افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

حکم اعدام 2 متجاوز به عنف در کرمان اجرا شد

  • کد خبر : 381677
حکم اعدام 2 متجاوز به عنف در کرمان اجرا شد

۱۰ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۱۰:۰۳:۳۲ رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حکم اعدام دو نفر که در محور هفت باغ کرمان مرتکب چندین تجاوز جنسی شده بودند در زندان مرکزی کرمان اجرا شد. به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی گفت: رسیدگی به موقع به این گونه اتهامات امنیتی و مجازات مجرمان […]


۱۰ / ۰۷ / ۱۴۰۳ – ۱۰:۰۳:۳۲





رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حکم اعدام دو نفر که در محور هفت باغ کرمان مرتکب چندین تجاوز جنسی شده بودند در زندان مرکزی کرمان اجرا شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی گفت: رسیدگی به موقع به این گونه اتهامات امنیتی و مجازات مجرمان طبق مقررات قانونی در کاهش آلام شهروندان آسیب دیده از این جرایم موثر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: در خرداد ماه سال 1402 در پی چند فقره ضرب و جرح افراد ناشناس در محور هفت باغ، شناسایی و دستگیری متهمان در برنامه دستگاه قضایی و ماموران انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفت. ، و متهمان این پرونده در کمترین زمان ممکن توسط مقامات قضایی شناسایی و بازداشت شدند.

وی ادامه داد: در این پرونده 3 متهم وجود داشتند که انگیزه اصلی ارتکاب جرم در این پرونده حمله به مردم به ویژه جوانان و زوجین بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی ادامه داد: «متهم ردیف اول» این پرونده از حیث ارتکاب 2 فقره تجاوز به عنف و سرقت مستعد شکنجه، «متهم ردیف دوم» این پرونده از حیث ارتکاب 2 فقره اتهام. تجاوز به عنف و سرقت با گرایش به شکنجه و بر اساس مستندات پرونده در دادگاه کیفری دوم یک استان به اعدام محکوم شدند.

وی با تاکید بر اینکه محاکمه متهمان این پرونده با حضور وکلای آنان و با رعایت موازین قانونی و کیفری انجام شد، گفت: حکم صادره از سوی دادگاه پس از تایید دیوان عالی کشور اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به مقوله جرم تجاوز به عنف توام با سرقت و غیرقابل تحمل بودن این گونه جرائم نه برای شهروندان و نه برای ما مسئولان، تصریح کرد: دستگاه قضایی با نظرات قاطع خود و مدافعان امنیت مردم در سیستم های امنیتی و فرجا همواره با برخورد قاطع و قانونی با مجرمان از جان و مال و ناموس مردم دفاع می کند.

وی با بیان اینکه پرونده مذکور در کوتاه ترین زمان ممکن با دقت کامل و طی مراحل قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای حکم شد، افزود: انتشار این خبر فجیع تجاوز جنسی طی سال گذشته باعث شد. تأسف و تأثر فراوان در بین مردم استان. برخورد به موقع با این گونه ادعاهای امنیتی و مجازات مجرمان در کاهش آلام شهروندان آسیب دیده از این جرایم مؤثر بوده و از گستاخی سایر افراد مستعد ارتکاب آن جلوگیری می کند. ، تا بدین ترتیب کشور و سرزمین اسلام ما را از این گونه آسیب های اجتماعی حفظ کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در خصوص متهم ردیف سوم پرونده نیز به دلیل اینکه پرونده برای رفع ابهام به دیوان عالی کشور ارسال شد، پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور، براساس آخرین تصمیمات قضایی اقداماتی انجام خواهد شد.


انتهای پیام/


تلگرام خبری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.