افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

دریاچه گهر کجاست؟ | سفر به بهشت ​​لرستان

  • کد خبر : 381704
دریاچه گهر کجاست؟ | سفر به بهشت ​​لرستان

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بهشت ​​لرستان کجاست؟ جایی که طبیعت بکر، آب شفاف و کوه های باشکوه در کنار هم تصویری از صلح را خلق کرده اند؟ آیا تا به حال نام دریاچه گهر را شنیده اید؟ این دریاچه زیبا و منحصر به فرد در دل رشته کوه های […]

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بهشت ​​لرستان کجاست؟ جایی که طبیعت بکر، آب شفاف و کوه های باشکوه در کنار هم تصویری از صلح را خلق کرده اند؟ آیا تا به حال نام دریاچه گهر را شنیده اید؟ این دریاچه زیبا و منحصر به فرد در دل رشته کوه های زاگرس یکی از جاذبه های طبیعی ایران است که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. اما آیا می دانید دریاچه گهر لرستان دقیقا کجاست و چگونه می توانید به آنجا بروید؟ در این مقاله از مجله گردشگری. امروز پرواز کن ما به تمام سوالات شما در مورد این دریاچه زیبا پاسخ خواهیم داد.

دریاچه گهر کجاست؟

برای رسیدن به دریاچه گهر باید به منطقه حفاظت شده اشترانکوه در استان لرستان بروید. اشترانکوه بین سه شهر درود، ازنا و الیگودرز قرار دارد. این دریاچه که توسط رشته کوه اشترانکوه احاطه شده است دارای سواحل شنی است که چشم اندازهای زیبایی را به وجود آورده است. این دریاچه از دو قسمت بزرگ یا کله گهر و کوچک یا کوره گهر تشکیل شده است.

  • دریاچه بزرگ گهر حدود 1500 متر طول و حدود 400 متر عرض دارد و در برخی نقاط به 800 متر می رسد.
  • دریاچه کوچک گهر 500 متر طول و 150 متر عرض دارد که از بالای دریاچه جاری می شود و زیستگاه چندین گونه ماهی است.

این منطقه در سال های اخیر با کاهش بسیار زیاد بارندگی دستخوش تغییرات اقلیمی شده است، اما همچنان همچون نگینی در قلب استان لرستان می درخشد و سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند.

  • آدرس دریاچه گهر: استان لرستان، بین دورود، الیگودرز و ازنا، منطقه حفاظت شده اشترانکوه.

آدرس دریاچه گهر لرستان در نقشه گوگل

همه چیز درباره دریاچه گهر لرستان

دریاچه گهر لرستان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی به عنوان نگین طبیعی لرستان شناخته می شود. همانطور که قبلاً گفتیم خانه به دو قسمت تقسیم می شود. دریاچه گهر بزرگ و دریاچه گهر کوچک. این دو دریاچه در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارند و گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند اغلب از هر دو دیدن می کنند. یکی از جاذبه های دریاچه گهر لرستان، آب زلال و فیروزه ای آن است که مانند آینه ای طبیعی، انعکاس زیبای کوه و آسمان را در خود جای داده است.

این دریاچه اولین بار در سال 1890 توسط یک جهانگرد انگلیسی کشف شد. وی که برای انجام تحقیقات به منطقه لرستان سفر کرده بود، این دریاچه را نگینی در قلب این استان دانست. البته گفته می شود پیش از این یک زمین شناس اتریشی این دریاچه را در سال 1888 مشاهده کرده بود اما اولین تصویر از این دریاچه در سال 1891 توسط ژان ژاک دومورگان فرانسوی ثبت شد.

دریاچه گهر لرستان

مسیر دریاچه گهر چگونه به دریاچه برسیم؟

مسیرهای مختلفی برای رسیدن به دریاچه گهر وجود دارد که معروف ترین آنها از طریق شهر درود است. از این شهر می توانید با پیاده روی به دریاچه گهر برسید. پیاده روی در این مسیر نیاز به آمادگی جسمانی خوبی دارد چرا که حدود 18 کیلومتر پیاده روی در پیش خواهید داشت. این مسیر زیبا از میان رشته کوه های زاگرس می گذرد و مناظر بی نظیری از طبیعت بکر را به شما نشان می دهد.

