افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

برنامه ایران برای کاهش انتشار کربن و بهبود بهره وری انرژی در صنعت گاز

  • کد خبر : 381037
برنامه ایران برای کاهش انتشار کربن و بهبود بهره وری انرژی در صنعت گاز

ساجد کشفی در این باره گفت: چالش های تغییر اقلیم و لزوم کاهش انتشار کربن در دنیای امروز به یکی از اولویت های جهانی تبدیل شده است. وی افزود: بازارهای جهانی گواهی کربن به ویژه بازارهای منطقه ای مانند بازار گواهی کربن خلیج فارس (GCC) به عنوان بسترهای حیاتی برای تجارت و کاهش انتشار گازهای […]

ساجد کشفی در این باره گفت: چالش های تغییر اقلیم و لزوم کاهش انتشار کربن در دنیای امروز به یکی از اولویت های جهانی تبدیل شده است.

وی افزود: بازارهای جهانی گواهی کربن به ویژه بازارهای منطقه ای مانند بازار گواهی کربن خلیج فارس (GCC) به عنوان بسترهای حیاتی برای تجارت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شناخته می شوند.

مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: حجم مبادلات گواهی کربن در سطح جهان به بیش از 270 میلیارد دلار رسیده است که نشان از اهمیت این بازارها در دستیابی به اهداف زیست محیطی و اقتصادی کشورها دارد.

کاشفی تصریح کرد: این بازارها فرصت استثنایی را برای کشورها و شرکت ها فراهم می کند تا از منابع مالی لازم برای اجرای طرح های سبز و پایدار استفاده کنند، ضمن اینکه شرکت گواهی کربن قصد دارد پروژه های موثری را برای کاهش انتشار کربن و بهبود عملکرد انرژی در صنعت گاز اجرا کند. جذب سرمایه های بین المللی

وی تصریح کرد: از جمله این پروژه ها می توان به احداث نیروگاه های خورشیدی، نوسازی واحدهای HRSG در پالایشگاه ها و جایگزینی بخاری ها با مدل های کارآمدتر اشاره کرد.

به گفته مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران، با هدف تقویت زیرساخت های زیست محیطی و بهره وری در صنعت گاز، این شرکت به دنبال همکاری و بهره گیری از فرصت های موجود در بازارهای جهانی گواهی کربن است پروژه های زیست محیطی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و به سمت توسعه پایدار حرکت کنند.

کاشفی گفت: در این میان بازار گواهی کربن خلیج فارس در سال های اخیر به عنوان بستری کلیدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گفته وی، این بازار نه تنها به کشورهای عضو کمک می کند تا به اهداف زیست محیطی خود دست یابند، بلکه فرصت های تجاری جدیدی نیز ایجاد می کند.

مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: به همین منظور حجم مبادلات گواهی کربن در پنج کشور حوزه خلیج فارس شامل قطر، امارات، کویت، عربستان و بحرین به بیش از 50 مورد رسیده است. میلیارد دلار سالانه انتظار می رود این رقم به دلیل علاقه روزافزون به پروژه های زیست محیطی و نیاز به کاهش انتشار کربن افزایش یابد.

کشفی افزود: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با تمرکز بر توسعه پایدار و استفاده از منابع مالی بین المللی سعی در تقویت پایگاه اقتصادی و زیست محیطی خود دارند و این بازار نقش اساسی در دستیابی به این اهداف دارد.

وی یادآور شد: شرکت ملی گاز ایران در نهایت با فعال سازی و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی داخلی و استفاده از توانمندی های بازار گواهی کربن به دنبال افزایش همکاری های بین المللی در زمینه محیط زیست و تغییرات اقلیمی است. زیرا این همکاری ها می تواند به جذب سرمایه گذاری و انتقال فناوری های جدید کمک کند و بسترهای لازم را برای اجرای پروژه های زیست محیطی و کربن زدایی فراهم کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.