افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

تولید هزار تن بذر گندم و جو در یزد تولید 90 درصد بذر در شهرستان خاتم

  • کد خبر : 381199
تولید هزار تن بذر گندم و جو در یزد تولید 90 درصد بذر در شهرستان خاتم

یدالله جوادپور در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این سازمان حدود هزار تن بذر گندم و جو از ارقام مختلف در استان تولید می شود که برای تامین نیاز بذری مزارع استفاده می شود. استان و همچنین استان های همجوار با آب و هوای […]

یدالله جوادپور در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این سازمان حدود هزار تن بذر گندم و جو از ارقام مختلف در استان تولید می شود که برای تامین نیاز بذری مزارع استفاده می شود. استان و همچنین استان های همجوار با آب و هوای مشابه می رسند.

وی ادامه داد: بذرهای سالم و مولد یکی از نهاده های مهم در کشاورزی هستند و گاها بر کمیت تولید و کیفیت محصولات تولیدی تاثیر مثبت دارند.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی یزد با کمک واحدهای تحقیقاتی خود سال‌ها برنامه‌ای مستند و نظارتی برای تولید بذر مناسب آب، خاک و پهنه‌های اقلیمی استان داشت و بر این اساس در این طرح هر ساله بذر مورد نیاز مزارع گندم و گندم بر اساس ویژگی های تحمل به شوری، خشکسالی و بادهای گرم و سوزان استان تولید و در اختیار کشاورزان استان قرار می گیرد.

ارقام گندم و جو استان یزد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تعداد گندم تولیدی استان را 7 رقم و جو را 3 رقم اعلام کرد و افزود: ارقام گندم تولیدی امسال در سیستان، نارین، برزگر، ترابی، امین، پریان و دانش و جو. ارقام تولیدی سال جاری در استان نصرت، گلشن و ارمغان می باشد.

جوادپور تصریح کرد: لازم به ذکر است که پیمانکار تولید بذر گندم و جو در استان یزد اتحادیه تعاونی های تولیدی استان یزد است و مزارع تولید بذر در شهرستان های خاتم و ابرکوه قرار دارند و شهرستان خاتم به حساب می آید. 90 درصد از دانه های تولید شده

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.