افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

حمله به لبنان بازار سهام آسیا را تکان داد

  • کد خبر : 380902
حمله به لبنان بازار سهام آسیا را تکان داد

بازار گزارش داد، بازارهای سهام آسیایی با تنش‌ها در خاورمیانه که با حرکت‌های جدید سیاست در چین مقابله کرد، در هم تنش کردند. شاخص سهام نیکی ژاپن به دلیل نگرانی از عملکرد نخست وزیر جدید در مورد نرخ بهره سقوط کرد. هجوم محرک های اقتصادی به چین، شاخص CSI 300 را که در هفته گذشته […]

بازار گزارش داد، بازارهای سهام آسیایی با تنش‌ها در خاورمیانه که با حرکت‌های جدید سیاست در چین مقابله کرد، در هم تنش کردند. شاخص سهام نیکی ژاپن به دلیل نگرانی از عملکرد نخست وزیر جدید در مورد نرخ بهره سقوط کرد.

هجوم محرک های اقتصادی به چین، شاخص CSI 300 را که در هفته گذشته 16 درصد افزایش یافته بود، 7.7 درصد دیگر افزایش داد و شاخص ترکیبی شانگهای 7.1 درصد افزایش یافت، بیش از افزایش 13 درصدی در هفته گذشته، و ادامه حملات رژیم صهیونیستی در سراسر لبنان عدم اطمینان ژئوپلیتیکی را افزایش داد، اگرچه قیمت نفت همچنان به دلیل خطر مازاد عرضه محدود بود.

این هفته مملو از داده‌های مهم اقتصادی ایالات متحده است، از جمله گزارش حقوق و دستمزد، که می‌تواند تصمیم فدرال رزرو در مورد کاهش مجدد نرخ بهره در نوامبر را تعیین کند.

ژاپن

نیکی ژاپن 4.6 درصد سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر دستورالعمل های بیشتر از سوی نخست وزیر جدید شیگرو ایشیبا هستند که در گذشته از سیاست های بانک مرکزی ژاپن انتقاد کرده است. وی در پایان هفته اظهار داشت که با توجه به وضعیت اقتصاد، سیاست‌های پولی باید تطبیقی ​​باقی بماند. این سخنان پس از کاهش 1.8 درصدی در روز جمعه، دلار را به 142.10 ین رساند.

جون تاکاکاوا، اقتصاددان HSBC گفت که ایشیبا قصد بانک مرکزی ژاپن برای عادی سازی سیاست پولی را تایید کرد، اگرچه سرعت و زمان آن را روشن نکرد. اگر اقدامات محرک اضافی تحقق یابد، احتمالاً روند بازیابی مخارج را تقویت می کند و بنابراین اعتقاد بانک ژاپن به تدریجی نرخ بهره افزایش می یابد. به طور کلی، ما همچنان شاهد چشم انداز سازنده ای برای ژاپن هستیم.

چینی

بانک مرکزی چین اعلام کرد که نرخ های وام مسکن را تا پایان اکتبر، احتمالاً به طور متوسط ​​50 واحد، کاهش می دهد، پس از هجوم اقدامات حمایتی پولی، مالی و نقدینگی که هفته گذشته در بزرگترین بسته محرک چین از زمان همه گیری جهانی اعلام شد. رشد مجدد در چین به گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه، MSCI کمک کرد که بین 0.8 تا 6.1 درصد افزایش یابد و به بالاترین حد در هفت ماه گذشته رسید.

دنیای مالی

وال استریت نیز هفته پر هیجانی را پشت سر گذاشت، زیرا انتشار اعداد اصلی تورم ایالات متحده در روز جمعه راه را برای کاهش نیم واحدی دیگر از سوی فدرال رزرو باز کرد.

معاملات آتی حاکی از احتمال 55 درصدی این است که فدرال رزرو در 7 نوامبر نرخ بهره را 50 واحد کاهش دهد، اگرچه تا انتخابات ریاست جمهوری دو روز باقی مانده و نتایج نامشخص است. داده‌های مربوط به فرصت‌های شغلی و استخدام خصوصی به همراه بررسی‌های ISM در زمینه تولید و خدمات نیز ارائه شده است.

بازار گزارش داد که یورواستاکس 50 0.1 درصد رشد کرد در حالی که FTSE و DEX سقوط کردند. S&P 500 ثابت بود و نزدیک به 0.1 درصد کاهش داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380902

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.