افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

قهرمانی آسیا برای من رویا نیست/می خواهیم نسل بزرگی تربیت کنیم – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 381426
قهرمانی آسیا برای من رویا نیست/می خواهیم نسل بزرگی تربیت کنیم – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهربا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عبدی، سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران درباره عملکرد تیمش در رقابت های زیرمجموعه 20 آسیایی در لائوس گفت: ابتدا ای می خواهم از خدا تشکر کنم که باعث افتخار ماست. به جز بازی اول که ساعت 19 به وقت محلی بود و رطوبت […]

به گزارش خبرگزاری مهربا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، حسین عبدی، سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران درباره عملکرد تیمش در رقابت های زیرمجموعه 20 آسیایی در لائوس گفت: ابتدا ای می خواهم از خدا تشکر کنم که باعث افتخار ماست. به جز بازی اول که ساعت 19 به وقت محلی بود و رطوبت هوا تغییری نکرد، در دو بازی بعدی ساعت 16 بازی کردیم که خورشید مستقیم می تابد، بنابراین در گرمای شدید با رطوبت شدیدتری مواجه شدیم. . در واقع یکی از رقبای ما آب و هوای کاملا متفاوت لائوس بود.

سرمربی تیم ملی جوانان ایران به وضعیت برگزاری مسابقات در زمین چمن ورزشگاه ملی لائوس اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه تا حدودی روان بود اما لغزش بیش از حد زمین نه تنها برای ما بلکه برای ما نیز مشکل ایجاد کرد. همه تیم ها و ناهمواری زمین بسیار آزاردهنده شد. به خصوص در محوطه 18 قدم که تیم ها نتوانستند به خوبی به دروازه ضربه بزنند، که تقریباً در بازی با هند بیشتر مشهود بود.

وی با اشاره به هدف کوتاه تیمش در مرحله مقدماتی خاطرنشان کرد: در این نوع بازی های گروهی هدف نهایی صعود به دور بعد است. بازی ها با این فرض شروع شد.

وی ادامه داد: اولین حریف ما لائوس بود که واقعا تیم سریع و بسیار خوبی بود و شاید اگر قبلا گل نمی زدیم این بازی هم مثل بازی با هند مساوی می شد اما خوشبختانه توانستیم گل را بزنیم. . گل اول، دوم و سوم در نیمه اول و نزدیک به پنج گل به ثمر رساند.

وی تصریح کرد: وقتی تیم حریف دست از دفاع برد، توانستیم سه گل دیگر بزنیم و هشت گل زدیم. اما زمانی که هند و لائوس با هم بازی کردند، بازی آنقدر نزدیک بود که هر لحظه ممکن بود نتیجه تغییر کند.

وی درباره بازی با مغولستان گفت: در بازی مقابل ما همه تیم ها تقریباً در خط دفاعی بودند و زمین خود را ترک نکردند زیرا می دانستند اگر گل های ما را بزنند بیشتر می شود. در بازی با هند تقریباً در هر دقیقه از بازی توپ و میدان را در اختیار داشتیم. فکر می کنم حریف فقط دو یا سه دقیقه در نیمه اول و دو دقیقه در نیمه دوم مالکیت توپ را در اختیار داشت که یک ضد حمله بود. بازیکنان هند فوتبال را می فهمند و مانند لائوس خیلی خوب بازی می کنند. مغولستان نیز پیشرفت زیادی داشته است.

عبدی یادآور شد: چند سال پیش مغول ها ضعیف بودند اما الان از نظر بدنی و فنی خیلی بهتر شده اند. هیچ تیمی در گروه ما مثل همه گروه ها ضعیف نبود.

