افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
1

نرخ بیکاری می تواند از رشد بیشتر بیت کوین جلوگیری کند

  • کد خبر : 383121
نرخ بیکاری می تواند از رشد بیشتر بیت کوین جلوگیری کند

بنجامین کوون، تحلیلگر برجسته بازار، هشدار داده است که نرخ بیکاری می تواند مانعی برای رشد بیشتر بیت کوین در سه ماهه چهارم سال جاری باشد. وی معتقد است با افزایش نرخ بیکاری و فشارهای اقتصادی، سرمایه گذاران کمتر به دارایی های پرریسک رغبت خواهند داشت. به گزارش اسمارتک نیوز، کاوان همچنین به اهمیت تحولات […]

بنجامین کوون، تحلیلگر برجسته بازار، هشدار داده است که نرخ بیکاری می تواند مانعی برای رشد بیشتر بیت کوین در سه ماهه چهارم سال جاری باشد. وی معتقد است با افزایش نرخ بیکاری و فشارهای اقتصادی، سرمایه گذاران کمتر به دارایی های پرریسک رغبت خواهند داشت.

به گزارش اسمارتک نیوز، کاوان همچنین به اهمیت تحولات کلان اقتصادی اشاره می کند و یادآور می شود که در صورت ادامه افزایش نرخ بیکاری، ممکن است شاهد کاهش بیشتر قیمت بیت کوین باشیم. او پیش‌بینی کرد که بازار کریپتو در ماه‌های پایانی سال تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت و سرمایه‌گذاران باید محتاط باشند.

تاثیر افزایش نرخ بیکاری بر قیمت بیت کوین

به دلیل همبستگی تاریخی بین داده‌های اشتغال و دارایی‌های پرخطر، بنجامین کاون در ویدیویی به ۸۱۴۰۰۰ دنبال‌کننده‌اش در یوتیوب گفت. اگر نرخ بیکاری ایالات متحده تا پایان سال به افزایش خود ادامه دهد، بیت کوین ممکن است در بازار نزولی باقی بماند.

کاوان می گوید:

اگر این چرخه مانند سال 2000 ادامه یابد، نرخ بیکاری می تواند تا پایان سال به 4.8 تا 4.9 درصد برسد. در این صورت ممکن است قیمت بیت کوین نتواند روند ثبت سقف های پایین تر را بشکند.

وی ادامه داد:

رکود مشابهی در دهه 1990 وجود داشت، اما S&P 500 تنها حدود 20 درصد سقوط کرد و وضعیت آنقدرها هم وخیم نبود. اما حتی در این صورت، اگر همین روند ادامه یابد، نرخ بیکاری می تواند به 4.6 درصد برسد.

نمودار روند نرخ بیکاری - منبع: حساب YouTube Benjamin Cowen
نمودار روند نرخ بیکاری – منبع: حساب بنجامین کوون در یوتیوب

کاوان همچنین معتقد است که بیت کوین از الگوی مشابه سال 2019 پیروی خواهد کرد. زمانی که این ارز دیجیتال در بازه زمانی ماهانه و قبل از خروج از آن وضعیت، قیمت هایی را با سقف و کف کمتر ثبت کرد.

کاوان افزود:

این یکی از مواردی است که به بازار کار بستگی دارد. بله، نادیده گرفتن آن آسان است. اما بسیاری از کسانی که اهمیتی نمی دهند همان کسانی هستند که شش ماه پیش ادعا کردند بیت کوین به 100000 دلار خواهد رسید. اگر به ماه مارس برگردیم، بسیاری از مردم انتظار کاهش مشابه در سال 2019 را نداشتند.

نمودار قیمت بیت کوین - منبع: حساب یوتیوب Benjamin Cowenنمودار قیمت بیت کوین - منبع: حساب یوتیوب Benjamin Cowen
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: حساب یوتیوب بنجامین کوون

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در محدوده 61725 دلار قرار دارد و در 24 ساعت گذشته بیش از 3.5 درصد کاهش یافته است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-02 15:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.