افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

حملات سایبری جهانی دو برابر شد

  • کد خبر : 382986
حملات سایبری جهانی دو برابر شد

بر اساس گزارش جدید QBE با عنوان “کسب و کار متصل: خطر تقویت وابستگی دیجیتال”، در صورت ادامه این روند حملات، در سال جاری 211 مورد حمله سایبری مهم، مخرب و جهانی از نظر استراتژیک وجود خواهد داشت، در مقایسه با 103 مورد در سال 2020. بیش از دو برابر رشد نشان می دهد. حمله […]

بر اساس گزارش جدید QBE با عنوان “کسب و کار متصل: خطر تقویت وابستگی دیجیتال”، در صورت ادامه این روند حملات، در سال جاری 211 مورد حمله سایبری مهم، مخرب و جهانی از نظر استراتژیک وجود خواهد داشت، در مقایسه با 103 مورد در سال 2020. بیش از دو برابر رشد نشان می دهد.

حمله سایبری گسترده NotPetya یکی از این نمونه هاست که باعث عفونت در اروپا، آمریکای شمالی و منطقه آسیا و اقیانوسیه شد. بدافزار مرتبط با “Nat Petya” حدود 10 میلیارد دلار خسارت وارد کرد. این نوع حملات مخرب و مخرب بسیار نادرتر از از دست دادن داده های ساده یا حوادث امنیتی هستند.

شکست نرم افزار “Falcon Sensor” CrowdStrike در 19 ژوئیه 2024 حدود 5.4 میلیارد دلار خسارت به شرکت های Fortune 500 وارد کرد و ارزش آنها را 25 میلیارد دلار کاهش داد. مجرمان سایبری به سرعت از این حادثه سوء استفاده کردند و کمپین های فیشینگ با عناوین فریبنده مربوط به “Crowdstrike” را برای نفوذ به سیستم ها، سرقت داده های قربانیان و اخاذی از آنها راه اندازی کردند.

بر اساس بررسی “کنترل ریسک”، همه انواع حوادث سایبری به طور کامل گزارش نمی شوند. تجزیه و تحلیل بیشتر توسط QBE در بریتانیا نشان داد که اکثر مشاغل بزرگ و متوسط ​​(69٪) حوادث سایبری را تجربه کرده اند که در 12 ماه گذشته فعالیت آنها را مختل کرده است.

حدود 78 درصد از کسب و کارها نگران تهدیدات سایبری خود هستند و بیش از نیمی (51 درصد) پیش بینی می کنند که در 12 ماه آینده یک حادثه سایبری را تجربه کنند. در واکنش به حادثه “اعتصاب جمعیت”، 57 درصد از کل مشاغل اعلام کردند که به دنبال خرید یا افزایش پوشش بیمه خود هستند.

بر اساس وب‌سایت Captive International، شرکت‌ها هوش مصنوعی را برای امنیت سایبری خود مفیدتر می‌دانند: 32 درصد می‌گویند که حفاظت سایبری آنها را بهبود می‌بخشد و 15 درصد معتقدند هوش مصنوعی خطرات سایبری را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.