افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

امام خمینی: مردم مرا دوست دارند/ نمی خواهم شاه سرنگون شده در خارج از ایران بمیرد

  • کد خبر : 381412
امام خمینی: مردم مرا دوست دارند/ نمی خواهم شاه سرنگون شده در خارج از ایران بمیرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصاحبه اوریانا فالاچی روزنامه نگار مشهور ایتالیایی با بنیانگذار انقلاب اسلامی که چند ماه پس از پیروزی انقلاب انجام شد، در آن زمان با واکنش های زیادی مواجه شد و همچنان جذاب و تازه است. آنچه این روزنامه نگار را به شهرت رساند، مصاحبه های او با شخصیت های مهم جهانی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصاحبه اوریانا فالاچی روزنامه نگار مشهور ایتالیایی با بنیانگذار انقلاب اسلامی که چند ماه پس از پیروزی انقلاب انجام شد، در آن زمان با واکنش های زیادی مواجه شد و همچنان جذاب و تازه است. آنچه این روزنامه نگار را به شهرت رساند، مصاحبه های او با شخصیت های مهم جهانی و رهبران ملی بود. ایندیانا گاندی، یاسر عرفات، محمدرضا پهلوی، ذوالفقار علی بوتو، امام خمینی، معمر قذافی و هنری کیسینجر از جمله افرادی بودند که اوریانا فالاچی با آنها ملاقات کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی، اوریانا فالاچی در 11 اسفند 1358 در قم با امام خمینی دیدار و گفت و گو کرد. در آن زمان چند روزی از درگذشت آیت الله طالقانی می گذشت که فلاحچی سخنان خود را با تسلیت به رهبر انقلاب آغاز کرد.

امام خمینی (ره) در این مصاحبه با اوریانا فالاچی گفتگو می کنند و مشروح این مصاحبه را روزنامه «نمی خواهم شاه مخلوع در خارج از ایران بمیرد» در تاریخ 13 اردیبهشت 1358 به نقل از خبرگزاری رویترز منتشر کرده است. که می توانید بخش هایی از آن را بخوانید:

من هرگز دستور کشتن شاه را نداده ام. من هرگز نمی خواهم او را به ایران برگردانم تا به خاطر جنایات 50 ساله علیه مردم ایران محاکمه شود. جنایاتی که شامل خیانت و خارج کردن مقادیر زیادی پول از کشور ما می شود.

اگر شاه مخلوع در خارج از ایران ترور شود، این پول از بین خواهد رفت. اما اگر آن را در اینجا امتحان کنیم؛ ما می توانیم این پول را به کشور برگردانیم. نه، نه، من نمی خواهم او در خارج از کشور بمیرد. می خواهم هر چه زودتر در ایران باشد و به همین دلیل برای سلامتی اش دعا می کنم. همانطور که آیت الله مدرس برای سلامتی رضا پهلوی، پدر این پهلوی که با پول هنگفتی از ایران فرار کرد، دعا کرد، البته بسیار کمتر از پولی که پسرش از ایران خارج کرد.

حضرت امام (ره) نیز از اعدام هایی که بر اساس تصمیمات دادگاه های انقلاب اسلامی انجام می شد دفاع کردند و فرمودند شما غربی ها عمداً به جنایات اعدام شدگان بی اعتنایی می کنید یا وانمود می کنید که از آنها خبر ندارید. این آنها بودند که دستور کشتار دسته جمعی را صادر کردند. افرادی که خانواده های زیادی را ویران کردند. آنها در بازجویی ها رزمندگان را شکنجه و دست و پای متهم را شکستند. اینها کسانی بودند که بی رحمانه جوانان ما را می زدند و آنها را در دیگ های آهنی گرم می کردند. با آن جنایتکاران چه کنیم؟ آیا باید آنها را می بخشیدیم؟ آیا باید آنها را آزاد می کردیم؟ ما به آنها این حق را دادیم که از خود دفاع کنند و به اتهامات وارده پاسخ دهند. اما وقتی جرمشان ثابت شد، به سزای اعمالشان رسیدند. اگر آنها را اعدام نکنیم، کینه مردم آنقدر شدید می شود که از دست ما خارج می شود و به جای 50 کشته هزاران نفر می میرند.
رژیم فعلی هیچ سنخیتی با فاشیسم ندارد.

مردم سر من فریاد می زنند چون مرا دوست دارند زیرا می دانند که من خوشبختی آنها را می خواهم. چون می دانند که من قوانین اسلام را اجرا می کنم.

حاشیه سازی روزنامه خبری درباره حضور اوریانا فالاچی در ایران

در ادامه این روزنامه به جزئیات حضور این روزنامه نگار در ایران و گفتگو با امام خمینی پرداخته است. از جمله اینکه اوریانا فالاچی از مناطق مختلف تهران دیدن می کند و حتی گفته می شود که از کردستان نیز دیدن کرده است.

به نوشته این روزنامه، در گفت و گوی اوریانا فالاچی با امام، بنی صدر، نماینده شورای انقلاب و نماینده مجلس خبرگان دوم در تهران به عنوان مترجم فعالیت می کرد و گفته می شود فالاچی با پوشیدن لباس به حضور امام آمده است. یک حجاب اسلامی

این روزنامه در پایان افزود که خانم فلاچی تنها روزنامه نگاری است که توانسته زمان بیشتری را در محضر امام بگذراند و دیدگاه امام را در همه زمینه ها بداند.

امام خمینی: مردم مرا دوست دارند/ نمی خواهم شاه سرنگون شده در خارج از ایران بمیرد

۲۹۲۱۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.