افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

در چند ماه گذشته، اتریوم در مقایسه با بیت کوین بسیار ضعیف عمل کرده است. آیا وضعیت به همین منوال ادامه دارد؟

  • کد خبر : 381335
در چند ماه گذشته، اتریوم در مقایسه با بیت کوین بسیار ضعیف عمل کرده است. آیا وضعیت به همین منوال ادامه دارد؟

طی چند ماه گذشته، عملکرد قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی بهتر از عملکرد قیمت اتریوم بوده است. به طوری که در 18 سپتامبر (28 شهریور)، اتریوم به پایین ترین سطح خود در سه سال و نیم اخیر در نمودار ETH/BTC سقوط کرد. طبق گزارش اسمارتک نیوز، آخرین باری که اتریوم در این سطوح […]

طی چند ماه گذشته، عملکرد قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی بهتر از عملکرد قیمت اتریوم بوده است. به طوری که در 18 سپتامبر (28 شهریور)، اتریوم به پایین ترین سطح خود در سه سال و نیم اخیر در نمودار ETH/BTC سقوط کرد.

طبق گزارش اسمارتک نیوز، آخرین باری که اتریوم در این سطوح قرار داشت در سال 2021 بود. اما آیا این بدان معناست که روند نزولی اتریوم ادامه خواهد داشت؟

عملکرد ضعیف اتریوم در مقایسه با بیت کوین

بیت کوین چندین ماه است که در یک کانال افقی رنج می برد، با این حال، تحلیلگران انتظار دارند بیت کوین در سه ماهه چهارم این کانال را به سمت بالا بشکند. اوج تاریخی جدید رسیدن

این در حالی است که آنها سناریویی مشابه بیت کوین را برای اتریوم (که با بالاترین حد خود فاصله دارد) پیش بینی می کنند. آنها تصور نمی شوند. با توجه به نتایج به دست آمده از PolyMarket، بزرگترین سایت پیش بینی جهان، ۸۵٪این احتمال وجود دارد که اتریوم امسال رکورد جدیدی را ثبت نکند.

اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال روزانه - منبع: Coin360
اطلاعات بازار ارزهای دیجیتال روزانه – منبع: سکه 360

البته همه تحلیلگران این نظر را در مورد اتریوم ندارند. مدیر ارشد سرمایه گذاری Bitwise در 17 سپتامبر (27 شهریور) اعلام کرد که «اتریوم ممکن است تا پایان سال افزایش یابد. برخلاف انتظار عمل کنید». برای پاسخ به این سوال که آیا اتریوم می تواند به رقابت بازگردد و از بیت کوین بهتر عمل کند، باید نمودار اتریوم در مقابل بیت کوین (ETH/BTC) را تحلیل کنیم.

تجزیه و تحلیل نمودار هفتگی اتریوم در مقابل بیت کوین (ETH/BTC)

در نمودار بلند مدت اتریوم در برابر بیت کوین، یک الگوی مثلث متقارن دیده می شود. این مثلث نشان دهنده درگیری بین خرس ها و گاوها است، در حالی که قیمت بین خطوط حمایت و مقاومت در نوسان است. گاوها در تلاش برای حفظ خط حمایت هستند و خرس ها به شدت از خط مقاومت دفاع می کنند.

نمودار هفتگی اتریوم در مقابل بیت کوین - منبع: TradingViewنمودار هفتگی اتریوم در مقابل بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار هفتگی اتریوم در مقابل بیت کوین (ETH/BTC) – منبع: TradingView

هر دو میانگین متحرک دارای شیب نزولی هستند و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نزدیک به محدوده است. منطقه اشباع فروش واقع شده است که نشان می دهد قدرت در دست خرس ها است. ممکن است قیمت جفت ETH/BTC تا خط حمایت الگوی مثلث سقوط کند، در این صورت تحلیلگران انتظار دارند که گاوها پس از سقوط وارد بازار شوند و کنترل را در دست بگیرند.

اگر قیمت بتواند به بالای خط حمایت بازگردد و بالاتر از میانگین‌های متحرک شکسته شود، احتمالاً قیمت زمان بیشتری را در این مثلث سپری می‌کند. بنابراین قیمت در یک دوراهی قرار دارد. اگر بتواند مثلث را به سمت بالا بشکند، سناریوی صعودی و اگر مثلث را به سمت پایین بشکند، سناریوی نزولی محقق می شود.

هدف سناریوی صعودی 0.18 بیت کوین است. که بالاتر از قله تاریخی این نمودار (0.15 بیت کوین) است.

تجزیه و تحلیل نمودار روزانه اتریوم در مقابل بیت کوین (ETH/BTC)

در نمودار روزانه، این جفت ارز چند ماه است که در کانال نزولی معامله می شود.

نمودار روزانه اتریوم در مقابل بیت کوین (ETH/BTC) - منبع: TradingViewنمودار روزانه اتریوم در مقابل بیت کوین (ETH/BTC) - منبع: TradingView
نمودار روزانه اتریوم در مقابل بیت کوین (ETH/BTC) – منبع: TradingView

یک سیگنال صعودی کوچک در این نمودار نشان می دهد که یک واگرایی صعودی در RSI وجود دارد و متحرک نمایی 20 روزه (خط آبی) نیز در حال صاف شدن است که ممکن است نشان دهنده کاهش فشار فروش باشد.

اگر قیمت بتواند میانگین متحرک ساده 50 روزه (خط قرمز) را به سمت بالا بشکند، هدف بعدی خط بالایی کانال خواهد بود. بنابراین اگر قیمت بتواند از کانال نزولی خارج شود و کندل قیمت بالای کانال بسته شود، روند تغییر خواهد کرد.

اگر سقوط ادامه یابد و قیمت به 0.037 BTC کاهش یابد، یک سناریوی صعودی است باطل خواهد شد و ممکن است باعث شود قیمت به انتهای کانال برسد کند کردن.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-30 18:30:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.