افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

تاثیر اتفاقات سیاسی بر بازار ارز مثل قبل نیست

  • کد خبر : 380854
تاثیر اتفاقات سیاسی بر بازار ارز مثل قبل نیست

اطلاع رسانی کند صدای بازار سهامحمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه در سال های اخیر تاثیر تحولات سیاسی و امنیتی بر بازار ارز زیاد بوده است، گفت: هم اکنون نیز با اتفاقات سیاسی مانند شهادت شهادت. سید حسن نصرالله، اگرچه بازار ارز در نوسان است. اما دامنه […]

اطلاع رسانی کند صدای بازار سهامحمید حسینی، عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه در سال های اخیر تاثیر تحولات سیاسی و امنیتی بر بازار ارز زیاد بوده است، گفت: هم اکنون نیز با اتفاقات سیاسی مانند شهادت شهادت. سید حسن نصرالله، اگرچه بازار ارز در نوسان است. اما دامنه نفوذ آن کم و موقت است.

وی افزود: در یک سال و نیم اخیر شاهد اتفاقات سیاسی زیادی در کشور و منطقه بوده ایم. اما با وجود این تحولات، تنش جدی در بازار ارز ناشی از افزایش درآمدهای ارزی دولت و سیاست های مناسب بانک مرکزی وجود نداشت.

وی ادامه داد: درآمد ارزی حاصل از صادرات نفت افزایش یافته است به طوری که ماهانه 3.8 میلیارد دلار از نفت درآمد داریم. این در حالی است که سال گذشته میانگین درآمد نفتی 3 میلیارد دلار بوده است. بنابراین رشد 20 درصدی درآمدهای ارزی موجب افزایش ذخایر بانک مرکزی شده است.

حمید حسینی بیان کرد: بانک مرکزی به خوبی توانسته نیاز ارزی کشور را تامین کند، بنابراین عرضه پتروشیمی ها در شش ماهه اول سال 1403 افزایش چشمگیری داشت که نشان از ذخایر خوب بانک مرکزی دارد. البته صادرات پتروشیمی ها و فرآورده های نفتی افزایش چشمگیری نداشته است که دلیل آن کاهش قیمت جهانی نفت است. اما باید گفت که تخصیص ارز توسط بانک مرکزی مشکلی ندارد.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به تاکید رهبران بر کنترل تورم و نقدینگی گفت: خوشبختانه بانک مرکزی در یکی دو سال اخیر سیاست هایی را برای تحقق سخنان رهبری در مورد مهار تورم اعمال کرده است. . به این ترتیب نرخ رشد نقدینگی از 38 درصد به 26 درصد و تورم از 46 درصد به 34 درصد کاهش یافت، یعنی با کنترل ترازنامه بانک ها و اعمال سیاست تثبیت نقدینگی و سپس تورم متوقف شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.