افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 2 October , 2024
0

اظهارات پزشکان درباره واکنش به اسرائیل در کمیسیون امنیت ملی به گفته سخنگوی این کمیسیون

  • کد خبر : 382450
اظهارات پزشکان درباره واکنش به اسرائیل در کمیسیون امنیت ملی به گفته سخنگوی این کمیسیون

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم رضایی در جمع خبرنگاران درباره حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در نهاد ریاست جمهوری و دیدار با مسعود المدیکیان اظهار داشت: رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرد. وحدت ملی را اهمیت داد و گفت که پارلمان، دولت و سایر بخش های کشور باید دید […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم رضایی در جمع خبرنگاران درباره حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی در نهاد ریاست جمهوری و دیدار با مسعود المدیکیان اظهار داشت: رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرد. وحدت ملی را اهمیت داد و گفت که پارلمان، دولت و سایر بخش های کشور باید دید مشترک داشته باشند تا بتوانیم به نتیجه برسیم و مشکلات کشور و مردم را حل کنیم.

به گزارش ایرنا، رضایی یادآور شد: رئیس جمهور گزارشی از سفر خود به نیویورک و مجمع عمومی سازمان ملل شامل دیدار با 17 سران کشور، دیدار با رسانه ها و ایرانیان مقیم آمریکا ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: رئیس جمهور خاطرنشان کرد که باید انتقادات شنیده شود و روندها اصلاح شود. وی همچنین تاکید کرد که ما در برابر آمریکا شکست نخورده ایم و شکست نخواهیم خورد. چون دشمن در نقطه ضعف قرار دارد.

ایران خود را دشمن کوچکی نمی داند

این معاون در بخشی دیگر از سخنان رئیس جمهور در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور متخاصم نیست، گفت: البته ما خود را دشمن کوچک نمی دانیم. رئیس جمهور نیز در خصوص سفر خود به عراق توضیحاتی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: رئیس جمهور در این جلسه به این نکته اشاره کرد که همه اقوام ایران ایرانی و متعلق به ایران هستند. آنها همچنین تاکید کردند که هرگز حتی برای راحت طلبی دروغ نگفته اند و نخواهند گفت و یک کلمه هم علیه کاری که انجام داده اند نگفته اند.

رضایی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر هماهنگی بین ارکان مختلف کشور، تصریح کرد: رئیس جمهور متذکر شد که فردی را انتخاب نمی کنند که هماهنگ نباشد. علاوه بر این، در گام اول، ما به توافق و همبستگی نیاز داریم.

وی افزود: رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است تا کسانی که از قطار انقلاب پیاده شده اند به این قطار بازگردند و علاقه مند است که کسی از قطار انقلاب پیاده نشود. رئیس جمهور در این دیدار بر پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت که برای حل مشکلات کشور تلاش خواهد کرد و به همین دلیل رئیس جمهور شد.

محور کار ریاست جمهوری برنامه هفتم توسعه و سیاست های ابلاغی رهبری است.

رضایی با بیان اینکه تمرکز کار خود بر سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه هفتم توسعه بود، گفت: رئیس جمهور به چالش های کشور در حوزه برق، آب و گاز اشاره کرد و گفت بله ما همه با هم کار کنند اگر این کار را نکنیم این مشکلات حل نمی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رئیس جمهور آغاز سفرهای استانی را از برنامه های دولت عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور متذکر شد که نحوه و شکل اجرای آن اصلاح می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان برخی از اعضای کمیسیون که پیش از سخنان رئیس جمهور مطرح شد، گفت: اعضای کمیسیون مطالب و نقطه نظرات خود را بیان کردند. از جمله خواستار یکسان سازی حقوق بازنشستگان و ساماندهی مقامات دولتی بر اساس قانون شدند. اعضای کمیسیون تاکید کردند که هر اقدام دولت باید همراه با حمایت افکار عمومی باشد و افکار عمومی توجیه شود. در این دیدار بر استفاده از ظرفیت سفرای مقیم کشور برای توسعه دیپلماسی تاکید شد. آنها همچنین تاکید کردند که تفسیر قانون بر عهده مجلس است.

نماینده دشتستان در مجلس به بخشی دیگر از نظر اعضای کمیسیون مبنی بر انتخاب افراد قابل اعتماد و کارآمد به عنوان استانداران کشور اشاره و خاطرنشان کرد: همچنین اشاره شد که سازوکاری برای مشارکت نمایندگان در سیاست خارجی در نظر گرفته شود. .

رضایی خاطرنشان کرد: کمبود هزینه از سوی رهبری، دقت در بیان مواضع، لزوم حمایت از محور مقاومت، لزوم اصلاح نظام اداری و بروکراتیک کشور، لزوم داشتن ایده حکومت داری در مدیریت کشور، بهره مندی از فرصت های آذربایجان و افغانستان، رفع تحریم ها، لزوم رسیدگی به وضعیت استخدام، تقویت بودجه دفاعی، اصلاح ساختار روابط خارجی، نگرانی از عدم تعادل انرژی، تشکیل یک گروه کار ویژه برای مرزها. نیاز به هماهنگی با نهادهای کشور از جمله نظرات اعضای کمیسیون که در دیدار با رئیس جمهور بودند.

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.