افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

درد مردم مرا به سیاست کشاند. ما نباید آنها را مجبور کنیم که مانند ما باشند.

  • کد خبر : 381804
درد مردم مرا به سیاست کشاند. ما نباید آنها را مجبور کنیم که مانند ما باشند.

آفتاب نیوز: رئیس جمهور در تشریح روندی که در دوران تحصیل طی کرد، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات مردم درس خواندم و این درد مردم بود که مرا به سیاست کشاند. صبح روز سه شنبه 19 اسفند 1403، مسعود مزیکیان در چهاردهمین همایش ملی نخبگان، برای شهادت سید رساط و یارانش به گلایه پرداخت. وقتی […]

آفتاب نیوز:

رئیس جمهور در تشریح روندی که در دوران تحصیل طی کرد، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات مردم درس خواندم و این درد مردم بود که مرا به سیاست کشاند.

صبح روز سه شنبه 19 اسفند 1403، مسعود مزیکیان در چهاردهمین همایش ملی نخبگان، برای شهادت سید رساط و یارانش به گلایه پرداخت. وقتی از شهر خارج شدم دیدم دنیا فرق می کند و باید جور دیگری به آن نگاه کنیم. من در خانه با تلفن بازی می کردم و وقتی به سربازی رفتم دیدم که نمی شود اینطور زندگی کرد و باید جور دیگری عمل کرد. حمایت مالی نداشتم و پدرم کارمند معمولی بود و خانواده معمولی داشتم و زیاد مدرسه نمی رفتم اما تصمیم گرفتم جور دیگری زندگی کنم.

وی ادامه داد: قبول نداشتم در جامعه ای زندگی کنیم که ما را مجبور کنند. خدمت ضربه سختی به ما زد و تصمیم گرفتم به دانشگاه بروم و پزشکی بخوانم. من دیپلم دبیرستان داشتم و باید دیپلم دیگه بگیرم. برای ورود به دانشگاه نمرات خوب لازم بود. وقتی تصمیمم را گرفتم، شبانه روز درس خواندم و دانشجوی پزشکی شدم. تعجب کردم و فکر نمی کردم به دانشگاه بروم. مثل الان فکر نمی کردم رئیس جمهور شوم. دیدم واقعا دانشجو شدم. آنجا تصمیم گرفتم مشکل مردم را حل کنم تا باور ما را باور کنند. در زمان شاه بیشتر پزشکان رها شده بودند و خیلی به ما رسیدگی نمی کردند، اما تصمیم گرفتم با مهارت خود به مردم خدمت کنم.

نمی توان سلامت مردم را به دست بازار سپرد
وی یادآور شد: بعد از انقلاب برنامه ریزی کردیم که چگونه مشکلات مردم را در روستاها حل کنیم. در زمان جنگ در عملیات لشکر عاشورا حضور داشتیم یا نیرو اعزام می کردیم. ما باید از آب و خاک خود دفاع می کردیم. بعد از جنگ به دنبال تجربه بودیم. جراح قلب تبریز هر دو سه ماه یک بار نوبت می گرفت. به او گفتم که باید این مشکل را حل کنم و به سراغ متخصص رفتم تا این مشکل را برای مردم حل کند. من در امتحان دوم شدم. اساتید آن رتبه حرفم را باور نکردند و نیامدند به ما آموزش جراحی بدهند چون فکر می کردند ما داریم بازیگوش می کنیم.

رئیس جمهور گفت: برای رفع مشکلات مردم جراح قلب شدم نه برای گرفتن پول و مقام. الان دفتر ندارم، سهام ندارم. چرا ما نمی توانیم مشکل مردم خود را حل کنیم؟ این درد ما را به سیاست کشاند. وقتی نماینده شدم متوجه شدم با یک تصمیم می توانیم مشکل همه را حل کنیم. ما باید کاری می کردیم که مشکل بهداشت و درمان همه مردم حل شود. در قانون برنامه سوم بهداشت عمومی به بازار داده بودند که هرکس پول دارد می تواند عمل کند. جان مردم قابل مذاکره نیست و نمی توانیم بگوییم که چون پول ندارید اقدام نمی کنیم. نمی توان سلامت مردم را به دست بازار سپرد. ما قانون را تغییر دادیم اما قسمت هایی اجرا شد و برخی اجرا نشد.

هنر خروج از کشور نیست، هنر ماندن و حل مشکلات کشور است.
این پزشک پس از بیان اینکه ما ایرانی هستیم و باید برای کشورمان چاره اندیشی کنیم، ادامه داد: قرار نیست دیگران برای ما راه حلی پیدا کنند. اگر کسانی که می دانند این کار را انجام دهند، راهی پیدا می شود. اگر راهی نباشد، راهی پیدا می کنیم که مردم را از این وضعیت خارج کنیم. افرادی که این وضعیت را قبول ندارند می توانند ما را نجات دهند. هنر خروج از کشور نیست، هنر ماندن و حل مشکلات کشور است.

پزشکان با بیان اینکه فرهنگ نگاه بسته و نیرو نیست، گفتند: نباید آنها را مجبور کنیم که مثل خودمان باشند، اما اگر از هر نظر انسان برتری شدیم، همه دوست دارند مثل ما باشند و از ما درس بگیرند.

مشکل را کسانی حل می کنند که اراده و درد مردم دارند.
و افزود: کسانی که ذهنی خلاق، پویا و ناآرام دارند می توانند کمک کنند. کسانی که قالب را می پذیرند نمی توانند مشکلات را حل کنند. هنر این است که بمانیم و با وجود مشکلاتی که ایجاد می کنند به دنبال حل مشکلات کشور باشیم. من را از نمایندگی محروم کردند. شما درگیر این نوع نگاه ها هستید و ما باید بمانیم، بجنگیم و به حل مشکل کشور ادامه دهیم. مشکل را کسانی حل می کنند که اراده و درد مردم دارند. انسان اگر دردی را احساس کند خوشحال می شود، درمان درد بی درد آتش است. ما باید از این وضعیت خارج شویم.

من به عنوان رئیس جمهور زندگی راحتی ندارم.
وی تاکید کرد: برای حل مشکلات باید مهارت و انگیزه داشت. من به عنوان رئیس جمهور زندگی راحتی ندارم. گاهی از خودم سوالاتی می پرسم که به نظرم عجیب می آید اما حل مشکلات مردم مهم است. ما نیامده ایم که برای خود و اطرافیانمان جایی درست کنیم که بخوریم، غذا بگیریم و قیافه کنیم. ما آمده ایم مشکلات مردم را حل کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.