افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

یک دانشجوی ریاضی در خانه سیستم همجوشی هسته ای ساخت!

  • کد خبر : 382834
یک دانشجوی ریاضی در خانه سیستم همجوشی هسته ای ساخت!

ICTPRESS – حذیفه نازوردین به نمونه اولیه سیستم همجوشی هسته ای در خانه دست یافت. به گزارش کانال خبری ICTPRESS به نقل از Business Insider، وقتی دستگاهش روشن می شود، یک گلوله گازی داغ از پلاسمای درخشان تولید می کند که شبیه به همان حالت ماده ای است که خورشید ما را تشکیل می دهد. […]

ICTPRESS – حذیفه نازوردین به نمونه اولیه سیستم همجوشی هسته ای در خانه دست یافت.

به گزارش کانال خبری ICTPRESS به نقل از Business Insider، وقتی دستگاهش روشن می شود، یک گلوله گازی داغ از پلاسمای درخشان تولید می کند که شبیه به همان حالت ماده ای است که خورشید ما را تشکیل می دهد.

نازوردین، دانشجوی ریاضیات دانشگاه واترلو، این دستگاه را در چهار هفته در تابستان با قطعاتی که بیشتر به صورت آنلاین سفارش داده بود، ساخت. او گفت که از ابتدا تا انتها حدود 2000 دلار خرج کرده است.

او قبلاً هرگز روی پروژه های برق کار نکرده است و به دنبال شروع حرفه ای در فیزیک هسته ای نیست. او گفت که این دستگاه را به دلیل سرگرمی ساخته است و افزود: حداقل می توانم به خودم ثابت کنم که می توانم آن را بسازم. و من فکر می کنم این قسمت سرگرم کننده است.

همجوشی هسته ای چیزی است که خورشید و سلاح های گرما هسته ای ما را نیرو می دهد. این پدیده زمانی رخ می دهد که هسته اتم ها با هم ترکیب شده و مقدار زیادی انرژی تولید می کنند.

اگر بتوانیم از قدرت همجوشی استفاده کنیم، تقریبا چهار میلیون برابر بیشتر از سوختن نفت یا زغال سنگ انرژی تولید خواهیم کرد. به همین دلیل است که دانشمندان در سراسر جهان برای چندین دهه تلاش کرده اند تا دستگاهی بسازند که بتواند همجوشی هسته ای را برای مدت طولانی حفظ کند.

دستگاه هسته ای نازوردین یک نمونه اولیه است. نمی‌تواند همجوشی هسته‌ای ایجاد کند، اما می‌تواند به پلاسمایی که در آن همجوشی هسته‌ای رخ می‌دهد، دست یابد که گام مهمی در فرآیند کلی است. برای رساندن آن پلاسما به حالتی که اتم‌ها در آن ترکیب می‌شوند، به دستگاه قدرتمندتر و بودجه بیشتری نیاز است.

نازوردین از انجمن های آنلاین دستورالعمل دریافت کرد و از دوستان و هم اتاقی ها کمک گرفت. او همچنین از دستیار هوش مصنوعی ابر استفاده کرد و در مورد خطرات انجام چنین کاری پرسید.

نازوردین بیشتر موارد مورد نیاز خود را از سایت های فروش آنلاین سفارش می داد.

پس از سفارش چندین ترانسفورماتور و کشف اینکه آنها کار نمی کنند، او نتوانست ترانسفورماتور مناسب را آنلاین پیدا کند. در نهایت با تمام فروشگاه های تابلوهای نئونی در شهر تماس گرفت زیرا آنها این نوع ترانسفورماتور به نام ترانسفورماتور تابلوی نئونی را می فروشند که ولتاژ بسیار بالایی دارد.

کارلوس پاز سولدان، دانشیار فیزیک کاربردی در دانشگاه کلمبیا که در پروژه نازوردین شرکت نداشت، می‌گوید ساخت چنین نمونه‌های اولیه آسان نیست.

در حالی که این دستگاه ها ارزش واقعی زیادی ندارند، ابزارهای یادگیری عالی هستند.

دانش آموزانی که این کار را انجام می دهند بسیاری از مهارت های مرتبط را یاد می گیرند. آنها در مورد ولتاژ بالا و خلاء یاد می گیرند و اینها اجزای سازنده سیستم های همجوشی در مقیاس بزرگتر هستند.

هدف بعدی نازوردین ساخت دستگاه دیگری است که در واقع می تواند همجوشی هسته ای ایجاد کند. او پیش بینی می کند که قیمت آن حدود 10000 دلار باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.