زخمی شدند و در نتیجه این اقدامات خسارات مالی و روحی زیادی به رژیم صهیونیستی وارد شد.

الجزیره می افزاید: در شرایط کنونی، عملیات تفحص شهادت یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود، زیرا عوامل شهادت طلب نسبت به عناصر سازماندهی شده قدرت مانور و پنهان کاری بیشتری دارند، علاوه بر این، تولید مواد منفجره برای چنین عملیاتی بسیار راحت تر از دسترسی است. به سلاح های کلاسیک

علاوه بر این، رهگیری و شناسایی عوامل شهادت طلب قبل از انجام عملیات بسیار دشوار است و همین موضوع باعث افزایش عنصر غافلگیری و قدرت بالای دشمن در انتخاب اهداف موثرتر می شود.

از سوی دیگر، از سرگیری عملیات های شهادت طلبانه و استفاده از خودروهای بمب گذاری شده می تواند تأثیر بسزایی بر روند جنگ طولانی مدت غزه داشته باشد، زیرا حمله به عمق اسرائیل و به ویژه تل آویو به معنای از دست دادن امنیت برای ساکنان غزه است. این شهر از جمله کسانی هستند که از اطراف غزه و مناطق شمالی گریختند و به این شهر پناه بردند.

به این ترتیب می توان گفت که عملیات استشهادی می تواند فشار قابل توجهی بر رژیم صهیونیستی وارد کند و ارتش آشفته این رژیم را با مشکلات مضاعفی مواجه کند.

عملیات شاهد مطالبه گر یکی از ابزارهای فشار بر افکار عمومی، سیاستمداران و فرماندهان نظامی است، به ویژه اگر با تعداد بالایی از قربانیان انسانی همراه باشد. این عملیات می تواند فرصت خوبی را برای گروه های کوچکی که در انزوا و سرکوب گرفتار شده اند فراهم کند تا دستاوردی برای خود به دست آورند.

به این ترتیب عملیات شهادت مطالبه گراین بخشی از جنگ نامتقارن است و گروه های ضعیف تر از آن علیه دشمنان خود استفاده می کنند. این روش می تواند شرایط را به جنگ فرسایشی تبدیل کند و آسیب زیادی به طرف قوی تر وارد کند. علاوه بر این که بستر اجتماعی این عملیات ها نیز می تواند افراد بیشتری را برای انجام این عملیات جذب کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.