افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

3 دلیل برای اینکه قیمت بیت کوین هنوز آماده سقف نیست

  • کد خبر : 380724
3 دلیل برای اینکه قیمت بیت کوین هنوز آماده سقف نیست

علیرغم رسیدن به بالاترین سطح دو ماهه، قیمت بیت کوین هنوز نشانه هایی از عدم آمادگی برای ثبت رکورد جدید تاریخ را نشان می دهد. به گزارش اسمارتک نیوز، عدم اطمینان سرمایه گذاران و کاهش تقاضا در بازارهای استیبل کوین از جمله عواملی است که به عدم اطمینان در مورد آینده قیمت اشاره می کند. […]

علیرغم رسیدن به بالاترین سطح دو ماهه، قیمت بیت کوین هنوز نشانه هایی از عدم آمادگی برای ثبت رکورد جدید تاریخ را نشان می دهد.

به گزارش اسمارتک نیوز، عدم اطمینان سرمایه گذاران و کاهش تقاضا در بازارهای استیبل کوین از جمله عواملی است که به عدم اطمینان در مورد آینده قیمت اشاره می کند.

1- رشد بیت کوین در هاله ای از عدم قطعیت به دلیل تردید سرمایه گذاران

شمع بیت کوین در 28 سپتامبر (7 اکتبر) در بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته بسته شد. اگر چه پس از آن دوباره پایین 65000 دلار کاهش یافت این حرکت پس از افزایش شاخص S&P 500 صورت گرفت که در 26 سپتامبر (5 اکتبر) به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و این افزایش به دلیل علائم و اقدامات مثبت اقتصادی برای تقویت بازارها و اعتماد سرمایه گذاران در چین بود با این حال، چندین معیار نشان می دهد که بیت کوین هنوز به بازار صعودی نزدیک نشده است.

نمودار آتی قیمت بیت کوین و S&P 500 - منبع: TradingView
قیمت بیت کوین و نمودار آتی S&P 500 – منبع: TradingView

بدبینی سرمایه گذاران بر افزایش اخیر بیت کوین سایه افکنده است. آنها ممکن است به دلیل شکست تلاش های قبلی در سطح 70000 دلار یا ترس از رکود احتمالی که می تواند تاثیر منفی بر بازارهای ریسک پذیر از جمله ارزهای دیجیتال داشته باشد، محتاط باشید. اگرچه این احساسات به این معنی نیست که آنها تصمیم به فروش خواهند داشت، اما ایجاد ترس، عدم اطمینان و شک (FUD) و کاهش قیمت بیت کوین را برای خرس ها آسان می کند. با وجود عواملی که ممکن است روحیه معامله گران بیت کوین را تضعیف کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت آن همچنان به طور مثبت با روند صعودی بازار سهام ارتباط داشته باشد.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تغییر سیاست های پولی بانک های مرکزی به سمت سیاست های پولی تطبیقی ​​نشان می دهد که اقتصادها در خطر هستند. برخلاف تصور رایج، این به معنای احتمال زیاد ترکیدن حباب بازار نیست، زیرا شرکت‌های بزرگ فناوری می‌توانند حتی زمانی که درآمدها در حال کاهش است، ارزش کسب کنند.

شرکت‌هایی مانند گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت با حاشیه‌های سود بالا و ترازنامه‌های قوی می‌توانند از مزایای کسب تخصص تخصصی ارزان استفاده کنند و با رقابت کمتری برای نیروی کار و تجهیزات، از جمله ریزتراشه‌ها برای استفاده در هوش مصنوعی مواجه شوند. در واقع، یک اقتصاد پررونق یک منفی خالص برای حاشیه سود است زیرا باعث کمبود و هزینه های لجستیکی بالا می شود.

در همین حال، سرمایه‌گذاران ممکن است همچنان به کمیاب بودن و استقلال بیت کوین اهمیت دهند، اما محرک‌های آن به طور قابل توجهی با بازار سهام سنتی متفاوت است. علاوه بر این، تاریخ نشان می دهد که وقتی سرمایه گذاران از یک رکود قریب الوقوع می ترسند، معمولاً به دارایی هایی مانند طلا، اوراق قرضه دولتی کوتاه مدت و شرکت هایی که بر صنعت آنها مسلط هستند پناه می برند.

