افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

عادی سازی تولید و صادرات نفت خام در لیبی

  • کد خبر : 383301
عادی سازی تولید و صادرات نفت خام در لیبی

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مهندس میدان نفتی روز سه‌شنبه (10 اکتبر) به رویترز گفتند که لیبی پس از یک وقفه یک ماهه در پی اختلاف بین دولت‌های غربی و شرقی بر سر حذف نفت، آماده می‌شود تا تولید نفت را عادی کند رئیس جمهور بانک مرکزی است. یک مهندس میدان […]

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مهندس میدان نفتی روز سه‌شنبه (10 اکتبر) به رویترز گفتند که لیبی پس از یک وقفه یک ماهه در پی اختلاف بین دولت‌های غربی و شرقی بر سر حذف نفت، آماده می‌شود تا تولید نفت را عادی کند رئیس جمهور بانک مرکزی است.

یک مهندس میدان نفتی جالو 59 گفت: اکنون منتظر دستورات شرکت ملی نفت لیبی هستیم تا پس از یک ماه تعطیلی، تولید را در سطح عادی از سر بگیریم.

یکی از مهندسان میدان نفتی الفیل گفت: آنها از تعطیلی تقریباً یک ماهه برای انجام تعمیرات استفاده کردند.

عملیات تولید و صادرات نفت لیبی در تاسیسات نفتی در ماه اوت در پی اعتراض دولت شرق به برکناری صادق کبیر، رئیس بانک مرکزی لیبی از سوی شورای ریاست جمهوری در طرابلس، متوقف شد.

ناجی محمد عیسی بلقاسم، رئیس جدید بانک مرکزی لیبی و معاون وی، ماری مفتاح راحیل براسی، روز دوشنبه توسط مجلس نمایندگان در بنغازی و شورای عالی دولتی در طرابلس، دو نهاد قانونگذاری لیبی تایید شدند.

بلگاسم و براسی روز سه شنبه در یک نشست تلویزیونی در برابر پارلمان سوگند یاد کردند.

بیشتر میادین نفتی لیبی در شرق این کشور شمال آفریقا، یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قرار دارد که تحت کنترل خلیفه حفتر، فرمانده نظامی ارتش ملی لیبی است.

شرکت ملی نفت لیبی در 28 اوت اعلام کرد که تولید نفت بیش از نصف سطح معمول کاهش یافته است و از آن زمان تاکنون آمار جدیدی از تولید منتشر نکرده است.

تولید نفت لیبی در دهه گذشته به دنبال تقسیم لیبی به دو دولت در شرق (بنغازی) و غرب (تریبالوس) در سال 2014 و پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی در سال 2011، بارها مختل شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.