افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

هشدار سامانه خطرناک آب و هوایی در خلیج فارس

  • کد خبر : 380895
هشدار سامانه خطرناک آب و هوایی در خلیج فارس

آفتاب نیوز: سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نارنجی دریایی امروز (دوشنبه 18 مهرماه ساعت 14:03) نسبت به ظهور سامانه خطرناک جوی در خلیج فارس هشدار داد. این هشدار حاکی از افزایش قابل توجه سرعت باد و ارتفاع موج دریا در مناطق ساحلی و دریایی است. زمان شروع به کار این سامانه از امروز تا بعدازظهر […]

آفتاب نیوز:

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه نارنجی دریایی امروز (دوشنبه 18 مهرماه ساعت 14:03) نسبت به ظهور سامانه خطرناک جوی در خلیج فارس هشدار داد. این هشدار حاکی از افزایش قابل توجه سرعت باد و ارتفاع موج دریا در مناطق ساحلی و دریایی است.

زمان شروع به کار این سامانه از امروز تا بعدازظهر چهارشنبه (20 مهر 1403) خواهد بود. پیش بینی می شود در این مدت سرعت باد در نواحی جنوب شرقی به حداکثر 26 نات برسد و ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی تا 1.8 متر و در مناطق دور از دریا بیش از 1.8 متر افزایش یابد. ساحل

مناطق تحت تاثیر این سامانه شامل مناطق ساحلی و دورافتاده استان های خوزستان و بوشهر خواهد بود. روز سه شنبه (۱۹ مهر) این خطرات به ویژه در خلیج فارس افزایش می یابد.

اثرات این شرایط آب و هوایی شامل خطر غرق شدن برای شناگران، شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی است. همچنین امکان ایجاد اختلال در تردد و فعالیت های دریایی به ویژه کشتی های سبک، ماهیگیری و کشتی های نیمه سنگین وجود دارد.

همچنین خطر آسیب به شناورها و شناورهای تجاری و صیادی و آسیب به تأسیسات ساحلی نیز از دیگر عوارض این سامانه است. علاوه بر این، اختلالاتی در فعالیت سکوهای نفتی به دلیل شرایط جوی پیش بینی می شود.

به همین منظور سازمان هواشناسی به عموم مردم و به ویژه فعالان دریایی توصیه کرده است از شنا و فعالیت های تفریحی و ماهیگیری خودداری کنند. همچنین تردد شناورهای سبک باید محدود و تردد شناورهای نیمه سنگین و سنگین با احتیاط انجام شود. انتقال شناورهای سبک به خشکی و مناطق امن و اتخاذ تدابیر لازم برای محدود کردن فعالیت‌های ساحلی و دریایی و همچنین فعالیت در سکوهای نفتی ضروری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.