به عبارت دیگر، حتی اگر S&P 500 به رکوردهای جدید ادامه دهد، این بدان معنا نیست که قیمت بیت کوین از آن سود خواهد برد. بنابراین، گاوهای بیت کوین باید تجزیه و تحلیل کنند که آیا شرایط زیربنایی از چندین تلاش ناموفق برای شکستن سطح 70000 دلار تغییر کرده است یا خیر. سپس آنها باید به این نتیجه برسند که کاهش نرخ بهره و افزایش بدهی دولت برای بالا بردن یا عدم افزایش قیمت بیت کوین کافی است.

برای شروع، طبق گزارش کاربری به نام COINAppRankBot در شبکه اجتماعی X، اپلیکیشن موبایل صرافی Coinbase در تاریخ 28 سپتامبر (7 اکتبر) رتبه بندی کرد. ۳۸۵ به دست آورده است اگرچه این نشان دهنده بهبود وضعیت است ۴۸۲ در 14 سپتامبر (23 شهریور)، حتی با افزایش 21 درصدی قیمت بیت کوین در سه هفته، نشان دهنده ضعف اشتها در بین سرمایه گذاران خرد است. با این حال، یک گاو بیت کوین می تواند لیوان را «نیمه پر» ببیند و استدلال کند که هنوز جایی برای بهبود وجود دارد.

2- کاهش حق بیمه استیبل کوین ها در چین نشانه احساسات منفی است

هجوم سرمایه گذاران نهادی ممکن است به افزایش اخیر قیمت بیت کوین دامن زده باشد و داده های صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) این فرضیه را پشتیبانی می کند. اما داده های اخیر از بازارهای چین روند مخالف را نشان می دهد. با نگاهی به تقاضا برای استیبل کوین در چین، می‌توانیم میزان ورود یا خروج سرمایه‌گذاران به بازارهای ارز دیجیتال را بسنجیم.

تجارت P2P تتر در برابر جفت ارز یوان/تتر - منبع: OKXتجارت P2P تتر در برابر جفت ارز یوان/تتر - منبع: OKX
تجارت P2P تتر در برابر جفت ارز یوان/تتر – منبع: OKX

معمولاً تقاضای بیش از حد باعث می‌شود که استیبل کوین‌ها قیمت بالایی داشته باشند ۱.۵٪ یا بالاتر از نرخ رسمی دلار آمریکا معامله می شود، در حالی که در بازارهای نزولی این رقم به سمت تخفیف می رود. Premium Tether (USDT) در چین در دو هفته گذشته زیر سطح تعادل (1 دلار) باقی مانده است که نشان دهنده احساسات منفی است. این معیار در تضاد با تمایل اخیر برای ETF های نقدی در ایالات متحده است و استدلال خرس ها را در مورد کمبود تقاضای سرمایه گذاران تقویت می کند.

3- احساسات خنثی در بازار مشتقه

عدم اعتماد سرمایه‌گذاران در بازارهای آتی بیت‌کوین نیز مشهود است، حتی در قراردادهای ماهانه که معمولاً توسط نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران نهادی به دلیل عدم وجود نوسانات نرخ سرمایه ترجیح داده می‌شوند. در بازارهای خنثی، این قراردادهای مشتقه معمولاً با 5% تا 10% حق بیمه سالانه برای جبران دوره های تسویه طولانی تر مورد مذاکره قرار می گیرد.

حق بیمه سالانه قراردادهای آتی بیت کوین دو ماهه - منبع: لاویتاسحق بیمه سالانه قراردادهای آتی بیت کوین دو ماهه - منبع: لاویتاس
حق بیمه سالانه قراردادهای آتی بیت کوین دو ماهه – منبع: لاویتاس

داده ها نشان می دهد که بیت کوین معاملات آتی حق بیمه، در حالی که در 29 سپتامبر (8 اکتبر) به سمت 66000 دلار حرکت می کند، در ۶٪ ثابت است. معامله گران حرفه ای مشتقات موضع خنثی خود را حفظ کردند، بی میلی ناشی از ترس از دست دادن (FOMO)، اما در عین حال، ممکن است سیگنالی از عدم اعتماد به خرس ها و دقیقاً آنچه نیاز دارند را به خرس ها داده باشد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-30 13:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.