افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

ایرانسل از بازار خارج شد!

  • کد خبر : 380915
ایرانسل از بازار خارج شد!

به گزارش بازار، در دنیای امروز ارتباطات از طریق تلفن همراه به یکی از نیازهای اساسی مردم تبدیل شده است. کیفیت خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه به ویژه در حوزه دیتا و صوت نقش مهمی در رضایت کاربران دارد و دلیلی وجود ندارد که بگوییم زیرساخت ها همیشه در این مواقع حرف اول […]

به گزارش بازار، در دنیای امروز ارتباطات از طریق تلفن همراه به یکی از نیازهای اساسی مردم تبدیل شده است. کیفیت خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای تلفن همراه به ویژه در حوزه دیتا و صوت نقش مهمی در رضایت کاربران دارد و دلیلی وجود ندارد که بگوییم زیرساخت ها همیشه در این مواقع حرف اول را می زند.

بر اساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد مشترکان اینترنت همراه در کشور به ۱۱۴ میلیون نفر رسیده است. این رشد چشمگیر نشان دهنده افزایش استفاده از خدمات اینترنتی در بین کاربران ایرانی است. امروز در ITSarsan تصمیم گرفتیم نگاهی به وضعیت اپراتورهای کشور داشته باشیم و بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده آنها را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم چه کسی در ایران اول است و از نظر زیرساخت کدام اپراتور می تواند به بهترین وجه پاسخگوی نیازهای مشترکان باشد. در آینده؟

مقایسه شاخص های کیفیت شبکه تلفن همراه.

تصویر زیر شاخص های کیفی سه شبکه اصلی موبایل ایران یعنی همراه اول، ایرانسل و رایتل را در فناوری های 3G و 4G نشان می دهد. این شاخص ها شامل سرعت دانلود داده ها (خروجی)، نرخ وقفه سرویس و میزان موفقیت سرویس می باشد.

در شاخص سرعت انتقال اطلاعات مشترکین نسل چهارم شبکه، هماول اول و ایرانسل به یکدیگر نزدیک می شوند اما رایتل وضعیت بهتری نسبت به این دو دارد. گزارش رگولاتوری نشان می‌دهد که سرعت انتقال اطلاعات در شبکه 4G همراه اول نسبت به سایر اپراتورها بهبود بیشتری داشته و اکنون از ایرانسل بالاتر است. این به کاربران Mobile First اجازه می‌دهد از تجربه اینترنت روان‌تر و سریع‌تر لذت ببرند.

جالب است بدانید رایتل بیشترین نرخ قطعی سرویس را در شبکه های 4G و 3G دارد و به ترتیب ایرانسل و همراه اول در رتبه های بعدی قرار دارند. یعنی اگر ملاک شما پایداری سرویس و در دسترس بودن همیشگی آن باشد، بدون شک همراه اول اولین گزینه خرید شما خواهد بود که نشان از زیرساخت بهتر این اپراتور نسبت به رقبا دارد.

همراه اول نیز بالاترین میزان موفقیت خدمات را در شبکه های 4G و 3G داشت که در نوع خود جالب است.

بر اساس داده های ارائه شده می توان نتیجه گرفت که همراه اول به جز بحث سرعت انتقال اطلاعات در شبکه 4G، در تمامی پارامترهای دیگر عملکرد بهتری نسبت به رقبا داشته و در هر دو فناوری کمترین نرخ وقفه سرویس و بیشترین میزان موفقیت سرویس را دارد. رایت در مقایسه با دو اپراتور دیگر، بالاترین نرخ وقفه سرویس را دارد. ایرانسل متوسط ​​بود و در اکثر پارامترها بعد از شریک اول در رتبه دوم قرار داشت.

همراه اول پیشتاز بازار اینترنت موبایل می ماند: ایرانسل جا مانده است!

