افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

کودک ولگرد تحویل فدراسیون فوتبال شد

  • کد خبر : 381788
کودک ولگرد تحویل فدراسیون فوتبال شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفتگو با اصحاب رسانه پس از چهلمین جلسه هیات اجرایی این کمیته گفت: امروز چهلمین جلسه هیات اجرایی برگزار شد و در آن چند موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ما جلسه کمیته را پیش رو داریم و باید تصمیماتی گرفته می شد. […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفتگو با اصحاب رسانه پس از چهلمین جلسه هیات اجرایی این کمیته گفت: امروز چهلمین جلسه هیات اجرایی برگزار شد و در آن چند موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ما جلسه کمیته را پیش رو داریم و باید تصمیماتی گرفته می شد. موضوعات مطرح شده بحث های مربوط به بازی های آسیایی ناگویا، بازی های المپیک لس آنجلس و برگزاری بازی های المپیک پاریس بود. 4 درخواست رسیدگی شد و بقیه موضوعات در جلسات بعدی خواهد آمد. با توجه به دستورالعمل حمایت از بازی های آسیایی، کمیته ها و فدراسیون های مربوطه باید شروع به کار کنند. بسته حمایتی از ورزشکاران 15 تا 200 میلیون تومانی خواهیم داشت البته با قطعی شدن تایید. شناسایی ورزشکار و نهایی شدن رشته در قالب ارتقای کیفی مواردی است که در مصوبه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: قرار بود کاروان ایران در بازی های آسیایی ناگویا کیفی باشد اما هنوز مشخص نشده است که چگونه حمایت کنیم، در چند رشته حضور داشته باشیم و انتظار چند مدال را داریم. جمع بندی نهایی هنوز انجام نشده و این اولین جلسه رسمی حمایتی خواهد بود و در این باره جلسه فوق العاده ای خواهیم داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: نظام آموزشی و پژوهشی کمیته ملی المپیک از دیگر موارد مطرح شده بود. آکادمی، کمپ و امکانات ورزشکاران از سال گذشته بهبود یافته و 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه شده است. در این راستا دو دستورالعمل داشتیم که اعضا خواستند در جلسه هفته آینده نهایی و بررسی نشود. احتمالا جلسه بعدی در آکادمی برای بازدید از آکادمی خواهد بود. امکانات آکادمی باید در اختیار ورزشکاران باشد. برخی در گذشته از بازسازی استفاده کرده اند، اما این رویه تغییر خواهد کرد.

وی گفت: دستور سوم بحث درباره تیم فوتبال امید بود. بعد از بازی های آسیایی هانگژو نظر هیات اجرایی و اعضای کمیته را اعلام کردیم. با توجه به اختلاف نظر بین کمیته و فوتبال لازم است یک بار تمام شود. فدراسیون نوشت و اعلام کرد چون نیم قرن است که سهمیه نگرفته ایم در صورت امکان تصمیم بگیریم که اختیار در اختیار کمیته یا وزارتخانه باشد. فوتبال فدراسیون هیچ تفاوتی با کشتی، وزنه برداری، تکواندو و… ندارد. ما وظیفه داریم از فدراسیون ها حمایت کنیم. امروز تصمیم گرفتیم که مسئولیت تیم فوتبال امید بر عهده فدراسیون فوتبال است و آن را تایید می کنیم. سیاست ما در گذشته هم همین بوده و هیچ وقت دخالت نمی کنیم و فقط حمایت می کنیم. برای بسته شدن پرونده، آن را تایید کردیم تا مشخص شود آیا ناکارآمدی در فدراسیون وجود دارد یا خیر. فدراسیون فوتبال در نامه ای رسمی درخواست کرد که خود حامی تیم امید باشند و این نامه توسط مهدی تاج نوشته شده است.

وی تصریح کرد: در بخشی از نامه تاج به کمیته ملی المپیک آمده است; با توجه به کمبود وقت و لزوم تصمیم گیری به موقع برای کادر فنی تیم امید و جلوگیری از مشکلات و ناکامی های سال های اخیر، شایسته است تصمیمات اجرایی و مسئولان تیم مذکور به طور کامل به یکی از دو سازمان کمیته ملی المپیک یا فدراسیون فوتبال.

هاشمی افزود: جایگاه فوتبال ما در آسیا خوب است و این رشته حق مدال آوری در بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک را دارد. ما در حد توان از همه فدراسیون ها برای مدال آوری و مسابقات بین المللی حمایت می کنیم. حمایت ما در حد توان کمیته است. مثلا بودجه 50 میلیاردی کشتی ما به این معنا نیست که کل بودجه کشتی را تحویل می دهیم. بودجه کشتی 300 تا 400 میلیارد است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: واگذاری مدیریت و بهره برداری از دو ستاد این کمیته نیز مورد بررسی قرار گرفت. مدیریت عملیاتی کوی آزادی به دلیل اینکه این فدراسیون ورزشکار مستقلی ندارد و در اختیار همه رشته هاست به پزشکی ورزشی سپرده شده است. مقرر شد با توجه به نیاز فدراسیون ها خدمات ارائه شود. خوابگاه نصرت هم به دلیل داوطلب بودن به گلف واگذار شد اما خدمات برای همه فدراسیون ها خواهد بود.

هاشمی تاکید کرد: درباره المپیاد فدراسیون دانش آموزی و درخواست این فدراسیون صحبت کردیم و قرار شد علاوه بر بودجه مصوب، یک و نیم میلیارد تومبا اهدا شود. بین 60 تا 70 درصد بودجه فدراسیون ها پرداخت شده است. 88 میلیارد به ورزشکاران اهدا شده است.

وی افزود: ورزشکارانی که در فینال المپیک از جمله علیپور، رستمیان و الفتی و شمشیربازی حضور داشتند مورد حمایت و تشویق ویژه قرار گرفتند. از نظر تجهیزات هم این فدراسیون ها حمایت دارند. کسب مدال های ما باید بین 8 تا 10 رشته باشد. تیراندازی با کمان و تیراندازی می توانند به خود افتخار کنند که چند مدال دارند.

هاشمی درباره کسر یک میلیارد مالیات از پاداش ورزشکاران بیان کرد: این مبلغ 10 درصد است و به ازای هر پاداش مشمول مالیات می شود و این را ذیحساب وزارتخانه و کمیته اعلام کرد. ما، وزارتخانه و فدراسیون ها تلاش می کنیم معاف شویم.

253 258

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.