افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

دستور مهم رئیس جمهور در خصوص فروش فیلترشکن

  • کد خبر : 383018
دستور مهم رئیس جمهور در خصوص فروش فیلترشکن

نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم دیروز با حضور سران قوا و دیگر اعضای حقوقی و سلطنتی این شورا به ریاست مسعود مزکیان رئیس جمهور برگزار شد. رئیس جمهور پیش از این در اولین نشست خبری خود در دولت چهاردهم تاکید کرده بود که در حال تدوین طرحی برای بحث فیلترینگ و […]

نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم دیروز با حضور سران قوا و دیگر اعضای حقوقی و سلطنتی این شورا به ریاست مسعود مزکیان رئیس جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور پیش از این در اولین نشست خبری خود در دولت چهاردهم تاکید کرده بود که در حال تدوین طرحی برای بحث فیلترینگ و تعریف چارچوب ها هستیم تا خلاصه این موضوع در شورای امنیت و شورای عالی فضای مجازی مطرح شود. .

وی در عین حال تاکید کرد: درصدد رفع فیلتر فضای مجازی هستیم اما با توجه به شرایط فعلی نمی توان زمان خاصی را اعلام کرد.

رئیس جمهور در این دیدار ضمن محکومیت مجدد ترور شهید سید حسن نصرالله، سردار نیل‌فروشان و سایر شهدای مقاومت اسلامی، با بیان اینکه ابتدا باید ارزیابی دقیقی از جایگاه خود در هر لایه فضای مجازی داشته باشیم، گفت: : بعد از اینکه مشخص شد کجا هستیم باید مشخص شود چه کسی مسئول چه چیزی است و بعد مسئولان بر اساس برنامه زمانی که ارائه می شود و برنامه ریزی اجرایی و مالی انجام شده باید ماموریت ها را انجام دهند.

این کارشناسان حوزه پزشکی با تاکید بر لزوم اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی، افزودند: فضای مجازی فرصت بسیار ارزشمندی برای کشور است و می توانیم از این بستر بسیار مهم در موارد مهمی از جمله ارتقای فضای مجازی استفاده بهینه کنیم. کیفیت و کمیت آموزش و افزایش مهارت.

رئیس جمهور تصریح کرد: برای اجرای صحیح موضوعات در حوزه اجرا باید بدانیم که در حال حاضر در حوزه فضای مجازی چه وضعیتی داریم و سپس نسبت به تدوین برنامه و اجرای آن اقدام کنیم. لذا مرکز ملی فضای مجازی باید گزارشی از وضعیت موجود و اولویت های اجرایی بر اساس منابع موجود و با همکاری نهادها و سازمان های مرتبط تهیه و به شورای عالی فضای مجازی ارائه کند.

پزشکان در ادامه با بیان اینکه دولت چهاردهم به دنبال اجرای قانون است و قطعا قانون را اجرا خواهد کرد، تصریح کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی نهایت استفاده را کرد و از این حیث استفاده از نیروی کار ملی بسیار مهم است. .

رئیس جمهور تاکید کرد: حفظ نیروی انسانی یکی از مهم ترین مسائل کشور است و باید برای حفظ نیروی انسانی متخصص و توانمند ملی که بتواند ما را در حل مشکلات کشور در حوزه فضای مجازی یاری کند، هزینه های لازم را صرف کنیم. چرا باید نیروی انسانی ما با چنین حقوقی در شرکت های بزرگ بین المللی به کار گرفته شود، اما نمی توانیم از نیروی انسانی دغدغه مند و تحصیلکرده خود در داخل کشور استفاده کنیم؟ معتقدم باید دغدغه های نیروهای انسانی کشورمان را در زمینه های مختلف از جمله تسهیل تردد به داخل کشور برطرف کنیم و در کنار نیروهای توانمند ملی در مجموعه های تخصصی کشور به کار گیریم و کار را به این عزیزان بسپاریم.

رئیس شورای عالی فضای مجازی همچنین گفت: چرا کشورهای دیگر باید نیروی انسانی نخبه ما را جذب کنند و پروژه های مهمی را به این عزیزان بسپارند اما ما نمی توانیم از دانش این هموطنان استفاده کنیم؟ ما باید از کسانی که نخبه و با استعداد هستند حمایت کنیم. در پرداخت ها به این افراد باید عدالت در پرداخت حقوق های عادلانه و متناسب با توان آنها رعایت شود تا بتوانند در کشور بمانند و به حل مشکلات کمک کنند.

دکتر در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موضوع فروش فیلترشکن توسط برخی دلالان مبنی بر اینکه برخی با فروش فیلترشکن درآمد میلیاردی به دست می آورند که به صلاح کشور ما نیست، دستور داد که این موضوع باید برطرف شود. با احتیاط درمان شود و باید به طور جدی با آن برخورد کرد و تصمیم گرفت. در این مورد و به طور کلی باید زمینه های رواج تجارت مذکور اتخاذ شود.

در ابتدای این جلسه سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی فضای مجازی گزارشی مبسوط از ابعاد، روندها و فرصت های فضای مجازی ارائه کرد و مصوبات مهم و مستمر مرکز ملی فضای مجازی را در جلسه بررسی کرد.





لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.