عبدی تصریح کرد: حتی کامبوج و بوتان هم امتیازاتی داشتند. برای من تعجب آور بود که بوتان توانست با تیم رقیب خود مساوی کند و حتی قرقیزستان که در بازی های KAFA در فینال 3-0 شکست خوردیم توانست با ژاپن 1-1 مساوی کند. این نشان می دهد که هیچ تیمی در آسیا برنده یا بازنده نیست و همه زیرساخت های خود را بهبود بخشیده اند و اگر بیشتر تلاش نکنیم ممکن است خیلی عقب بمانیم و چند سال آینده برای ما دیر باشد.

عبدی درباره برنامه تمرینی اتخاذ شده قبل و در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا گفت: اردوی طولانی داشتیم. ما از دبی وارد لائوس شدیم و پاداش زحماتمان را گرفتیم: توانستیم 9 امتیاز بگیریم و 17 گل بزنیم. همه بازیکنان ما بازی کردند و کلین شیت داشتیم و گلی دریافت نکردیم و افتخار می کنم که توانستیم تیمی بسازیم که با هم می توانیم به یک تیم واقعی تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: در سه مسابقه فشرده در شرایط سخت جوی مجبور شدیم بازیکنان را جابه جا کنیم. ما سه بازیکن خود را مصدوم داشتیم و آنها را در اردو نگه داشتیم تا به این بازی ها برسیم. ایده من این بود که آنها حتی یک نیمه بازی کنند و این اتفاق افتاد. می‌خواستم همه بازیکنان تجربه بین‌المللی کسب کنند، زیرا ممکن است باشگاه‌ها دوباره به ما بازیکن ندهند، ممکن است برخی آسیب ببینند یا نتوانند بازی کنند. ما باید بازیکنان مشابهی داشته باشیم که نشان می دهد بازیکنانی که انتخاب می کنیم تقریبا در یک سطح هستند و می توانند وظیفه خود را انجام دهند.

عبدی با اشاره به صعود سریع تیم جوانان به مرحله نهایی جام ملت های زیر 29 سال آسیا خاطرنشان کرد: در دو بازی اول توانستیم جواز کسب کنیم. نمی دانم این یک رکورد است یا نه، اما می دانم که توانستیم حریفان اصلی خود را شکست دهیم و هیچ مسابقه ای را دست کم نگرفتیم زیرا معتقدم روح ورزش را نباید آلوده کرد. روح ورزش این است که اگر لائوس را با تمام قدرت بازی می کنیم، با هند بازی می کنیم، باید با مغولستان هم بازی کنیم و همه آنها را با هم ببینیم.

قهرمانی آسیا برای من یک رویا نیست/می خواهیم نسل بزرگی را تشکیل دهیم

وی در خصوص پیش بینی خود از حریفان ایران در دور نهایی گفت: هیچ حریفی به اندازه این گروه ساده نیست. در مرحله مقدماتی استرس بسیار زیاد است زیرا اگر اشتباه کنید مرحله بعدی وجود نخواهد داشت. در دور بعد هم همین اتفاق می افتد. تیم هایی مثل کره جنوبی، ژاپن و عربستان سعودی و تیم های خوبی مثل لائوس، مغولستان و هند هستند. ممکن است هند و عربستان سال گذشته با همان تیمی که الان دارند مقابل هم قرار گرفته باشند و عربستان به سختی به تساوی 2-2 برسد. همه تیم ها خوب هستند.

سرمربی تیم جوانان ایران نسبت به برنامه ریزی برای حضور قدرتمند در جام ملت های آسیا هشدار داد و گفت: اگر برنامه ریزی و حمایت خوبی داشته باشیم، به راحتی می توانیم با حریفان سرسختی روبرو شویم. ما باید با کمک خیلی بیشتری از همه امکاناتمان استفاده کنیم. امکانات چمن، اردوهای تدارکاتی و بازی های دوستانه باید معقول باشد و برنامه ریزی که می خواهیم انجام دهیم باید درست انجام شود. بنابراین هیچ کدام از تیم ها را آسان نمی بینیم.
عبدی افزود: همه چیز فقط به ما بستگی دارد. به ذهن برنده و حمایت به موقع فدراسیون و همکاری باشگاه ها.
وی تصریح کرد: یکی از این حمایت ها که باید انجام شود باشگاه هاست و فدراسیون باید باشگاه ها را مجاب کند که بازیکنانی را که خودمان ایجاد می کنیم و با آنها قرارداد داریم برگردانند و باید به دنبال قوی سازی تیم باشیم. در مجامع بین المللی با افتخار امکان پذیر است و خود را با افتخار معرفی کنید.

