افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

افزایش ظرفیت نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر صنایع کوچک به 100 مگاوات

  • کد خبر : 380648
افزایش ظرفیت نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر صنایع کوچک به 100 مگاوات

گروه بازار آب و انرژی: روح الله ابراهیمی معاون سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی کشور در گفتگو با بازار درباره آخرین وضعیت احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در شهرهای صنعتی گفت: در سال گذشته حدود 5 هزار هکتار زمین که بخشی از آن است. زمین های توسعه ای در شهرک های صنعتی ما شناسایی می […]

گروه بازار آب و انرژی: روح الله ابراهیمی معاون سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی کشور در گفتگو با بازار درباره آخرین وضعیت احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در شهرهای صنعتی گفت: در سال گذشته حدود 5 هزار هکتار زمین که بخشی از آن است. زمین های توسعه ای در شهرک های صنعتی ما شناسایی می کنیم که در مجاورت این شهرک ها چه بوده یا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 770 شهر صنعتی در کشور در حال بهره برداری است، ادامه داد: در بخشی از زمین قابل توسعه که واحد صنعتی ایجاد نشده است، نواحی خورشیدی تغییر می کند. ما همچنین شهرک های تخصصی انرژی خورشیدی می سازیم تا سرمایه گذاران بتوانند زمین مورد نیاز خود را برای ساخت نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر از ما دریافت کنند.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی کشور ادامه داد: تامین زمین یکی از مهمترین دغدغه های سرمایه گذاران در این حوزه است که با همکاری ستبا این مشکل را حل کرده ایم و سعی کرده ایم به آن به عنوان یک مشکل نگاه نکنیم. مشکل جزیره ای در این بخش است و ما آن را به عنوان یک موضوع ملی دنبال می کنیم.

به گفته وی بسیاری از واحدهای صنعتی علاقه مند به سرمایه گذاری در این شهرهای تخصصی خورشیدی هستند.

ابراهیمی با اشاره به ظرفیت موجود در شهرهای صنعتی برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر خاطرنشان کرد: 5 هزار هکتار زمین در نظر گرفته شده برای این منظور حداقل شرایط را برای احداث 3500 مگاوات فراهم می کند.

وی همچنین از عقد 180 قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی با صنایع کوچک خبر داد و افزود: تاکنون 24 مگاوات به بهره برداری رسیده است. پیش بینی ما این است که تا پایان سال ظرفیت برنامه ریزی شده و قابل استفاده در شهرهای صنعتی به 100 مگاوات برسد.

نماینده مردم سازمان صنایع کوچک ادامه داد: تفاهم نامه ای با ساتبا منعقد شده که بر اساس آن اولویت با مصرف کننده است. همچنین بر اساس ماده 16 قانون ورود به تولید دانش بنیان، باید یک درصد انرژی مورد نیاز خود را از انرژی های تجدیدپذیر استفاده کنند. با این حال، هیچ نگرانی در مورد فروش برق تولید شده در نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر وجود ندارد.

وی درباره حمایت وزارت نیرو از سرمایه گذاران نیروگاه های خورشیدی نیز گفت: قرارداد خرید 20 ساله تضمینی و نرخ ها جذاب است. همانطور که می گویند، امکان بازیابی سرمایه گذاری در 2-3 سال وجود دارد. این امر ممکن است انگیزه لازم برای ورود به این عرصه را در بین فعالان صنعتی ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.