  • مسیر پیاده روی به سمت دریاچه گهر از سمت الیگودرز: مسافت حدودا 8 کیلومتر است و شما باید به طور متوسط ​​3 ساعت پیاده روی کنید.
  • مسیر پیاده روی گهر از سمت درود: به طور کلی این دریاچه 35 کیلومتر با درود فاصله دارد اما اگر از درود به دریاچه بروید باید 13 کیلومتر پیاده روی کنید و تا نزدیکترین پارکینگ حدود 5 ساعت فاصله داشته باشید.
مسیر دسترسی به دریاچه گهر

آب و هوا در دریاچه گهر بهترین زمان برای سفر به دریاچه.

همانطور که گفته شد دریاچه گهر لرستان در منطقه ای کوهستانی قرار دارد. آب و هوای این منطقه سرد است، بنابراین می توان حدس زد که فصل پاییز و زمستان در انتظار آن باشد. در عین حال فصل خنک بهار و تابستان این دریاچه بهترین مقصد برای فرار از گرما است. پس اگر قصد دارید بهترین زمان را برای بازدید از دریاچه گهر لرستان انتخاب کنید، اوایل پاییز فرصت خوبی است. فقط به خاطر داشته باشید که اگر قصد دارید شب را در زیر آسمان پرستاره بگذرانید، حتما وسایل گرمایشی کافی به همراه داشته باشید.

دریاچه گهر در زمستان

اگرچه بیشتر گردشگران در فصل تابستان به دیدن دریاچه گهر می آیند، اما زمستان این دریاچه نیز تجربه ای فراموش نشدنی است. دریاچه گهر در زمستان پوشیده از برف و یخ است و منظره ای آرام و جادویی را به نمایش می گذارد. اما مسیر دسترسی در این فصل دشوارتر است و نیاز به تجهیزات حرفه ای دارد. بازدید از دریاچه گهر لرستان در فصل زمستان بیشتر برای علاقه مندان به طبیعت گردی و گردشگری ماجراجویی حرفه ای مناسب است.

اگر در فصل زمستان به این منطقه سفر می کنید، حتماً وسایل مورد نیاز از جمله لباس گرم، چادر، کفش مناسب کوهنوردی، کیسه خواب، شارژر و باتری قابل حمل، قطب نما و نقشه، کوله پشتی، جعبه کمک های اولیه، چراغ قوه، غذا و نوشیدنی به همراه داشته باشید. . وسایل مناسب را بیاورید

دریاچه گهر در زمستان

اطراف دریاچه گهر لرستان

اطراف دریاچه گهر لرستان زیستگاه چندین گونه گیاهی و جانوری است. تا به امروز 195 گونه پرنده، 30 گونه خزنده و 45 گونه پستاندار در این منطقه شناسایی شده است. اما گردشگران در سفر به این منطقه می توانند گونه هایی مانند عقاب و کبک را مشاهده کنند. علاوه بر این پستاندارانی مانند بز کوهی، گراز وحشی و روباه نیز در این منطقه زندگی می کنند. وجود این جانوران باعث شده است که دریاچه گهر به عنوان یکی از مناطق غنی از نظر تنوع زیستی شناخته شود.

جاذبه های گردشگری اطراف دریاچه گهر

اطراف دریاچه گهر لرستان مملو از جاذبه های طبیعی است که بازدید از آن ها تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

دره نگاه یا آب سفید

دره نگاه یکی از زیبایی های منحصر به فرد اطراف دریاچه گهر شهرستان درود است. این دره با دیواره های صخره ای مرتفع منظره ای خیره کننده ایجاد می کند و مکانی عالی برای دوستداران طبیعت و کوهنوردان است. آب جاری از این دره از رودخانه های دره گردو و دره خرس سرچشمه می گیرد. طول این دره 12 کیلومتر و عرض آن حدود 500 متر تخمین زده شده است. در این منطقه می توانید انواع گیاهان بومی مانند درخت بادام، درخت انجیر، راسوا و … را مشاهده کنید.

دره نگاه یا آب سفید

آدرس دره نگاه در گوگل مپ

بیشه گرمه یا آبشار گرمه

بیشه گرمه که به آبشار گرمه یا پلانار نیز معروف است در مجاورت روستای چم چیت قرار دارد. آبشار گرمه در 23 کیلومتری جنوب غربی دورود و در مسیر رودخانه سزار واقع شده است. منطقه ای زیبا که یکی از مقاصد محبوب طبیعت گردان به حساب می آید. هوای پاک و مطبوع این منطقه به خصوص در فصل تابستان گردشگران را به خود جذب می کند.