مقایسه پوشش شبکه اپراتورها در شهرها و روستاهای ایران

یکی از بحث های همیشگی در رقابت بین اپراتورها مربوط به پوشش شبکه است. موآب آل با پوشش بیش از 82 هزار کیلومتر راه، بیشترین پوشش جاده ای را در بین سه اپراتور دارد و با اختلاف زیادی نسبت به رقبای خود در صدر قرار گرفته است. ایرانسل با بیش از 64 هزار کیلومتر پوشش جاده در رتبه دوم و رایتل با کمترین پوشش جاده در رتبه سوم قرار دارند.

اگر به شهرک ها نگاه کنیم، وضعیت پوشش همراه اول بهتر است. اپراتور اول ایران با پوشش بیش از 44 هزار روستا بیشترین پوشش روستایی را دارد. ایرانسل با پوشش بیش از 19 هزار روستا و رایتل با پوشش کمتر از 2 هزار روستا در ردیف های زیر قرار دارند.

شریک اول در پوشش شهری مزیت دارد و با 1425 شهر تحت پوشش شبکه 4G بیشترین پوشش شهری را دارد. ایرانسل 1388 شهر و رایتل تنها 336 شهر را با اختلاف قابل توجهی پوشش می دهند.

از نظر فناوری شبکه و بحث توسعه 5G در کشور، اپراتور همراه اول گوی سبقت را نسبت به رقبای خود پیشی گرفته و با 964 سایت 5G فعال در کشور، حدود 60 سایت بیشتر از ایرانسل دارد که نشان می دهد. او این مزیت را دارد مزیت در زمینه توسعه زیرساخت ها در کشور. علاوه بر این، تلفن همراه اول از نظر پوشش شبکه 4G پیشتاز است و تفاوت چشمگیری با رقبای خود دارد.

همراه اول پیشتاز بازار اینترنت موبایل می ماند: ایرانسل جا مانده است!

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، موبایل اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران با پوشش گسترده در جاده ها، شهرها و شهرها و همچنین پیشرو در فناوری 5G شناخته می شود. ایرانسل هم پوشش خوبی داره ولی در بعضی مناطق بخصوص روستاها خیلی کمتر از شرکت اول هست. اشتباه نیست اگر بگوییم همراه اول با 0.13 درصد و رایتل با 0.02 درصد رشد نسبت به سه ماهه آخر سال 1402 مشترکین فعال بیشتری داشته اند و ایرانسل در این زمینه 0.15 درصد افت داشته است! در واقع این بدان معناست که نسبت به زمستان سال گذشته، تعداد زیادی از مشترکان ایرانسل به شرکت اول کوچ کرده اند.

طبق آمار ارائه شده، همراه اول همچنان به عنوان بازیگر اصلی بازار ارتباطات کشور شناخته می شود. این اپراتور با ارائه خدمات با کیفیت، پوشش گسترده و سرمایه گذاری در زیرساخت ها توانسته رضایت کاربران خود را جلب کند.

دلایل تفاوت بین اپراتورها چیست؟

سوال اصلی که برای بسیاری از افراد پیش می آید مربوط به تفاوت کیفیت خدمات ارائه شده توسط اپراتورها است. این می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. اپراتورهایی که بیشتر در توسعه و بهبود شبکه خود سرمایه گذاری می کنند معمولاً خدمات با کیفیت بهتری ارائه می دهند. مثلاً از آمارها دیدیم که پوشش شبکه همراه اول در جاده ها و شهرها و شهرستان ها بیشتر از بقیه است و قطعیت شبکه هم کمتر است! این موارد نشان از توجه اپراتور پیشرو کشور به توسعه زیرساخت ها دارد.

جنبه مهم بعدی مربوط به تعداد و محل آنتن های BTS است که تاثیر بسزایی در کیفیت پوشش و سرعت اینترنت دارد. حجم ترافیک شبکه و مدیریت آن و همچنین فناوری های مورد استفاده در شبکه نیز از دیگر دلایل اصلی تفاوت اپراتورها هستند.

در کنار توسعه شبکه های تلفن همراه، همراه اول نیز به طور جدی زیرساخت فیبر نوری را توسعه می دهد. این امر کمک زیادی به ارتقای کیفیت خدمات اینترنت ثابت و افزایش سرعت اینترنت در مناطق مختلف کشور خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.