افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

حداکثر تولید بنزین و گاز نفتی برای تامین سوخت زمستانی/ افزایش 39 درصدی سوخت رسانی به نیروگاه ها در سال 1403 در دستور کار قرار گرفت.

  • کد خبر : 382003
حداکثر تولید بنزین و گاز نفتی برای تامین سوخت زمستانی/ افزایش 39 درصدی سوخت رسانی به نیروگاه ها در سال 1403 در دستور کار قرار گرفت.

کرامت ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار شانا، با اشاره به هماهنگی های لازم بین بخشی و زیر واحدی در وزارت نفت برای تامین بهینه سوخت زمستانی، برنامه ریزی لازم برای تولید حداکثری محصول و توزیع آن به مصرف کنندگان مختلف، گفت: در تمامی نقاط کشور در مجتمع شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده […]

کرامت ویسکرمی در گفت و گو با خبرنگار شانا، با اشاره به هماهنگی های لازم بین بخشی و زیر واحدی در وزارت نفت برای تامین بهینه سوخت زمستانی، برنامه ریزی لازم برای تولید حداکثری محصول و توزیع آن به مصرف کنندگان مختلف، گفت: در تمامی نقاط کشور در مجتمع شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و پالایشگاه ها انجام شده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای حل مشکل عدم تعادل، افزایش حداکثر تولید در میادین گازی حوزه بالادست و تولید گاز و فرآورده های نفتی در حوزه پایین دستی است که امیدواریم تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد. زمستان می شود و قادر خواهیم بود سوخت مورد نیاز زمستان را به صورت بهینه تامین کنیم.

رشد بیش از 7 درصدی مصرف بنزین در سال 1403/ ثبت رقم بی سابقه مصرف بنزین در شهریور

مدیرعامل شرکت ملی پخش مشتقات نفتی در خصوص حجم مصرف بنزین در کشور گفت: در شهریور ماه امسال به طور متوسط ​​133 میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که بی سابقه است. میانگین مصرف روزانه بنزین در هفته اول مهر نیز به 128 میلیون لیتر رسید، رقمی همچنان بالا که کاهش محسوسی نداشته است.

ویسکرمی اعلام کرد: میانگین مصرف روزانه بنزین از ابتدای امسال تا 18 اردیبهشت 124.5 میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 116 میلیون لیتر افزایش 7.2 درصدی داشته است.

توزیع روزانه نزدیک به 110 میلیون لیتر نفت و گاز از ابتدای سال تاکنون

وي افزود: از ابتداي سال جاري تا 18 ارديبهشت ماه به طور متوسط ​​روزانه 109.6 ميليون ليتر نفت و گاز در بخش هاي نيروگاهي برق و غير برق توزيع شده كه نسبت به مدت مشابه 5.6 درصد رشد داشته است. . سال گذشته با 103.8 میلیون لیتر.

افزایش 39 درصدی تحویل سوخت مایع نیروگاه ها در سال 1403

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره توزیع سوخت نیروگاه ها اظهار داشت: از ابتدای سال 1403 تا هفتم مهرماه در مجموع نفت 39 درصد افزایش عرضه سوخت مایع نیروگاه ها داشتیم. و کوره های گاز و نفت.

ویسکرمی تصریح کرد: نیروگاه های حرارتی از جمله صنایع عمده مصرف کننده انرژی هستند که سوخت اصلی آنها گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن کوره های گازوئیل یا نفت است. از ابتدای سال ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاه ها آغاز شده است.

ذخیره سازی زمستانه سوخت در کارخانه های سیمان از شهریور ماه آغاز شد

وی گفت: برای تولید پایدار کارخانه های سیمان که هر ساله با محدودیت گاز طبیعی مواجه هستند باید برنامه ریزی مناسبی انجام شود و از تابستان جلسات مختلفی با انجمن سیمان سازان و وزارت حراست برگزار و هماهنگی های لازم صورت گیرد. در “گروه ویژه کوره های نفت” در زمینه تسهیل خرید و… و شرایط ذخیره سازی سوخت ذخیره شهریور برای روزهای پرمصرف در زمستان تسهیل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: قیمت سوخت مایع تحویلی به کارخانه های سیمان در موارد محدودیت گازرسانی، قیمت یارانه ای و متناسب با قیمت گاز طبیعی است.

موجودی ذخایر نفت سفید کافی است/سوخت نفت سفید روستاییان برای زمستان ذخیره شده است.

ویسکرمی ذخیره سازی مناسب سوخت نفت سفید روستایی از اوایل شهریورماه را مورد تاکید قرار داد و گفت: کمبود سوخت در مناطق روستایی وجود ندارد. ذخایر نفت سفید در کشور مناسب است و از فصل تابستان ذخیره سازی در مناطق صعب العبور انجام شده و بر اساس دستورالعمل اقلیمی شرکت ملی گاز، نفت سفید مورد نیاز ساکنان خواهد بود. کافی باشد به صورت الکترونیکی توزیع می شود.

وی یادآور شد: حدود 2 میلیون و 100 هزار مسکن روستایی، شهری و عشایری نفت سوز داریم که طبق روند سالانه در روزهای سرد سال در این مناطق عرضه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382003

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.