بیشه گرمه یا آبشار گرمه

آدرس بیشه گرمه در گوگل مپ

جایزه کوه

کوه پریز یکی دیگر از جاذبه های نزدیک دریاچه گهر و در منطقه درود است. این کوه با ارتفاع بیش از 3000 متر مقصدی ایده آل برای کوهنوردان حرفه ای و طبیعت گردی محسوب می شود. صعود به قله می تواند یک تجربه هیجان انگیز و چالش برانگیز باشد. اگر فصل مناسبی را برای بازدید از این کوه انتخاب کنید، می توانید لاله های واژگون را در پای آن ببینید.

جایزه کوه

آدرس Koh Priz در نقشه گوگل

تفریحات دریاچه گهر درود لرستان

دریاچه گهر لرستان فرصت های زیادی را برای تفریح ​​و استراحت فراهم می کند. شنا، قایق سواری و ماهیگیری از جمله فعالیت های محبوب در این منطقه است. آب شفاف دریاچه و چشم انداز طبیعی اطراف آن مکانی فوق العاده برای تجربه یک روز آرام و فراموش نشدنی فراهم می کند. علاوه بر این مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی در اطراف دریاچه تجربه متفاوتی از طبیعت گردی در این منطقه را به شما می دهد.

طبیعت گردی دریاچه زیبای گهر.

یکی از مهم ترین تفریحات گردشگران اطراف این دریاچه، بازدید از طبیعت بکر و زیبا است. در این منطقه کوهستانی برای دوستداران طبیعت، جاذبه هایی برای کشف و بکرها وجود دارد که مطمئنا شما را شگفت زده خواهد کرد.

تور طبیعت گردی دریاچه گهر

پیاده روی دریاچه گهر

برای کشف طبیعت زیبا و ناشناخته این دریاچه، کفش مناسب بپوشید و محیط اطراف را کشف کنید. زیبایی این منطقه به قدری مسحور کننده است که وقتی به ساعت نگاه می کنید متوجه می شوید که ساعت ها راه رفته اید اما هنوز زیبایی منطقه تمام نشده است.

تشدید

از آنجایی که این دریاچه در منطقه ای تپه ای واقع شده است، عاشقان طبیعت گردی در فصول مختلف کوله پشتی خود را بسته و به دریاچه زیبای گهر می روند. با توجه به تنوع آب و هوای این منطقه، حتما امکانات و تجهیزات کافی برای فتح قله های اطراف دریاچه به همراه داشته باشید.

ماهیگیری در دریاچه گهر

از آنجایی که در این دریاچه چندین نوع ماهی وجود دارد، اگر ماهیگیر باشید می توانید انواع ماهی آزاد، ماهی زردپر، قزل آلای رنگین کمان و … را صید کنید. فقط به یاد داشته باشید که طبق مقررات، ماهیگیری در اواسط خرداد برای عموم ممنوع است.

ماهیگیری در دریاچه گهر لرستان

عکس

محیط اطراف و طبیعت زیبای دریاچه آنقدر بکر و خاص است که می توانید صدها عکس زیبا از منطقه کوهستانی، اطراف دریاچه و فضاهای سبز بگیرید.

دریاچه گهر سفری به دنیای آرامش و زیبایی لرستان

دریاچه زیبای گهر که یکی از زیباترین دریاچه هاست. دیدنی های لرستان مکانی محسوب می شود که در آن آرامش و زیبایی را در کنار طبیعت بکر و زیبا تجربه خواهید کرد. چه در تابستان به خنکای کوه پناه ببرید و چه در زمستان به ماجراجویی در دل برف و یخبندان، این دریاچه همیشه آماده خلق خاطرات فراموش نشدنی است. برای هر طبیعت گردی سفر به دریاچه گهر گزینه بسیار خوبی است که تجربه متفاوت و نابی از لرستان را برای شما رقم خواهد زد.

آیا از این دریاچه زیبا دیدن کرده اید؟ پیشنهاد و نظر خود را برای سفر به دریاچه زیبای گهر با ما در میان بگذارید!

سوالات متداول دریاچه منحصر به فرد گهر لرستان

بین تهران و دریاچه گهر چند کیلومتر فاصله است؟

برای سفر از تهران به دریاچه لرستان حدود 416 کیلومتر پیش رو دارید.

دریاچه گهر در کدام استان قرار دارد؟

این دریاچه در منطقه حفاظت شده اشترانکوه استان لرستان قرار دارد.

دریاچه گهر چقدر فاصله دارد؟

طول مسیر پیاده روی تا دریاچه بستگی به مسیر انتخابی شما دارد. 13 کیلومتر است و تا درود حدود 5 ساعت راه است. همچنین مسیر دریاچه گهر تا الیگودرز 8 کیلومتر است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.