افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

انتقاد از اقساط 40 میلیونی وام نخبگانی مسکن

  • کد خبر : 382179
انتقاد از اقساط 40 میلیونی وام نخبگانی مسکن

به گزارش بازار، حسین افشین در چهاردهمین همایش ملی نخبگان که صبح امروز با حضور رئیس جمهور در محل اجلاس سران برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، انتصاب مهرماه را برشمرد. 10 را روز ملی نخبگان عنوان کرد و گفت: به مناسبت سالروز ولادت این شهید مصطفی چمران به نام نخبگان […]

به گزارش بازار، حسین افشین در چهاردهمین همایش ملی نخبگان که صبح امروز با حضور رئیس جمهور در محل اجلاس سران برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، انتصاب مهرماه را برشمرد. 10 را روز ملی نخبگان عنوان کرد و گفت: به مناسبت سالروز ولادت این شهید مصطفی چمران به نام نخبگان علمی، ادبی و هنری نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان به همت رهبر انقلاب و با هدف کشف و شناسایی استعدادهای برتر از مناطق محروم ایجاد شد، گفت: وقتی ورزشکاری مدال می گیرد، پس از پایان دوره، قهرمانی اش تمام می شود، اما با شناسایی نخبگان و کشف استعدادهای آنها مسیر نخبگان آغاز می شود و این مسیر صعودی است.

مدیرعامل بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه مسیر نخبه شدن از کودکی آغاز می شود و تا پایان عمر نخبگان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: از این رو برنامه های نخبه پروری از دوران کودکی شروع می شود که طی آن خلاقیت در کودکان شکوفا می شود و ادامه می یابد. تا دانشگاه

وی با بیان اینکه شناسایی نخبگان کافی نیست و افزود: اگر مسیر نخبگان مشخص نباشد استعداد نخبگان همچنان بالقوه خواهد بود بنابراین باید مسیر تحصیلی آنها را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که از مدرسه تا دانشگاه آنها تصور می کنند دارند خودشان و آینده کشور را می سازند.

افشین گفت: در حوزه پزشکی تجربیات موفقی داریم چرا که در کنار دانشگاه های علوم پزشکی بیمارستان آموزشی وجود دارد و دانشجویان در کنار دانش تجربه کسب می کنند اما این مدل در رشته های فنی مهندسی و علوم انسانی وجود ندارد.

مدیرعامل بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه باید به آنها فرصت کسب تجربه و آموزش با نخبگان را بدهیم، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که هزینه های تبدیل ایده به محصول باید توسط دولت تامین شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین دغدغه های نخبگان مسکن نخبگان است و خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور در سال 1388 با وام از بنیاد ملی نخبگان مسکن گرفتم و در سال 1388 وامی که پرداخت شد 80 درصد قیمت یک خانه بود. من یک سوم حقوقم را قسط می دادم اما امروز نخبگان 23 درصد سود دارند و نخبگان باید ماهانه 40 میلیون تومان قسط بدهند. ، که الان هم نمی توانم پرداخت کنم.

وی ادامه داد: در سفرهای اخیرم به استان ها از استانداران و شهرداران خواستم زمین اضافی در اختیار نخبگان قرار دهند. در حال حاضر مقدمات در تهران و اصفهان در حال انجام است و کار در استان قم ادامه دارد. از این پس در تمامی سفرهای استانی این درخواست را از استانداران و شهرداران خواهم داشت تا بتوانیم در زمینه مسکن نخبگان اقدامات موثری انجام دهیم.

افشین با اشاره به اینکه امروزه کشورها دیگر با منابع طبیعی پیشرفت نمی کنند، گفت: اگر می خواهیم به عنوان یک قدرت علمی شناخته شویم باید مسیر نخبگان و معاونت علمی، فناوری و دانش ریاست جمهوری را به درستی مشخص کنیم. اقتصاد اینگونه برنامه ریزی خواهد کرد.” . با این برنامه می توان به تشکیل نیروهای لازم برای اداره و اداره کشور و تشکیل شرکت های دانش بنیان موفق تا پایان دولت فدرال امیدوار بود.

مدیرعامل بنیاد ملی نخبگان در پایان تاکید کرد: فناوری بدون سرمایه گذاری کافی راه به جایی نمی برد و ما مسئولیت هدایت این مسیر و رفع نیازهای نخبگان را بر عهده داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.