افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

آغاز مذاکرات برای ایجاد کانال مالی مشترک بین کشورهای اسلامی

  • کد خبر : 380969
آغاز مذاکرات برای ایجاد کانال مالی مشترک بین کشورهای اسلامی

به گزارش بازار، محمدرضا فرزین در حاشیه نشست روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: هدف اصلی از حضور در اجلاس بانک های مرکزی کشورهای اسلامی است. که در استانبول ترکیه برگزار می شود، با هدف بحث و گفتگو در مورد توسعه روابط پولی و بانکی با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی […]

به گزارش بازار، محمدرضا فرزین در حاشیه نشست روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: هدف اصلی از حضور در اجلاس بانک های مرکزی کشورهای اسلامی است. که در استانبول ترکیه برگزار می شود، با هدف بحث و گفتگو در مورد توسعه روابط پولی و بانکی با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) است. علاوه بر این نشست، مذاکراتی با مقامات بانک مرکزی کشورهای عضو از جمله ترکیه نیز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تجارت ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در شش ماه گذشته رشد خوبی داشته است، تصریح کرد: استفاده از روش‌هایی برای تسهیل انتقال پول به گردشگران، بازرگانان و تهاتر از دیگر موارد است. موضوعات مطرح شده در این جلسه پیگیری شد.

فرزین در ادامه بیان کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد استفاده از هوش مصنوعی است. ایران در این زمینه تجربیات خوبی دارد و واحد هوش مصنوعی در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است که می توان از آن در موضوعاتی مانند پولشویی، رصد تراکنش های مشکوک و… استفاده کرد. در این زمینه از تجربیات سایر کشورها استفاده خواهیم کرد و تجربه بانک مرکزی ایران ارائه خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره ایجاد کانال مالی مشترک بین کشورهای اسلامی و استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری گفت: این موضوع به صورت چندجانبه مطرح نشده است، اما قبلاً به صورت دوجانبه با اعضای مجمع مطرح شده است. کشورهای عضو بریکس و ما در حال بررسی این موضوع با کشورهای عضو این سازمان هستیم نیز باید پیگیری و اجرا شود.

فرزین با بیان اینکه چشم اندازهای خوبی در حوزه تجارت و مبادلات با ترکیه وجود دارد، تصریح کرد: بر اساس مذاکراتی که داشتیم، مقرر شد تیم هایی در سطح کارشناسی تشکیل و موضوعات مختلف بررسی شود. یکی از پیشنهادهای مهمی که در این زمینه مطرح شد، حرکت به سمت ارزهای محلی در معاملات بین دو کشور ایران و ترکیه و انجام معاملات با ریال و لیر بود. این پیشنهاد مورد استقبال ترکیه قرار گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: در این گفتگوها پیشنهادات دیگری مطرح و مقرر شد پس از طی مراحل کارشناسی و با توجه به پیشرفت اقدامات، اطلاع رسانی های لازم انجام شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.