وی ادامه داد: واقعیت این است که یکی از اولین موارد مربوط به زمین مرغوب است.
در حال حاضر در تهران زمین چمن مناسبی نداریم که شاهد حضور باشگاه ها و حتی تیم ملی بزرگسالان باشیم. نکته بعدی تامین کافی است که باید انجام شود و سومین و مهمترین موضوع اردوهایی است که باید در سطح بین المللی برگزار کنیم و بتوانیم با تیم های سطح بالا بازی کنیم. شاید الان همه تیم ها بعد از اتمام دور اول یک هفته مرخصی بگیرند و اردوی آماده سازی را شروع کنند.

عبدی ادامه داد: برنامه ای که به فدراسیون دادیم مشخص است اما اینکه چقدر می خواهد اجرا شود خیلی مهم است، احتمالا وقتی برگشتیم باید جلسه ای داشته باشیم و درباره همه این مسائل و برنامه صحبت کنیم.

قهرمانی آسیا برای من یک رویا نیست/می خواهیم نسل بزرگی را تشکیل دهیم

وی در خصوص آرزوی قهرمانی جوانان ایران در آسیا گفت: برای من آرزویی نیست و قهرمانی در آسیا بسیار دست یافتنی است و امیدوارم این اتفاق بیفتد. هر چند ما طرف فوتبال هستیم و عوامل انسانی و فوتبال غیرقابل پیش بینی است، اما قهرمانی آسیا برای من یک رویا نیست.

سرمربی تیم جوانان افزود: برای من قهرمانی جهان یک رویا است و به دنبال آن هستم. قهرمانی در آسیا برای من دستاورد بزرگی است اما رویا نیست.

وی در خصوص سرمایه گذاری که مبتنی بر فوتبال است، تصریح کرد: متاسفانه اکنون یکی از بزرگترین مشکلات ما همین است. ما تحت شدیدترین تحریم ها هستیم. پول فدراسیون به راحتی واریز نمی شود. اقتصاد گاهی درگیر مسائل دیگری می شود و نمی توان بیشتر از این صبر کرد، اما می توان امیدوار بود که زمین های مناسب تری داشته باشیم. یکی از مهمترین چیزهایی که می تواند اتفاق بیفتد این است که ما زمین های چمن نسبتاً مسطحی داریم که می توانیم تکنیک و تاکتیک را به بازیکنان آموزش دهیم و در آن شرایط می توانند رشد کنند. نه روی چمن مصنوعی بی کیفیت!

وی در پایان گفت: توانسته ایم این مرحله را پشت سر بگذاریم. این اولین هدف ما بود، هدف بعدی ما صعود به دور دوم و هدف نهایی ما رسیدن به فینال است. قهرمانی آسیا افتخار بزرگی است. امیدوارم اگر اتفاق خاصی نیفتاد، اگر به جام جهانی رفتیم و به امید خدا به دور دوم رسیدیم، این مراحل را درست طی کنیم. امیدوارم بتوانیم به آن برسیم. این عظمت باعث پیشرفت ما می شود. به خدا امیدواریم که فدراسیون و مردم عزیزمان از ما راضی باشند. ما بهترین کار را انجام دادیم و بچه ها هم بهترین کار را کردند. کادرفنی و همه عواملی که همراه ما بودند و امیدوارم توانسته باشیم بخشی از زحمات مردم و فدراسیون محترم را جبران کنیم. امیدوارم به خدا بتوانیم بازی های پایانی را اینگونه انجام دهیم. که امیدواریم بتوانیم به آنچه می خواهیم برسیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.