افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

نیروگاه شهید رجایی قزوین همچنان به تولید آلودگی ادامه می دهد/خدیر: تلاش ما برای اصلاح ساختار نیروگاه، تغییر نوع سوخت و فیلترها بی نتیجه مانده است + فیلم

  • کد خبر : 383264
نیروگاه شهید رجایی قزوین همچنان به تولید آلودگی ادامه می دهد/خدیر: تلاش ما برای اصلاح ساختار نیروگاه، تغییر نوع سوخت و فیلترها بی نتیجه مانده است + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نیروگاه ها در اکثر استان ها به منبع آلودگی و بیماری های زیست محیطی تبدیل شده اند. سوزاندن نفت کوره در این نیروگاه ها تایید شده و ادامه دارد، اگرچه این نیروگاه ها به ناچار مجبور به سوزاندن مازوت هستند، اما لازم است این کار انجام شود. بهبود کیفیت نفت […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نیروگاه ها در اکثر استان ها به منبع آلودگی و بیماری های زیست محیطی تبدیل شده اند. سوزاندن نفت کوره در این نیروگاه ها تایید شده و ادامه دارد، اگرچه این نیروگاه ها به ناچار مجبور به سوزاندن مازوت هستند، اما لازم است این کار انجام شود. بهبود کیفیت نفت کوره مازوت سوخته شده در نیروگاه های کشور بدترین نوع سوختی است که مشتریان نفت کوره ایران نمی خرند، در نیروگاه های ملی سوزانده می شود و محیط و هوا را آلوده می کند.

منابع آلاینده بسیاری در استان قزوین از سوختن سوخت نیروگاه گرفته تا کارخانه سیمان آبیک و فعالیت های معدنی وجود دارد، اما یکی از مهم ترین آنها آلاینده هایی است که هوا را آلوده می کند. فعالیت نیروگاه شهید رجایی قزوین بسیاری از شهرهای همجوار را تحت تاثیر گرده گل قرار داده و باعث آلودگی هوای شهر کرج نیز شده است.

نیروگاه شهید رجایی قزوین 30 سال است که فعالیت می کند و برق مناطق غرب کشور را تامین می کند و بسیاری از تجهیزات و دستگاه های آن فرسوده هستند، این مشکل شاید یکی از دلایل افزایش آلودگی باشد.

سعیده خدیر مدیرعامل سازمان محیط زیست قزوین در گفتگو با خبرنگار محیط زیست گفت: تلاش ما برای اصلاح ساختار نیروگاه شهید رجایی با تغییر نوع سوخت و فیلترها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

خضیر در ادامه افزود: اقدامات قانونی از سوی سازمان محیط زیست برای کاهش و کنترل آلودگی انجام شده و هیچ خللی در این زمینه نگذاشته ایم، حتی تا آنجا پیش رفته ایم که مخازن نیروگاه را پلمب کرده ایم.

وی در خصوص عدم تعهد مدیران کارخانه گفت: این کارخانه متعهد به کاهش میزان سوخت گازوئیل، تعویض فیلترها، نصب سیستم های کنترل و دتکتور دود شده بود. مسئولیت اجتماعی ادامه دارد و ما یک قدم از مطالبات مردم برای سلامتی خود برنمی‌داریم.

وی با تاکید بر اینکه تامین برق مردم در اولویت است، گفت: سلامت مردم باید در اولویت اول باشد. درست است که تامین برق و گردش چرخه اقتصاد کشور هم مهم است اما سطح سلامت. باید با رعایت اصول آلودگی ها را کاهش داد.

وی تاکید کرد: مسئولیت اجتماعی نیروگاه شهید رجایی به فراموشی سپرده شده است و با جدیت در تلاش هستم تا مسئولیت اجتماعی نیروگاه شهید رجایی را انجام دهم و با جدیت پیگیر مطالبات هستم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383264

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.